• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Vonfärsen

Breitling
961825B1-2BD6-41D3-88C5-93C133CDF44E.jpeg
är detta oyster länken eller orginal? svårt att se med vinkeln?
 

mattiasp

Omega
2-Faktor
Det ligger väldigt många med korta visare på Chrono24. Jag vill ha långa visare, men de med korta tycks vara billigare. Hur resonerar ni? Skulle ni köpa en med korta eller långa visare begagnat?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det ligger väldigt många med korta visare på Chrono24. Jag vill ha långa visare, men de med korta tycks vara billigare. Hur resonerar ni? Skulle ni köpa en med korta eller långa visare begagnat?
Finns väl en anledning att det ligger många med korta visare ute. Jag hade köpt explorer med långa visare. Gillar inte de korta, och det gjorde ju inte Rolex heller efter nåt år ;)
 

mattiasp

Omega
2-Faktor
Finns väl en anledning att det ligger många med korta visare ute. Jag hade köpt explorer med långa visare. Gillar inte de korta, och det gjorde ju inte Rolex heller efter nåt år ;)
OK, då känns det som jag är på rätt spår. Långa visare får det bli.
Edit: Aha, siffrorna är olika! Det hade jag inte sett. Jag vill absolut ha lume på siffrorna.
 

crbergman

Breitling
2-Faktor
En Mk2 är lätt att falla för då den gör sig fantastiskt här på forumets makro-bilder. Godis för ögonen.
Många menar att en Mk1, med gnistrande rodium på 369, bärs elegantare. (+1 @WatchIT)
Jag håller med men det är naturligtvis en smaksak, så var glad att Rolex bjuder på sådan variation!

Gillar du Lume så gör du rätt i att jaga rätt på en Mk2. Mitt val gjordes före 2016 :cool:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hej Explorerfans. Jag undrar om någon vänlig själ med en 14270/114270 och ca 18cm handled kan posta en eller två bilder med klockan på. Har seriösa funderingar på en 36mm men är osäker på hur den skulle se ut på mig (också 18cm). Tack på förhand.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hej Explorerfans. Jag undrar om någon vänlig själ med en 14270/114270 och ca 18cm handled kan posta en eller två bilder med klockan på. Har seriösa funderingar på en 36mm men är osäker på hur den skulle se ut på mig (också 18cm). Tack på förhand.
Tyvärr inga bilder tagna rakt ovanför tavlan.
Min fru tyckte att den var för liten. Även klockan.
DDE064DD-367E-47DA-9C0C-D771F6EF8501.jpeg
94AB3955-044F-4AF3-AAB4-C29B64F984A7.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr inga bilder tagna rakt ovanför tavlan.
Min fru tyckte att den var för liten. Även klockan.
DDE064DD-367E-47DA-9C0C-D771F6EF8501.jpeg
94AB3955-044F-4AF3-AAB4-C29B64F984A7.jpeg
Tack för det. Ser inte alls för liten ut från de vinklarna men smaken är olika. Måste försöka testa 39mm men sist jag var runt bland Rolex ADs i Stockholm var det skralt utbud..
Vad tyckte du själv om storleken?
 

mattiasp

Omega
2-Faktor
Du vill ha en med långa visare? Köp det då :)
Man måste uppenbart vara tydligare. Jag ville kolla med er så att man inte köper något som är iskallt på andrahandsmarknaden. Genom att ställa frågan fick jaga lära mig att även siffrornas utformning skiljer modellerna åt. Av din kommentar lärde jag mig att man inte kan lämna något underförstått, utan måste vara tydligare.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Man måste uppenbart vara tydligare. Jag ville kolla med er så att man inte köper något som är iskallt på andrahandsmarknaden. Genom att ställa frågan fick jaga lära mig att även siffrornas utformning skiljer modellerna åt. Av din kommentar lärde jag mig att man inte kan lämna något underförstått, utan måste vara tydligare.
Du hade ju redan gjort analysen att det var flest med korta visare till salu, samt till ett lägre pris.........
 

WatchIT

Panerai
Man måste uppenbart vara tydligare. Jag ville kolla med er så att man inte köper något som är iskallt på andrahandsmarknaden. Genom att ställa frågan fick jaga lära mig att även siffrornas utformning skiljer modellerna åt. Av din kommentar lärde jag mig att man inte kan lämna något underförstått, utan måste vara tydligare.

Jag tänker så här...jag har en med korta visare och med vitguld...unikare och bättre andrahandsvärde längre fram...Men egentligen ointressant för jag köpte inte klockan för att sälja...
 
Topp