Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej Robin,Hej på er!
Letar lite efter en tidig 14270 med tritium och lug holes... Men vad är rimligt att betala för ett ex i använt bruksskick? Känns som 14270 överlag tuffat uppåt?
Kostar tritium i allmänhet mer än luminova?
Mvh Robin
Som föregående talare säger... 35-40 typ.Hej på er!
Letar lite efter en tidig 14270 med tritium och lug holes... Men vad är rimligt att betala för ett ex i använt bruksskick? Känns som 14270 överlag tuffat uppåt?
Kostar tritium i allmänhet mer än luminova?
Mvh Robin
Hej Robin,
Först och främst bra val, du kommer inte bli missnöjd! Vad är du ute efter? Är det en papperslös 14270 eller en fullset? Rent allmänt när jag beskådat marknaden kring 14270 så är priset högre för tritium och lugholes än luminova.... Men det gäller väl snarare regel än undantag att äldre Rolex automatiskt är lite något dyrare, framförallt när du nu är nere på semi-vintage nivå. För en 14270 med de egenskaper du eftersöker, papperslös, skulle jag säga att priset borde ligga omkring 37’-40’ i bruksskick och säkert < 40’ för en i fint skick med box och papper.
Om du prompt måste ha luggholes kommer du förmodligen få vänta ett tag... Tyvärr.Papper är inget krav från min sida, men klart ett trevligt plus, men inget jag kanske betalar premium för om man så säger.
Kikat lite på chrono24 och dom få jag ser som väcker intresse är närmare 50...
Men jag ska nog ha lite is i magen och vänta på rätt exemplar till rätt pris tror jag. Det haglar av fina ex men då är det swiss made tavla och inga hål.... Och det är ju faktiskt inte vad jag är ute efter
Men dom verkar helt klart inte växa på träd...
Mvh Robin
Köp en utan papper så kan du ta mitt gamla cert jag har hemmaDen som väntar på något gott
Mvh Robin
Grymt! Stort grattis till en riktigt tidlös,![]()
Premiär i denna tråd, detta med min första Explorer ever! Detta kommer nog att kunna bli en trevlig bekantskap
![]()
Grattis och välkommen i utforskarklubben![]()
Premiär i denna tråd, detta med min första Explorer ever! Detta kommer nog att kunna bli en trevlig bekantskap
![]()
Stort grattis och välkommen!![]()
![]()
Grymt! Stort grattis till en riktigt tidlös,, klocka!
Grattis och välkommen i utforskarklubben!
En av mina favoritklockor helt klart. Precis allt man behöver och ingenting mer, så himla bra.STORT tack för ett hjärtligt välkomnande i tråden, bjuder på en krispig bild från tidigare idag
![]()
Härligt. Fin klocka! Grattis.![]()
![]()
Gratulerar! Bra val och välkommen hit![]()
![]()
Missade att gratulera och välkomna till tråden Så, gratulerar och välkommen!Nu har min anlänt, lagom till rosévinet i kvällssolen!
![]()
En av mina favoritklockor helt klart. Precis allt man behöver och ingenting mer, så himla bra.
Onekligen, stort tackHärligt. Fin klocka! Grattis.
Tack & TackGratulerar! Bra val och välkommen hit![]()
![]()
![]()
(Blev lite fel)Stort grattis och välkommen in i värmen!![]()
Tack vännen!(Blev lite fel)
Stort grattis och välkommen in i värmen.![]()