• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

36 tror jag är för litet för att vara en kommersiell succé men Rolex tycker jag nog ändå vågar stå ganska pall mot att blidka massorna genom släpp av t.ex. knasiga färger i OP, så det finns nog absolut hopp för de som vill ha en 36:a. 39 tycker jag annars känns som en absolut perfekt kompromiss mellan, i mina ögon, en för liten klocka på 36 och en för stor klocka på 41.

Senast ändrad:
Helt enig. Kan endå tycka det är lite märkligt att även om man ser klockan som en modepryl så ser det ju oftast konstigt ut med en för stor klocka.

Däremot köper jag att kroppsvolym spelar väldigt stor roll hur en klocka upplevs oavsett handledsmått

Breda massan = @Staafen
Avdelningen onödigt vetande:

Förändring längd/vikt för män 40-49 år i USA 🇺🇸 jämfört åren 1960 och 2002
  • medellängden ökat med ca 2,5 cm
  • medelvikten ökat med ca 14 kg

USA är en väldigt viktigt marknad för Rolex så kanske därför? Omega går samma väg nu med större och större storlekar, kanske för att bli mer relevanta på den amerikanska marknaden?

36 tror jag är för litet för att vara en kommersiell succé men Rolex tycker jag nog ändå vågar stå ganska pall mot att blidka massorna genom släpp av t.ex. knasiga färger i OP, så det finns nog absolut hopp för de som vill ha en 36:a. 39 tycker jag annars känns som en absolut perfekt kompromiss mellan, i mina ögon, en för liten klocka på 36 och en för stor klocka på 41.
Tror du inte att de knasiga färgerna var just för att blidka massan?

Avdelningen onödigt vetande:

Förändring längd/vikt för män 40-49 år i USA 🇺🇸 jämfört åren 1960 och 2002
  • medellängden ökat med ca 2,5 cm
  • medelvikten ökat med ca 14 kg

USA är en väldigt viktigt marknad för Rolex så kanske därför? Omega går samma väg nu med större och större storlekar, kanske för att bli mer relevanta på den amerikanska marknaden?
Underbar spaning! Men det som är lustigt är att kinesiska marknaden expanderar, och de har ofta tunnare armar än jag...

Sportklockor som Exp i 36 och Airking 34 tror jag är över sen länge. Inget som går hem idag i vart fall inte hos den breda massan.

ryktas om en höjning på Rolex mellan 6-10% och ca. 6,5% på Exp1 blir 75k. Det är nog inte omöjligt!

Globalt möjligen men Sverige har pga kronförstärkningar redan typ världens högsta priser på Rolex.

Någon som hade slagit till på en Exp1 i helguld? 😁
rolex-explorer-rose-gold.jpg

Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att det blir en vit Exp1 2021. Självklart även en uppdatering av den svarta med.

Tillbaka
Topp