DrManhattan
Basic
TRIGGERED!!!Eller varför inte i OP's nya färger? Det skulle säkert störa många.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TRIGGERED!!!Eller varför inte i OP's nya färger? Det skulle säkert störa många.
Avdelningen onödigt vetande:Helt enig. Kan endå tycka det är lite märkligt att även om man ser klockan som en modepryl så ser det ju oftast konstigt ut med en för stor klocka.
Däremot köper jag att kroppsvolym spelar väldigt stor roll hur en klocka upplevs oavsett handledsmått
Breda massan = @Staafen
Tror du inte att de knasiga färgerna var just för att blidka massan?36 tror jag är för litet för att vara en kommersiell succé men Rolex tycker jag nog ändå vågar stå ganska pall mot att blidka massorna genom släpp av t.ex. knasiga färger i OP, så det finns nog absolut hopp för de som vill ha en 36:a. 39 tycker jag annars känns som en absolut perfekt kompromiss mellan, i mina ögon, en för liten klocka på 36 och en för stor klocka på 41.
Underbar spaning! Men det som är lustigt är att kinesiska marknaden expanderar, och de har ofta tunnare armar än jag...Avdelningen onödigt vetande:
Förändring längd/vikt för män 40-49 år i USA jämfört åren 1960 och 2002
- medellängden ökat med ca 2,5 cm
- medelvikten ökat med ca 14 kg
USA är en väldigt viktigt marknad för Rolex så kanske därför? Omega går samma väg nu med större och större storlekar, kanske för att bli mer relevanta på den amerikanska marknaden?
Nope, inte alls. Flera av färgerna är tämligen egensinnade och inga som någonsin säljs i massantal, dessutom i flera små storlekar.Tror du inte att de knasiga färgerna var just för att blidka massan?
Well, let's agree to disagree. Jag kanske är mer fördomsfull mot snorrika kineser och araber.Nope, inte alls. Flera av färgerna är tämligen egensinnade och inga som någonsin säljs i massantal, dessutom i flera små storlekar.
Du ser så aggressiv ut i din profilbild att jag får passa mig för vad jag skriverNope, inte alls. Flera av färgerna är tämligen egensinnade och inga som någonsin säljs i massantal, dessutom i flera små storlekar.
ryktas om en höjning på Rolex mellan 6-10% och ca. 6,5% på Exp1 blir 75k. Det är nog inte omöjligt!
Lite cool "håll käften"-klockaNågon som hade slagit till på en Exp1 i helguld?
Det gillar jag när man görLite cool "håll käften"-klocka
Lite som när Breitling släppte Emergency i helguld haha!
Expeditions/flyg-klocka med SOS-radioantenn osv, värsta tool-klockan - och sen kommer den i 18k guld
Ja jag med! Riktigt coolt faktiskt.Det gillar jag när man gör
Kan inte bli mer håll käften
Annars exp2 kanske? år 2021 är det 50 år sedan Exp2 släpptesNågon som hade slagit till på en Exp1 i helguld?
Ja den kommer garanterat hända något spännande med även om det troligtvis inte blir helguld.Annars exp2 kanske? år 2021 är det 50 år sedan Exp2 släpptes
Kanske bezeln och centerlinks i guld?Ja den kommer garanterat hända något spännande med även om det troligtvis inte blir helguld.
Explorer 1*6013*Kanske bezeln och centerlinks i guld?
American Psycho bestiger Everest!Explorer 1*6013*
Börjar fundera... Kanske Explorer kommer i 36 mm ändå. Men med vitguld med vit tavla?Någon som hade slagit till på en Exp1 i helguld?
Ja vem vet haha! Det hade ju varit roligt men högst otroligt.Börjar fundera... Kanske Explorer kommer i 36 mm ändå. Men med vitguld med vit tavla?
Lite som maxicase Pepsin (fram till 2018) och blå subben?
Klart Indy skulle ha kört med Explorer! Det var en av anledningarna till att jag valde The Raiders March som utgångslåt när jag snackade Klocksnack Explorers Club i Urbildningsradion.På med Explorern och slå på 6:an nu!
Han måste ju burit Explorer.
Jag som satt så skönt här med min bok. Då får jag glatt slå på 6:an och knäppa fast Explorern.På med Explorern och slå på 6:an nu!
Han måste ju burit Explorer.
Tudor är ju fortfarande en del av Rolex. Chansen finns ju att man låter Tudor testa marknaden först.Exakt min tanke. Tudor har ju fattat det och släppte BB58 och se vilken framgång den fick.
Inte omöjligt att dom väcker liv i den vita.Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att det blir en vit Exp1 2021. Självklart även en uppdatering av den svarta med.