Samma härSoffläge och Premier League på agendan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma härSoffläge och Premier League på agendan.
Soffläge och Premier League på agendan.
Samma här
Repor efter använding =Zoomade in på den här bilden från igår. Den släta bezelringen på min Rolex Explorer berättar om ett och annat äventyr som jag i min klocka har varit med om. Jag är ingen Hillary Edmund så det är inte sådär jätteofta vi bestiger Everest. Men det kan handla om allt från lekparkshäng till formella till ställningar och från utflykter i naturen till spännande tjänsteresor. Så avsett vad det handlar om så är min Explorer på. Ingen slump att Explorer1 är enligt många (inkl mig) den bästa GADA-klockan. Snart har jag haft min Explorer i ett år och under större delen av tiden har jag varit OWG med den. Användningsspåren börjar synas och det gör mig glad och tacksam
Hur ser claspen ut? Min 114270 var helt i nyskick när jag fick den men fick repor här och var efter bara 3 dagars normalt användande men man skall ju använda grejerna och märken ger karaktär.Zoomade in på den här bilden från igår. Den släta bezelringen på min Rolex Explorer berättar om ett och annat äventyr som jag i min klocka har varit med om. Jag är ingen Hillary Edmund så det är inte sådär jätteofta vi bestiger Everest. Men det kan handla om allt från lekparkshäng till formella till ställningar och från utflykter i naturen till spännande tjänsteresor. Så avsett vad det handlar om så är min Explorer på. Ingen slump att Explorer1 är enligt många (inkl mig) den bästa GADA-klockan. Snart har jag haft min Explorer i ett år och under större delen av tiden har jag varit OWG med den. Användningsspåren börjar synas och det gör mig glad och tacksam
Spot on en annan trevlig aspekt är att med slät bezel och oysterlänk är det relativt enkelt att med små medel få tillbaka en del av originalfinishen OM man vill fräscha upp klockan.Zoomade in på den här bilden från igår. Den släta bezelringen på min Rolex Explorer berättar om ett och annat äventyr som jag i min klocka har varit med om. Jag är ingen Hillary Edmund så det är inte sådär jätteofta vi bestiger Everest. Men det kan handla om allt från lekparkshäng till formella till ställningar och från utflykter i naturen till spännande tjänsteresor. Så avsett vad det handlar om så är min Explorer på. Ingen slump att Explorer1 är enligt många (inkl mig) den bästa GADA-klockan. Snart har jag haft min Explorer i ett år och under större delen av tiden har jag varit OWG med den. Användningsspåren börjar synas och det gör mig glad och tacksam
Otroligt bra bildLördag och Söndag
Hur ser claspen ut? Min 114270 var helt i nyskick när jag fick den men fick repor här och var efter bara 3 dagars normalt användande men man skall ju använda grejerna och märken ger karaktär.
Spot on en annan trevlig aspekt är att med slät bezel och oysterlänk är det relativt enkelt att med små medel få tillbaka en del av originalfinishen OM man vill fräscha upp klockan.
Det låset ser ju ruggigt fint ut för att vara flitigt använt i ett årKlart har claspen fått en del användningsspår. Men inget grovt. Svårt att fånga på bild.
Absolut, bra att möjligheten finns för den som uppskattar det... Själv skulle jag låta bli.
Underbar duo, faktiskt funderat på att gå samma väg. Vilken är favoriten, samt hur upplever du exp 2?Lördag och Söndag
Oj ”vilket av mina barn älskar jag mest”?Underbar duo, faktiskt funderat på att gå samma väg. Vilken är favoriten, samt hur upplever du exp 2?
Oj, riktigt tråkig! Nu vet jag ju inte hur hårt du använder klockan men visst förväntar man sig att den ska palla en hel del.Jag har tydligen använt min 124270 för hårt. Är minst sagt förbryllad över urmakarens utlåtande då jag förväntade mig att den skulle behöva en åtgärd i nivå med ruckning/avmagnetisering.
Allt kan så klart hända men jag känner mig lite halvt besviken över att det blev just Explorern som inte skulle stå pall i mer än två år…
Har du någon bild på skicket?Jag har tydligen använt min 124270 för hårt. Är minst sagt förbryllad över urmakarens utlåtande då jag förväntade mig att den skulle behöva en åtgärd i nivå med ruckning/avmagnetisering.
Allt kan så klart hända men jag känner mig lite halvt besviken över att det blev just Explorern som inte skulle stå pall i mer än två år…
Tack för info. Har en Sub 124060, som ju har samma urverk som Explorer, den har i 2,5 års tid gått perfekt, plötsligt i förra veckan började den gå -5spd.Har du någon bild på skicket?
Är klockan inte helt misshandlad så känns det mer som att det borde bli ett garantiärande. 32xx urverket verkar vara drabbade av nån barnsjukdom om man läser amerikanska rolexforum där jättemånga blivit drabbade av att klockan slöar ner sig efter 1-2 år. Kan vara värt att undersöka det alternativet.
Vill du veta mer så kan du söka "32xx problem" i google så finns det mer info.Tack för info. Har en Sub 124060, som ju har samma urverk som Explorer, den har i 2,5 års tid gått perfekt, plötsligt i förra veckan började den gå -5spd.
Om urmakaren konstaterat att komponenter i urverket fått skador av stötar är det nog svårt att hävda garanti. Vad skulle det vara för barnsjukdomar som gör 32xx-urverken känsliga för stötar? Tråkigt men sånt som händer, har själv fått reparera klockor pga oturliga skador.Har du någon bild på skicket?
Är klockan inte helt misshandlad så känns det mer som att det borde bli ett garantiärande. 32xx urverket verkar vara drabbade av nån barnsjukdom om man läser amerikanska rolexforum där jättemånga blivit drabbade av att klockan slöar ner sig efter 1-2 år. Kan vara värt att undersöka det alternativet.
Det jag vill säg är att dessa urverk verkar drabbas av haltning och låg amplitud utan yttre påverkan. Finns en en hel tråd om det på Rolexforum.com. Så lite svårt att säga exakt om @S.N klocka har avvikande gång på grund av yttre påverkan. Men urmakaren har ju boettens utseende efter användning att gå efter...Om urmakaren konstaterat att komponenter i urverket fått skador av stötar är det nog svårt att hävda garanti. Vad skulle det vara för barnsjukdomar som gör 32xx-urverken känsliga för stötar? Tråkigt men sånt som händer, har själv fått reparera klockor pga oturliga skador.
Oj, riktigt tråkig! Nu vet jag ju inte hur hårt du använder klockan men visst förväntar man sig att den ska palla en hel del.
Har du någon bild på skicket?
Är klockan inte helt misshandlad så känns det mer som att det borde bli ett garantiärande. 32xx urverket verkar vara drabbade av nån barnsjukdom om man läser amerikanska rolexforum där många blivit drabbade av att klockan slöar ner sig efter 1-2 år. Kan vara värt att undersöka det alternativet.
Om urmakaren konstaterat att komponenter i urverket fått skador av stötar är det nog svårt att hävda garanti. Vad skulle det vara för barnsjukdomar som gör 32xx-urverken känsliga för stötar? Tråkigt men sånt som händer, har själv fått reparera klockor pga oturliga skador.