• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Hallå eller?
Är det här man circle jerkar?
IMG_5786.jpeg
 
Sugen på en Exp I men är ambivalent kring storlek. Har en rätt genomsnittlig omkrets på handleden, ca 17 cm(dock rätt oval så ”större” klockor har funkat) så en 36:a kanske skulle sitta okej. Dock är jag 187 lång så sett till helheten kanske en 40:a skulle funka. Historiskt har jag burit större klockor typ Planet Ocean och 216570, men med åldern har mindre lockat. Vid en GTG testade jag en Airking 40, bifogar bild som referens. Någon som har erfarenhet av om dom bärs rätt lika? Slutligen, vad är rimligt att betala för en 224270? Dom är ju inte så vanliga på K&S.
IMG_7894.jpeg
 
Sugen på en Exp I men är ambivalent kring storlek. Har en rätt genomsnittlig omkrets på handleden, ca 17 cm(dock rätt oval så ”större” klockor har funkat) så en 36:a kanske skulle sitta okej. Dock är jag 187 lång så sett till helheten kanske en 40:a skulle funka. Historiskt har jag burit större klockor typ Planet Ocean och 216570, men med åldern har mindre lockat. Vid en GTG testade jag en Airking 40, bifogar bild som referens. Någon som har erfarenhet av om dom bärs rätt lika? Slutligen, vad är rimligt att betala för en 224270? Dom är ju inte så vanliga på K&S.
IMG_7894.jpeg
224270 bör du kunna köpa hos AD utan nån längre väntan.
image.jpg
 
Sugen på en Exp I men är ambivalent kring storlek. Har en rätt genomsnittlig omkrets på handleden, ca 17 cm(dock rätt oval så ”större” klockor har funkat) så en 36:a kanske skulle sitta okej. Dock är jag 187 lång så sett till helheten kanske en 40:a skulle funka. Historiskt har jag burit större klockor typ Planet Ocean och 216570, men med åldern har mindre lockat. Vid en GTG testade jag en Airking 40, bifogar bild som referens. Någon som har erfarenhet av om dom bärs rätt lika? Slutligen, vad är rimligt att betala för en 224270? Dom är ju inte så vanliga på K&S.
IMG_7894.jpeg
Air-King bärs marginellt större än nya Explorer 40.
Skiljer ca 1mm lug to lug.
Ser ut att sitta fint på din handled och i slutänden kommer det ner till preferens, i vanlig ordning.
En Explorer 36a skulle sitta fint den med.
Förutom den uppenbara skillnaden med storleken i diameter mellan Explorer 40 och 36 så smalnar 36 av betydligt mer i länken ner till låset.
 
Tillbaka
Topp