Intressant faktiskt. Sen är ju inte en skillnad på 0,3mm möjligt att se med ögat men i detta fallet är den ju då faktiskt mindre.I den här jämförelsen med förvisso OP så mäter han boetten på Explorern och pratar om proportionerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant faktiskt. Sen är ju inte en skillnad på 0,3mm möjligt att se med ögat men i detta fallet är den ju då faktiskt mindre.I den här jämförelsen med förvisso OP så mäter han boetten på Explorern och pratar om proportionerna.
Min 124270 sitter perfekt utan någon som helst önskan att ändra på något alls. Oavsett vilka mått den har. Gillar speciellt länken och att den smalnar av. Mycket bekväm och enligt mig perfekt på alla sätt. Någonstans så kan jag tänka mig att det är vad man varvar med som påverkar hur man upplever. Tycker som sagt att denna sitter bättre än den sexsiffriga DJ jag hade. Just nu varvar jag med en Seiko-dykare på 38,5 och tidigare med DJ en på 40,5.Intressant faktiskt. Sen är ju inte en skillnad på 0,3mm möjligt att se med ögat men i detta fallet är den ju då faktiskt mindre.
Krävs en tredjegradare för att kunna räkna ut det hehe. Tror du kanske får bättre svar i denna tråd https://klocksnack.se/threads/rolex...ärdeökning-listor-och-spåkulor.159567/page-14Hur har prisutvecklingen gått för gamla 214270 mk2 sedan den nya 36mm kom? Är den mer eller mindre eftertraktad? En snabb sökning här verkar de ligga runt 85?
Är sugen på något nytt och blir nog Explorern som får lämna då.
Ja absolut, samma här. Jag skiter fullständigt i millimeter hit och dit. Jag har haft klockor på 33-34 till 42mm till min handled på 17cm. Det finns så mycket viktigare saker än storleken (i detta fallet )Min 124270 sitter perfekt utan någon som helst önskan att ändra på något alls. Oavsett vilka mått den har. Gillar speciellt länken och att den smalnar av. Mycket bekväm och enligt mig perfekt på alla sätt. Någonstans så kan jag tänka mig att det är vad man varvar med som påverkar hur man upplever. Tycker som sagt att denna sitter bättre än den sexsiffriga DJ jag hade. Just nu varvar jag med en Seiko-dykare på 38,5 och tidigare med DJ en på 40,5.
Edit. Kan tillägga att jag har en handled på 18-18,5cm.
Intressant. Gärna källa på det. Eller om övriga Explorers kan bekräfta måtten. Och hur är det med måtten på 14270 jämfört med tex datejust 1603?
Bilderna är lite för gryniga för att kunna bedöma skicket, i alla fall på min telefon.
Som sagt, svårt att se utan att kunna följa linjerna i verkligheten. Kommer den från Millenary Watches? De skickade en 114270 till mig som tydligt (i handen) hade polerats ganska dåligt, men syntes inte på bilderna. Den fick gå i retur...
Med tanke på hur gamla dessa börjar bli så är det inte konstigt om dom är polerade och det gör mig inget så länge det är rätt gjort, vill bara se till så att jag inte köper något sönderpolerat.Bilderna är lite för gryniga för att kunna bedöma skicket, i alla fall på min telefon.
Om jag ändå skulle våga mig på ett utlåtande så tycker jag nog att den ser polerad ut, men det kanske inte gör så mycket? Kronan på låset ser fyllig och väldefinierad ut.
Denna är ifrån C24 och jag tror inte att man har retur rätt där. Sjukt svårt att göra ett sådant här köp på distans!Som sagt, svårt att se utan att kunna följa linjerna i verkligheten. Kommer den från Millenary Watches? De skickade en 114270 till mig som tydligt (i handen) hade polerats ganska dåligt, men syntes inte på bilderna. Den fick gå i retur...
Jag tycker inte heller att det gör något om klockan är polerad på ett skickligt sätt. Men som sagt, det skulle behövas lite bättre bilder för att kunna bedöma det.Med tanke på hur gamla dessa börjar bli så är det inte konstigt om dom är polerade och det gör mig inget så länge det är rätt gjort, vill bara se till så att jag inte köper något sönderpolerat.
Jag såg nu att köparen har retur rätt iaf. Ser själv nu att den helt klart är polerad också.Jag tycker inte heller att det gör något om klockan är polerad på ett skickligt sätt. Men som sagt, det skulle behövas lite bättre bilder för att kunna bedöma det.
Returrätt har du alltid från professionella säljare på C24. Du kommer dock få stå för försäkrad returfrakt vilket inom EU brukar landa strax under tusingen.Jag såg nu att köparen har retur rätt iaf. Ser själv nu att den helt klart är polerad också.
Bra att veta, tack för infon!Returrätt har du alltid från professionella säljare på C24. Du kommer dock få stå för försäkrad returfrakt vilket inom EU brukar landa strax under tusingen.
Gällande polering så lär en C24 säljare marknadsföra en opolerad klocka. De går för en ordentlig premie så lär vara väldigt sällsynt att hitta en opolerad från de äldre referenserna där det inte står i antingen rubriken eller i beskrivningen. Skulle snarare säga att det är vanligare att de skriver att den är opolerad men ljuger / har fel.
Fin samling!Lite flera bilder på nytillskottet.
Man blir lite avisLite flera bilder på nytillskottet.
Spontana tankar, vilken gillar du bäst mellan DJ36 eller explorer 36?Lite flera bilder på nytillskottet.
Två väldigt olika klockor så tycker det är svårt att jämföra dom. Finns många situationer jag hade valt en DJ över en Exp1, men finns också situationer jag hade valt en Exp1. Om man kommer gilla exp eller dj beror nog helt på vad det är för klocka man är ute efterSpontana tankar, vilken gillar du bäst mellan DJ36 eller explorer 36?
Vad sluta servicen på?Nyservad