• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Vad sluta servicen på?
Min fyllde precis 5 år så det kanske börjar bli dax, eller det är 10 år på nya Rolex?
Min fyllde också 5 år denna månad. Så här skriver dom… själv väntar jag, upp till fem år till eller om den uppvisar något behov. Hade den i Timegrapher rätt nyligen då jag var hos urmakare i annat ärende, värdena var perfekta.

9866A88C-8F1E-4D77-9093-F5092C6008D0.jpeg

Min fyllde också 5 år denna månad. Så här skriver dom… själv väntar jag, upp till fem år till eller om den uppvisar något behov. Hade den i Timegrapher rätt nyligen då jag var hos urmakare i annat ärende, värdena var perfekta.

9866A88C-8F1E-4D77-9093-F5092C6008D0.jpeg
Tack, min har gått i rotation med andra så den har inte använts dagligen och inte ens varje vecka. Funkar perfekt så jag kan vänta 5 år till med gott samvete då :)

Hakar på med bild.
Fortfarande väldigt nöjd. Fick hem den 16 dec förra året. Har inte behövt ställt den en enda gång. Följer lite nördigt gången och noterar nattpostion och annat. Kan numer styra den med positionen då jag vet hur den beter sig.
På handleden och kronan upp plus 0,4 spd
Över helgen i vila kronan upp minus 2 spd
Samma men med tavlan upp plus 2 spd
Sen måsta jag säga att jag uppskattar att kunna ta av den fredag efter jobbet och sedan ta på den igen måndag morgon och den tickar fortfarande på.
7202EF66-3BDF-4A99-9F1D-1DF362726B13.jpeg

En annan fråga som jag iofs snart får svar på själv när min klocka anländer - hur är AR coatingen på 114270? På min DJ 116200 är den klart sämre än på min omega seamaster och min GS.

Synd. Har man vant sig vid bra AR så är det lite störande.
Man vänjer sig. Det störde mig rätt rejält första tiden, en bidragande orsak till att jag faktiskt sålde den efter 4-5 månader. Men jag köpte rätt raskt tillbaka en likadan. Numera har jag slutat tänka på det trots att jag har andra klockor med bra AR. Klockans alla goda kvaliteter väger liksom över. Har 39mm versionen.

Hej, är det någon som vet hur lång tid det tar att få en explorer 1 från svensk AD utan tidigare köp hos AD? Ber om ursäkt om frågan redan ställts 🙂

Hej, är det någon som vet hur lång tid det tar att få en explorer 1 från svensk AD utan tidigare köp hos AD? Ber om ursäkt om frågan redan ställts 🙂
Bästa svaret får du genom att ringa till alla ADs. Alla andra svar du får är killgissningar. Har du ingen köphistorik så är sannolikheten stor att listorna är ”stängda”. Finns 2? ute på k&s nu. Vill du verkligen ha en så är mitt råd att köpa någon av dessa eller titta på chrono24.

Bästa svaret får du genom att ringa till alla ADs. Alla andra svar du får är killgissningar. Har du ingen köphistorik så är sannolikheten stor att listorna är ”stängda”. Finns 2? ute på k&s nu. Vill du verkligen ha en så är mitt råd att köpa någon av dessa eller titta på chrono24.
Är mer åt hållet att förvärva en helt ny utan tidigare ägare eller betala långt över nypris då jag planerar att äga den länge. Så att köpa från ks eller chrono24 är inget alternativ. Får väl ta och ringa runt till alla ADs då 😌

Det är en fantastisk klocka. En tidlös med ändå magisk. Om du ska äga den länge så kan jag varmt rekommendera en Explorer 1
Gillar enkelheten och hur diskret den är. Känns som den perfekta ”everyday watch” som fungerar till alla tillfällen. Det är just det som lockar mig förutom deras pålitliga urverk.

Tillbaka
Topp