Vonfärsen
Basic
är detta oyster länken eller orginal? svårt att se med vinkeln?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
är detta oyster länken eller orginal? svårt att se med vinkeln?
nice, får man fråga vart man får tag på mockabandet?Fick hem min "nya" 114270 igår. 2004 fullset och jag bytte omedelbart till brunt läderarmband eftersom jag gillar det bättre än bracelet.
![]()
39mm?Jag håller mig till originalet.
![]()
Det stämmer.
Hur menar du? Explorer kommer ju på Oyster...är detta oyster länken eller orginal? svårt att se med vinkeln?
Finns väl en anledning att det ligger många med korta visare ute. Jag hade köpt explorer med långa visare. Gillar inte de korta, och det gjorde ju inte Rolex heller efter nåt årDet ligger väldigt många med korta visare på Chrono24. Jag vill ha långa visare, men de med korta tycks vara billigare. Hur resonerar ni? Skulle ni köpa en med korta eller långa visare begagnat?
Jag skulle kunna leva med de kortare visarna, det jag inte gillar är 3, 6, 9 som är i vitguld och inte med lume som MK2.Det ligger väldigt många med korta visare på Chrono24. Jag vill ha långa visare, men de med korta tycks vara billigare. Hur resonerar ni? Skulle ni köpa en med korta eller långa visare begagnat?
OK, då känns det som jag är på rätt spår. Långa visare får det bli.Finns väl en anledning att det ligger många med korta visare ute. Jag hade köpt explorer med långa visare. Gillar inte de korta, och det gjorde ju inte Rolex heller efter nåt år![]()
Håller med. De arabiska siffrorna gör betydligt större skillnad än längden på visarna. Men jag föredrar de längre visarna.Jag skulle kunna leva med de kortare visarna, det jag inte gillar är 3, 6, 9 som är i vitguld och inte med lume som MK2.
Jag håller även med detta!Jag skulle kunna leva med de kortare visarna, det jag inte gillar är 3, 6, 9 som är i vitguld och inte med lume som MK2.
Behöver inget guld på Matterhorn däremot lumeSjälv föredrar jag vitguld...premium...
Du vill ha en med långa visare? Köp det dåDet ligger väldigt många med korta visare på Chrono24. Jag vill ha långa visare, men de med korta tycks vara billigare. Hur resonerar ni? Skulle ni köpa en med korta eller långa visare begagnat?
Är också intresserad av att höra vart du fick tag i mockabandet? Mvh Tnice, får man fråga vart man får tag på mockabandet?
Tyvärr inga bilder tagna rakt ovanför tavlan.Hej Explorerfans. Jag undrar om någon vänlig själ med en 14270/114270 och ca 18cm handled kan posta en eller två bilder med klockan på. Har seriösa funderingar på en 36mm men är osäker på hur den skulle se ut på mig (också 18cm). Tack på förhand.
Tack för det. Ser inte alls för liten ut från de vinklarna men smaken är olika. Måste försöka testa 39mm men sist jag var runt bland Rolex ADs i Stockholm var det skralt utbud..Tyvärr inga bilder tagna rakt ovanför tavlan.
Min fru tyckte att den var för liten. Även klockan.
![]()
![]()
Sitter ju perfektTyvärr inga bilder tagna rakt ovanför tavlan.
Min fru tyckte att den var för liten. Även klockan.
![]()
![]()
Har du testat en 36a?Hej Explorerfans. Jag undrar om någon vänlig själ med en 14270/114270 och ca 18cm handled kan posta en eller två bilder med klockan på. Har seriösa funderingar på en 36mm men är osäker på hur den skulle se ut på mig (också 18cm). Tack på förhand.
Nej, inte Explorern. Datejust 36 (80 talare) är det närmsta jag prövat, men det är såklart inte samma sak. Det bästa vore ju naturligtvis att testa själv, men bilder är ju ett första steg.Har du testat en 36a?
Man måste uppenbart vara tydligare. Jag ville kolla med er så att man inte köper något som är iskallt på andrahandsmarknaden. Genom att ställa frågan fick jaga lära mig att även siffrornas utformning skiljer modellerna åt. Av din kommentar lärde jag mig att man inte kan lämna något underförstått, utan måste vara tydligare.Du vill ha en med långa visare? Köp det då![]()
Det är ju gvs det mest optimala. Vi löser det så kan du få hänga på dig en 14270.Nej, inte Explorern. Datejust 36 (80 talare) är det närmsta jag prövat, men det är såklart inte samma sak. Det bästa vore ju naturligtvis att testa själv, men bilder är ju ett första steg.![]()
Du hade ju redan gjort analysen att det var flest med korta visare till salu, samt till ett lägre pris.........Man måste uppenbart vara tydligare. Jag ville kolla med er så att man inte köper något som är iskallt på andrahandsmarknaden. Genom att ställa frågan fick jaga lära mig att även siffrornas utformning skiljer modellerna åt. Av din kommentar lärde jag mig att man inte kan lämna något underförstått, utan måste vara tydligare.
Underbart, erbjudandet mottages med stor tacksamhetDet är ju gvs det mest optimala. Vi löser det så kan du få hänga på dig en 14270.![]()
Man måste uppenbart vara tydligare. Jag ville kolla med er så att man inte köper något som är iskallt på andrahandsmarknaden. Genom att ställa frågan fick jaga lära mig att även siffrornas utformning skiljer modellerna åt. Av din kommentar lärde jag mig att man inte kan lämna något underförstått, utan måste vara tydligare.