• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Ha en fin fredag alla Explorers!

B73903C3-FAB1-483B-8BDB-8FAC0D9F6A69.jpeg

Efter diverse plojklockor tidigare år så lutar det i år mot den ultimata OWG-klockan som jag faktiskt skulle kunna bli OWG med på riktigt:
DF4B52A6-9E7C-4CFC-9E57-AD30871B87E7.jpeg
Samma här. Testa! Tyckte det var ett rätt kul experiment. Jag var inte 100% strängt OWG, men varvade lite med det som jag hade hemma utan att köpa något nytt och Explorern var det som hamnade på 9/10 gånger.

Hej alla utforskare,

Jag har ägt min fina pjäs nu i drygt två veckor (ny från AD). Men har märkt att lumen inte är kanon. Är det någon annan som också märkt de? I övrigt grym klocka
E332CDC8-0E63-4FF2-A54E-18A581E80F73.jpeg

Först; Grattis till en finfin klocka!

Jag tycker den är helt OK men sen har jag andra klockor som lyser betydligt starkare och håller längre.
Har inga nyare Rolex att jämföra med så jag vet inte om det är generellt så att deras Chromalight lyser sämre än Superluminova.

Vill minnas att podden @ursnyggt gjorde en timelapse i mörkret med en 126570 som inte heller imponerade.

Hej alla utforskare,

Jag har ägt min fina pjäs nu i drygt två veckor (ny från AD). Men har märkt att lumen inte är kanon. Är det någon annan som också märkt de? I övrigt grym klocka
E332CDC8-0E63-4FF2-A54E-18A581E80F73.jpeg
Grattis till ett toppenköp 👌

Jag tycker att det lyser helt ok om min men kanske inte exceptionellt på något sätt. Har haft några klockor som lyst som nöjesfält men vet inte riktigt om jag hade velat ha det på denna typ av klocka.

Tillbaka
Topp