genjo
Basic
Fanns den inne?!Testade en när jag var inne på Krons i veckan för att få en uppfattning av min beställda 36:a Den är betydligt bättre irl än på bild/hemsidan, men inget jag byter ut stålet mot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fanns den inne?!Testade en när jag var inne på Krons i veckan för att få en uppfattning av min beställda 36:a Den är betydligt bättre irl än på bild/hemsidan, men inget jag byter ut stålet mot
Fanns en även på Nymans igår, man får pröva klockor som är tjingade. Vilket jag tycker är sådär. Borde inte ha funnits en att köpa då jag är på kö hos KronsFanns den inne?!
Fan jag som började få tillbaks hoppet..Fanns en även på Nymans igår, man får pröva klockor som är tjingade. Vilket jag tycker är sådär. Borde inte ha funnits en att köpa då jag är på kö hos Krons
Det fanns en Pre owned att testa i TT som var tjingad och skulle lämnas ut under veckanFanns den inne?!
Tycker det är helt fine vid pre-owned men under all kritik om det gäller nya klockor. Vill inte ha någon pillandes på min innan den anländer iallafallFanns en även på Nymans igår, man får pröva klockor som är tjingade. Vilket jag tycker är sådär. Borde inte ha funnits en att köpa då jag är på kö hos Krons
Precis så, på Rob visar de inte tjingade klockor. Bra beslut av demTycker det är helt fine vid pre-owned men under all kritik om det gäller nya klockor. Vill inte ha någon pillandes på min innan den anländer iallafall
Så kände jag också! Sen köpte jag en Santos som snor hanledstiden för det mestaKlockan som totalt dödat intresset totalt för andra klockor . Det är väl bra antar jag att man känner så?!
Jag känner precis samma sak. Den är vacker som en dag!Klockan som totalt dödat intresset totalt för andra klockor . Det är väl bra antar jag att man känner så?!
Älskar proportionerna som jag tycker Rolex har fått till sjukt bra! Sedan är den ju superskön att bära, man känner den knappt på handleden samtidigt som den alltid finns där och visar tiden med bra synlighet. 10 av 10 får den av mig. Köpte den i Juni 2021 och är fortfarande lika frälst i den som första dagen, vilket aldrig har inträffat med en klocka tidigare.Jag känner precis samma sak. Den är vacker som en dag!
Jag hämtade ut min i augusti 2021 och jag tycker bara mer och mer om den för varje dag. Undrar när det ska gå över?Älskar proportionerna som jag tycker Rolex har fått till sjukt bra! Sedan är den ju superskön att bära, man känner den knappt på handleden samtidigt som den alltid finns där och visar tiden med bra synlighet. 10 av 10 får den av mig. Köpte den i Juni 2021 och är fortfarande lika frälst i den som första dagen, vilket aldrig har inträffat med en klocka tidigare.
Fender musmatta?
Japp =)Fender musmatta?
Min har suttit på konstant sen inköp 16 dec förra året. Nur har jag kompletterat med en solardykare som beater och för semesterbad. Sen har jag en annan handjagad på ingång som jag enbart ska ha fredagar. Annars kommer expyn användas är det tänkt.Jag hämtade ut min i augusti 2021 och jag tycker bara mer och mer om den för varje dag. Undrar när det ska gå över?
Båda är ju 36mm så vad har jag missatAtt de flesta upplever den som mindre än DJ är troligen för att den faktisk är mindre än DJen
Well, för det första är det ju mer än diametern som påverkar i upplevd storlek som storlek på bandhorn, bezel osv.Båda är ju 36mm så vad har jag missat
Att klockor upplevs olika beroende på utformning är ju sen gammalt. En klocka på 40mm kan upplevas ibland nästan större, eller iallafall lika stor, som en med 42 osv. Men det kan vi ju inte ta upp i den här diskussionen. I så fall kan vi ju diskutera storlek till leda.Well, för det första är det ju mer än diametern som påverkar i upplevd storlek som storlek på bandhorn, bezel osv.
För det andra - kanske viktigare punkt - är att Rolex marknadsförda mått på deras klockor väldigt sällan stämmer överens med verkligheten.
(tex, DJ41 är egentligen 39 komma nånting, Explorer 39mm är egentligen 38 nånting, Daytona ("40mm") är typ 38.7mm, OP41 är 39,5 osv.
Ja, oavsett om man mäter boett eller bezel så stämmer det nästan aldrig med vad Rolex marknadsför.
Länge sen jag såg en video om det så kommer inte ihåg exakta mått, men boetten till DJ36 mäter 36,x mm och länken är 20mm. Boetten på Exp36 är närmare 35 (om jag kommer ihåg rätt så är den 35,3mm) och länken är 19mm bred.Båda är ju 36mm så vad har jag missat
Intressant. Gärna källa på det. Eller om övriga Explorers kan bekräfta måtten. Och hur är det med måtten på 14270 jämfört med tex datejust 1603?Länge sen jag såg en video om det så kommer inte ihåg exakta mått, men boetten till DJ36 mäter 36,x mm och länken är 20mm. Boetten på Exp36 är närmare 35 (om jag kommer ihåg rätt så är den 35,3mm) och länken är 19mm bred.
I den här jämförelsen med förvisso OP så mäter han boetten på Explorern och pratar om proportionerna.Intressant. Gärna källa på det. Eller om övriga Explorers kan bekräfta måtten. Och hur är det med måtten på 14270 jämfört med tex datejust 1603?
Länge sen jag kollade, men finns massor med klipp på youtube och reviews som visar måtten på klockorna.Intressant. Gärna källa på det. Eller om övriga Explorers kan bekräfta måtten. Och hur är det med måtten på 14270 jämfört med tex datejust 1603?