Explorerguy
Basic
Fortfarande den bästa klockan jag ägt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad jämför du med? Intresserad av att veta då jag kikar på lite olika men inte riktigt fått kläm på vad jag vill ha.Fortfarande den bästa klockan jag ägt!
![]()
HejVad jämför du med? Intresserad av att veta då jag kikar på lite olika men inte riktigt fått kläm på vad jag vill ha.
På 214270 står Explorer på nedre delen av tavlan, så det är inte den referensen.
Dessutom är visarna ”för korta” på 214270 MKI med vitguldsindex. Därav det kärleksfulla smeknamnet T-RexHelt rätt. Det borde jag ha fångat.
Precis. Men mkii är väl precis samma som mki, fast med proportionerliga visare? Inte för att det svarar på den ursprungliga frågan här…Dessutom är visarna ”för korta” på 214270 MKI med vitguldsindex. Därav det kärleksfulla smeknamnet T-Rex![]()
Korrekt. Jag mansplainade bara…Precis. Men mkii är väl precis samma som mki, fast med proportionerliga visare? Inte för att det svarar på den ursprungliga frågan här…
Har inte Blackout svart fyllning i indexen?
Jo, och ref 14270 från 89/90/91, detta är inte en blackout. Detta är ju en 114270 från 2002, så handlaren ifråga har inte koll.Har inte Blackout svart fyllning i indexen?
Som svar på grundfrågan: nej, jag har aldrig sett någon 114270 med en sån tavla.Jo, och ref 14270 från 89/90/91, detta är inte en blackout. Detta är ju en 114270 från 2002, så handlaren ifråga har inte koll.
Har sett att vissa handlare även kallar 214270 mk1 för blackout i annonser, så det har väl skett viss begreppsförskjutning/-förvirring (antagligen av det högst medvetna slaget).
Men grundfrågan var egentligen om något sett ett likadan 114270. Jag misstänker att någon bara polerat bort färgen från 3-6-9. Kan ju också vara att man glömt fylla i från fabriken. Osannolikt däremot att det finns en mindre serie med 114270 som medvetet ser ut sådär från fabrik (jmf blackout). Gillade dock teorin om servicetavla, men omöjligt att veta.
Jag har en lös idé om att smacka på ett chokladkaksgummi på min. Eller så tar man smällen och köper en PP Aquanaut baraTestar gümmi.
![]()
Chokladvåffla och rosé…Jag har en lös idé om att smacka på ett chokladkaksgummi på min. Eller så tar man smällen och köper en PP Aquanaut bara![]()
Så sant som det är sagt.Chokladvåffla och rosé…
Det är vackert men fräschheten hos en Explorer med sin svarta tavla och rostfria stål är svårslagen.
![]()
Lysmassan är gjord av tritium som är ett radioaktivt material som lyser av sig själv. Nackdelen med det är att halveringstiden är ca 12 år så efter ett tag för själva lysförmåganEn nyinförskaffad 14270 från 96, T-serie. En liten fråga, är det vanligt att lumen är helt död på dessa?
Kan bara instämma. Har inte kört min så mkt sista tiden men skulle sakna den direkt om den fick gå.![]()
A blast from the past. Den mest anspråkslösa Rolexen jag ägt, men ändå den jag saknar mest.
Villhöver helt klart en i framtiden igen.Kan bara instämma. Har inte kört min så mkt sista tiden men skulle sakna den direkt om den fick gå.