• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan bjussa på två bilder också...
5781CBB1-D71E-4F98-86A6-4987C1EE5E87.jpeg

90BFE90C-0708-44F4-BA53-242B298B4A63.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Alla är vi olika och har olika preferenser (och jag orkar tyvärr inte ta av länken bara för att väga själva klockan) men jag har ofta min på både gummi och nato och det är en av de bekvämaste klockor jag äger att ha med de banden. Upplever absolut inte att den är ”top heavy” eller ”puckig”.
Du har inte lite bilder när den sitter på gummi eller andra band? Det skulle vara roligt med inspiration!
 

JakobM

Omega
2-Faktor
Ang. frågan om väntetid.

Jag blev erbjuden att köpa en 214270 mk 2 i höstas av AD efter ca drygt ett år på intresselista, utan erlagd handpenning. Har tidigare köpt en ny Tudor hos samma AD. Jag hade köpt en 114270 två veckor tidigare så jag fick passa på erbjudandet.
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Härmed träder jag in i gemenskapen i denna tråd. Slö-jagat 1016 i 5 år, nu dök tillfället upp.

En 1974 Mk1 tavla på originallänk. Garantibevis och originalkvitto som säger att den är utplockad 1977. Kvitton från flertalet servicar. Tyvärr inget cert. Jag är tredje ägaren.
20210211_152817.jpg
 
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Härmed träder jag in i gemenskapen i denna tråd. Slö-jagat 1016 i 5 år, nu dök tillfället upp.

En 1974 Mk1 tavla på originallänk. Garantibevis och originalkvitto som säger att den är utplockad 1977. Kvitton från flertalet servicar. Tyvärr inget cert. Jag är tredje ägaren.
20210211_152817.jpg
Stort grattis igen, det ser mycket trevlig ut! Upp med en bild på 1an och 2an ihop nu tycker jag. 😁
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Härmed träder jag in i gemenskapen i denna tråd. Slö-jagat 1016 i 5 år, nu dök tillfället upp.

En 1974 Mk1 tavla på originallänk. Garantibevis och originalkvitto som säger att den är utplockad 1977. Kvitton från flertalet servicar. Tyvärr inget cert. Jag är tredje ägaren.
20210211_152817.jpg
Sådär ja! Stort grattis, älskar dem där!! 😍😍😍
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
🤩 Sjukt fin, grattis till den!
Stort tack!
Stort grattis igen, det ser mycket trevlig ut! Upp med en bild på 1an och 2an ihop nu tycker jag. 😁
Det kommer, var så säker :D
Sådär ja! Stort grattis, älskar dem där!! 😍😍😍
Tack! Ja det är en fin referens.


Som kuriosa kan jag berätta att den är såld till en man som antagligen jobbade och bodde på Thulebasen på norra Grönland, adressen på kvittot skvallrar om det. Passande nog för en Explorer :)
 
Topp