Vad sluta servicen på?
Min fyllde precis 5 år så det kanske börjar bli dax, eller det är 10 år på nya Rolex?
Är 10 år så simma lugnt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad sluta servicen på?
Min fyllde precis 5 år så det kanske börjar bli dax, eller det är 10 år på nya Rolex?
7.950:- min är från -13 och den stannade. Så var det var läge..Vad sluta servicen på?
Min fyllde också 5 år denna månad. Så här skriver dom… själv väntar jag, upp till fem år till eller om den uppvisar något behov. Hade den i Timegrapher rätt nyligen då jag var hos urmakare i annat ärende, värdena var perfekta.Vad sluta servicen på?
Tack, min har gått i rotation med andra så den har inte använts dagligen och inte ens varje vecka. Funkar perfekt så jag kan vänta 5 år till med gott samvete dåMin fyllde också 5 år denna månad. Så här skriver dom… själv väntar jag, upp till fem år till eller om den uppvisar något behov. Hade den i Timegrapher rätt nyligen då jag var hos urmakare i annat ärende, värdena var perfekta.
Vad är det för årsmodell? Har precis köpt en också och väntar spänt på hemleveransBytte min 214270 mot en 114270. 39 millimetaren blev lite för tung för min smak. Ska bli intressant att se om jag kommer bättre överens med den här:
Det är en Y-serie så sent 2001 eller mest sannolikt 2002 Håll oss uppdaterade när du fått hem din!Vad är det för årsmodell? Har precis köpt en också och väntar spänt på hemleverans
Ickeexisterande. AR-coating kom först på nyaste modellen.En annan fråga som jag iofs snart får svar på själv när min klocka anländer - hur är AR coatingen på 114270? På min DJ 116200 är den klart sämre än på min omega seamaster och min GS.
Riktigt fin! Det skall jag absolutDet är en Y-serie så sent 2001 eller mest sannolikt 2002 Håll oss uppdaterade när du fått hem din!
Det stämmer.Ickeexisterande. AR-coating kom först på nyaste modellen.
Någon får rätta mig om jag har fel men är rätt säker.
Synd. Har man vant sig vid bra AR så är det lite störande.Ickeexisterande. AR-coating kom först på nyaste modellen.
Någon får rätta mig om jag har fel men är rätt säker.
Man vänjer sig. Det störde mig rätt rejält första tiden, en bidragande orsak till att jag faktiskt sålde den efter 4-5 månader. Men jag köpte rätt raskt tillbaka en likadan. Numera har jag slutat tänka på det trots att jag har andra klockor med bra AR. Klockans alla goda kvaliteter väger liksom över. Har 39mm versionen.Synd. Har man vant sig vid bra AR så är det lite störande.
Låter betryggandeMan vänjer sig. Det störde mig rätt rejält första tiden, en bidragande orsak till att jag faktiskt sålde den efter 4-5 månader. Men jag köpte rätt raskt tillbaka en likadan. Numera har jag slutat tänka på det trots att jag har andra klockor med bra AR. Klockans alla goda kvaliteter väger liksom över. Har 39mm versionen.
Bästa svaret får du genom att ringa till alla ADs. Alla andra svar du får är killgissningar. Har du ingen köphistorik så är sannolikheten stor att listorna är ”stängda”. Finns 2? ute på k&s nu. Vill du verkligen ha en så är mitt råd att köpa någon av dessa eller titta på chrono24.Hej, är det någon som vet hur lång tid det tar att få en explorer 1 från svensk AD utan tidigare köp hos AD? Ber om ursäkt om frågan redan ställts
Bästa svaret får du genom att ringa till alla ADs. Alla andra svar du får är killgissningar. Har du ingen köphistorik så är sannolikheten stor att listorna är ”stängda”. Finns 2? ute på k&s nu. Vill du verkligen ha en så är mitt råd att köpa någon av dessa eller titta på chrono24.
Är mer åt hållet att förvärva en helt ny utan tidigare ägare eller betala långt över nypris då jag planerar att äga den länge. Så att köpa från ks eller chrono24 är inget alternativ. Får väl ta och ringa runt till alla ADs dåBästa svaret får du genom att ringa till alla ADs. Alla andra svar du får är killgissningar. Har du ingen köphistorik så är sannolikheten stor att listorna är ”stängda”. Finns 2? ute på k&s nu. Vill du verkligen ha en så är mitt råd att köpa någon av dessa eller titta på chrono24.
Är mer åt hållet att förvärva en helt ny utan tidigare ägare eller betala långt över nypris då jag planerar att äga den länge. Så att köpa från ks eller chrono24 är inget alternativ. Får väl ta och ringa runt till alla ADs då
Lycka till, en AD kanske hjälper dig.
Kan eventuellt överväga den. Skickar iväg ett pm och ser var det lederAnnars finns det en fin för 89000:- här på ks
Kan eventuellt överväga den. Skickar iväg ett pm och ser var det leder
Gillar enkelheten och hur diskret den är. Känns som den perfekta ”everyday watch” som fungerar till alla tillfällen. Det är just det som lockar mig förutom deras pålitliga urverk.Det är en fantastisk klocka. En tidlös med ändå magisk. Om du ska äga den länge så kan jag varmt rekommendera en Explorer 1