• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nog är det 36mm? =)

Screen Shot 2018-03-19 at 18.39.09.png


/Söder
Det måste det vara.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Var och testade en 214270 idag. Sjukt fin, men den är kanske lite för vass. Alltså inte sådär skön som en 36:a. Samtidigt är 36mm i underkant för min handled. Vet inte. Kanske borde jag köpa en 14270/114270 och ha ett tag.. eller en beg 214270 och ha ett tag. Skitsvårt tycker jag och ingen kan bestämma åt mig.. bra skit. :) Jag känner starkt för Explorern i vilket fall.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Var och testade en 214270 idag. Sjukt fin, men den är kanske lite för vass. Alltså inte sådär skön som en 36:a. Samtidigt är 36mm i underkant för min handled. Vet inte. Kanske borde jag köpa en 14270/114270 och ha ett tag.. eller en beg 214270 och ha ett tag. Skitsvårt tycker jag och ingen kan bestämma åt mig.. bra skit. :) Jag känner starkt för Explorern i vilket fall.
Köööp en av varje ...
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Var och testade en 214270 idag. Sjukt fin, men den är kanske lite för vass. Alltså inte sådär skön som en 36:a. Samtidigt är 36mm i underkant för min handled. Vet inte. Kanske borde jag köpa en 14270/114270 och ha ett tag.. eller en beg 214270 och ha ett tag. Skitsvårt tycker jag och ingen kan bestämma åt mig.. bra skit. :) Jag känner starkt för Explorern i vilket fall.
Blev ett litet yvigt inlägg efter ett par kalla. Men jag tycker det är knepigt :)
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Köpte en 36a efter en långvarig Seadweller-relation för några år sedan när man kunde köpa en för 20-25 papp. Blev förvånad över hur liten den var när jag packade upp den. Trots att den egentligen passar mina taniga handleder så upplevde jag den som för liten. Hade vant mig vid tyngden och närvaron av den gamla SDn, så Explorern fick gå ganska snabbt tyvärr. Kanske testar igen, den är ju en ikon, och man är ju inte sämre än att man kan ändra sig:)
63D1025F-F01F-4E7B-9CEA-124F38A14F25.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Så.. jag fastnade i en loop och det var dags att komma ur. Var på Nymans i Fredags för att se om de hade en Explorer inne, vilket de hade. Testade, kändes bra.
Var tillbaka idag, köpte den. Bara sådär.. men det är faktiskt utmynnelsen av en process som pågått länge och egentligen mest fördröjts pga tveksamhet till att bära Rolex. Faktum är att jag inte lyckats hitta en annan klocka som ger samma känsla, samma kombo av stryktålighet och stil. Det var bara att ge upp, välja utifrån klockintresset istället för annat ovidkommande. Trevlig kväll Explorers!
IMG_20180326_172559.jpg
 
Topp