• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Det låter ändå som ett värdigt sätt att fjällvandra på. Man kanske skulle ta med sig club blazern nästa gång. Om inte annat för att ta någon rolig bild.
Har för mig att Andrée expiditionen bar rätt mkt tweed och ull. Om de vandrat idag hade en two tone Explorer varit given de hade ju trotts allt en ansenlig mängd champagne med sig. ;)
Skämt åsido…. även om two tone Expy inte är min grej så tycker jag watch_girl_life är den enda som lyckats få till en mindre blingig sida.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Bara om man bär uddakavaj.
@StarMan @Staafen TWEEEED ;)
1622404027755.png
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker att det är lite "because I can" känsla över Explorer i tvåton. "Helt onödig", inte alls historiskt korrekt och betydligt dyrare än stålvarianten som borde vara det självklara valet. Men det finns någon form av "lockelse/onödigt" som på något sätt är tilltalande. (för vissa ska tilläggas)
Det konstiga är att jag inte tycker det är konstigt med en tvåtons Sub. Borde vara lika onödigt som en tvåtons Expy. Kanske har man blivit van med den 🤔
 

azcii

Patek
2-Faktor
Var så nyfiken så jag var precis och testade en 124270. Väldigt fin, skulle lätt funka för mig med. Jag tror att jag personligen trivs bättre med min 39mm, men svårt att avgöra. Skulle behöva bära den i någon vecka för att vänja mig vid storleken.

Min första tanke var att 36mm kändes lite mer dressig med mindre case, mindre länk, mini-clasp och blank tavla.

39mm känns lite mer sportig med större case, större länk och matt tavla.

Men som sagt, mycket fin klocka och skulle gärna haft en av varje :) De upplevs verkligen väldigt olika på handleden trots att de är så lika

IMG_20210531_161052.jpg
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Var så nyfiken så jag var precis och testade en 124270. Väldigt fin, skulle lätt funka för mig med. Jag tror att jag personligen trivs bättre med min 39mm, men svårt att avgöra. Skulle behöva bära den i någon vecka för att vänja mig vid storleken.

Min första tanke var att 36mm kändes lite mer dressig med mindre case, mindre länk, mini-clasp och blank tavla.

39mm känns lite mer sportig med större case, större länk och matt tavla.

Men som sagt, mycket fin klocka och skulle gärna haft en av varje :) De upplevs verkligen väldigt olika på handleden trots att de är så lika

IMG_20210531_161052.jpg
Var finns den för påseende?
 
Topp