• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

1000000600.jpg

Nybadad 124270. 🏊

Suget för en explorer är stort och jag tror att jag kommer slå till snart på en. Hur går beställningsprocessen till? Gå till en AD och säga att man vill köpa och sedan lämna en handpenning sen vänta ett år?

Suget för en explorer är stort och jag tror att jag kommer slå till snart på en. Hur går beställningsprocessen till? Gå till en AD och säga att man vill köpa och sedan lämna en handpenning sen vänta ett år?
Tror inte det är så lång väntetid på en Explorer.

Min upplevelse var att jag beställde i Juli förra året. La handpenning och fick info om att jag behövde vänta 10-12 månader. Efter 10 månader och 18 dagar fick jag ett Mail att min klocka anlänt. När jag hämtade ut den frågade jag hur det såg ut med beställningar på modellen och då sa dem att dem eventuellt skulle öppna för beställning efter sommaren. Tydligen tillverkade Rolex fortfarande ganska få. Detta gäller 40mm (224270), 36mm var enklare sa han. Detta var Bergströms. Observera att detta är vad denna ADn sa till mig och kan säkert vara helt andra upplevelser för andra på andra platser.

• Like
Reactions: ajs
Som @morran säger så kan du tänka dig beg så finns det ett gäng här på KS för rätt långt under list. Annars så har både jag och en medlem till kunnat hämta ut varsin över disk hos AD senaste veckorna.

• Like
Reactions: ajs
Tillbaka
Topp