• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Blev en snabb comeback med en flång ny 224270. Tycker den passar mig bättre än 214270 som jag haft vid några tillfällen.
IMG_4669.jpeg

Hade man fått önska kunde länken o låset smalnat av något mer.
Grattis igen! En grym klocka!!!
 
Trött på att lämna in klockorna till urmakaren? 😄 lika bra att göra det själv 👍
Ja men vafan med mitt track record vad gäller serviceärenden... 😭 Det största traumat var arr blåsa bort dammet, har ingen riktig grej för det så jag fick stå med en sån där gummiballong man får med när man köper revaxör å pumpa som en dåre 🤣
 
Ser onekligen lite för stor ut i den vinkeln. Jag som tyckte kronan på 214270 skulle varit lite större men kanske inte då… 😊

IMG_0055_VSCO.jpeg
Äh, den är ok. Men när de skalade upp Explorer från 36mm back in the day så ökade inte tjockleken nämnvärt och att då fläska på en så här stor krona blir lite knasigt.
Tyckte aldrig att kronan var för liten på 214270 heller, men Rolex håller ju på såhär och tweakar saker som få ens märkt.
 
Tillbaka
Topp