• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
7E32835F-064D-441F-A052-6BFA97C597A8.jpeg
 

Simon1

Cartier
5C7C0CBF-BC04-4B95-B0FB-CBC7F3041703.jpeg

Till slut kan jag posta här efter över två års suktande, velande och smågnetande. Men nu är den här, 114270 i perfekta 36mm.

Gillar proportionerna, det lågmälda och hela loren kring klättring, utforskning och alpinism som omger klockan. Kanske inte vågar ta med den ut på klippklättring i vår, men hoppas det blir en topptur i sommar med tillhörande ansökan till KS Explorers Club.

”Säkring klar!”
 
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
5C7C0CBF-BC04-4B95-B0FB-CBC7F3041703.jpeg

Till slut kan jag posta här efter över två års suktande, velande och smågnetande. Men till slut är den här, 114270 i perfekta 36mm.

Gillar proportionerna, det lågmälda och hela loren kring klättring, utforskning och alpinism som omger klockan. Kanske inte vågar ta med den ut på klippklättring i vår, men hoppas det blir en topptur i sommar med tillhörande ansökan till KS Explorers Club.

”Säkring klar!”
Grattis och välkommen till denna trevliga tråd! 🥳
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Ser ut som det kanske inte blir något explorer för mig ändå. Uret återkom och nämnde att hittade en annan klocka i min låda.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag gissar på Uret skulle skicka klockan och så låg det en annan klocka i boxen som tillhörde Explorern? Då blir man ju nyfiken på hur det kan gått till och vad det var för klocka de hittade istället? 🤣
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Jag gissar på Uret skulle skicka klockan och så låg det en annan klocka i boxen som tillhörde Explorern? Då blir man ju nyfiken på hur det kan gått till och vad det var för klocka de hittade istället? 🤣

Stämmer bra. Beställt och betald, och sedan när den anlände till deras interna lager från deras externa så var det en annan klocka i lådan. Helt galet.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Stämmer bra. Beställt och betald, och sedan när den anlände till deras interna lager från deras externa så var det en annan klocka i lådan. Helt galet.
De hade garanterat inte klockan utan köpte in den när de fått beställning från dig. Framgick det innan du betalade eller sa de att de hade klockan?
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Annons på ett svart everest-bands med tang-buckle i väldigt fint skick kommer inom kort. Tänkte dock ge heads up här först då det är anpassat till 214270. Så om någon är sugen är det bara att dm:a :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Nu uppskriven hos AD för en Explorer 1 och är överlycklig att bara vara på väntlistan. Galet egentligen.

Någon som har en erfarenhet av hur lång listan är?

Fick du inte den informationen av AD? Jag har nämligen hört många historier om folk som hamnar hos AD's lista men detta utan inbetald handpenning eller någon som helst information hur lång väntetiden är.

Känns spontant som att AD har mycket större incitament att leverera klockor de lovat när kunden dels redan delbetalat, och även fått ett preliminärt besked för leverans. :)
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Ringde faktiskt till AD nu och ställde frågan direkt. Svaret var att många står på listan och det är säkert 1-2 år väntetid.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Fick du inte den informationen av AD? Jag har nämligen hört många historier om folk som hamnar hos AD's lista men detta utan inbetald handpenning eller någon som helst information hur lång väntetiden är.

Känns spontant som att AD har mycket större incitament att leverera klockor de lovat när kunden dels redan delbetalat, och även fått ett preliminärt besked för leverans. :)
Jag var i kontakt med två ADs, den ena ville ha handpenning och kunde leverera på 10-12 månader. Den andra behövde ingen handpenning och sa samma väntetid. Det kan säkert gå snabbare om man har tur!
 
Topp