• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tänkte att jag skulle utsätta Explorern för en prövning i dess rätta element. En toppbestigning! Berget är Greklands högsta berg, eller Rhodos högsta berg, eller en av Rhodos högsta berg .
Det fanns andra levande varelser på berget
image.jpeg

Det var tufft
image.jpeg


Vissa hade fått sätta livet till
image.jpeg

Andra hade varit här, någon engelsman, Sir Hillary?
image.jpeg

Tog några bilder på toppen
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Vägen ner brukar vara tuff och skörda sina offer
image.jpeg
image.jpeg

Väl nere väntade Billys
image.jpeg

Och ett skönt dopp.
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    131.5 KB · Visningar: 22
  • image.jpeg
    image.jpeg
    62.6 KB · Visningar: 25
  • image.jpeg
    image.jpeg
    416.9 KB · Visningar: 24
  • image.jpeg
    image.jpeg
    291.3 KB · Visningar: 24
  • image.jpeg
    image.jpeg
    93.4 KB · Visningar: 25
  • image.jpeg
    image.jpeg
    138.1 KB · Visningar: 24
  • image.jpeg
    image.jpeg
    99 KB · Visningar: 24

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänkte att jag skulle utsätta Explorern för en prövning i dess rätta element. En toppbestigning! Berget är Greklands högsta berg, eller Rhodos högsta berg, eller en av Rhodos högsta berg .
Det fanns andra levande varelser på berget
image.jpeg

Det var tufft
image.jpeg


Vissa hade fått sätta livet till
image.jpeg

Andra hade varit här, någon engelsman, Sir Hillary?
image.jpeg

Tog några bilder på toppen
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Vägen ner brukar vara tuff och skörda sina offer
image.jpeg
image.jpeg

Väl nere väntade Billys
image.jpeg

Och ett skönt dopp.
image.jpeg
Grymt kul och Stort tack för att du delade denna toppbestigning med oss. Snygg klocka och snygga bilder! Explorer i sitt rätta element.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Slänger väl in några bilder här också. NOS Explorer 114270 random-serie uttagen 2016, kanske den sista sålda i världen.
Explorer 36 mm togs ur produktion 2010 samtidigt som random-serien introducerades, så endast en liten batch av sista serien tillverkades.
009.png
010.jpg
011.jpg
 
Senast ändrad:

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Tänkte att jag skulle utsätta Explorern för en prövning i dess rätta element. En toppbestigning! Berget är Greklands högsta berg, eller Rhodos högsta berg, eller en av Rhodos högsta berg .
Det fanns andra levande varelser på berget
image.jpeg

Det var tufft
image.jpeg


Vissa hade fått sätta livet till
image.jpeg

Andra hade varit här, någon engelsman, Sir Hillary?
image.jpeg

Tog några bilder på toppen
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Vägen ner brukar vara tuff och skörda sina offer
image.jpeg
image.jpeg

Väl nere väntade Billys
image.jpeg

Och ett skönt dopp.
image.jpeg
Underbara bilder. Tack för att du delar med dig.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Slänger väl in några bilder här också. NOS Explorer 114270 random-serie uttagen 2016, kanske den sista sålda i världen.
Explorer 36 mm togs ur produktion 2010 samtidigt som random-serien introducerades, så endast en liten batch av sista serien tillverkades.

c424fa4c-efee-4540-9331-13015f0f9c9b_zpsbiridzxh.jpg

ab80ce32-db2b-4671-a8b5-90b46580d8b2_zpsgtnzrcrs.jpg

1108742e-8132-40bb-90ef-fb7fa7c24327_zpseojtmpfi.jpg
Får man fråga varifrån du hittade denna och vad den kostade?
 

BrianFallon

KS Explorers Club
På min nya Explorer så knisslar länken, som att den behövs smörjas upp. Inget man märket när man har klockan på sig men när den åker av och på. Detta känns billigt, är det något ni upplevt?
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Nu har jag snart varit ägare av en 14270 från 1994 i ett halvår, och en mycket nöjd sådan! Klockan som är min första och - hittills - enda Rolex gör mig sällskap så gott som varje dag på handleden. Tritiumindexen och visarna har fått en härligt "antikvit" nyans och detta tillsammans med lugholesen gör att klockan får en skön vintagekänsla. Dock så är tavlan och boetten i så pass bra skick att många vänner tycker att den ser "splitter ny" ut när dom kikar på den. Det bästa av två världar?!

fullsizeoutput_6c3.jpeg

Obs! På denna bild sitter inte klockan originallänken.

Här är orginallänk (ref. 78360) införskaffad och monterad.
IMG_0005.JPG


Även jag har ju varit och Explorat lite:
IMG_0007.JPG

IMG_0010.JPG


För att knyta ann till lite tidigare diskussioner i tråden angående storlek så tycker jag att 36mm är den ultimata storleken på denna klocka. Det är klart att detta är subjektivt men Explorern likt Date Justen gör sig enligt mig bäst i originalstorleken på 36mm. När man kliver upp på de större storlekarna så känns dessa två som andra klockor, återigen enligt mig.
En annan detalj som jag tycker gör 14270/114270 mer symmetrisk än 214270 (förutom de korta visarna på den tidiga modellen) är att texten "Explorer" står över visarna och inte under. Kanske en petitess men när man väl börjar tänka på det så stör det. :pompus:

IMG_0008.JPG


För övrigt, grym tråd! Keep it up. Jag ska bli bättre på att slänga in lite fler bilder då och då :)

:rolex:
 
D

Deleted member 4412

Guest
Ni som har den senaste Explorer1 dvs den efter Basel2016, hur upplever ni länken?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag har försökt med 116610, 114060, 116710, samt även testat alla de andra Rolexmodellerna. Även haft 214270 innan de fixade till den.

Nya 214270 funkar helt klart bäst för mig. Har lyckats hålla den i stört bra skick dessutom, trots att jag burit den 24/7 på allt från strand till nattklubb.
Ja, det är faktiskt den enda Rolex i nuvarande sortiment som jag skulle kunna tänka mig att köpa.
 

M.Everest

Omega
En fantastiskt allsidig klocka som passar till de mesta. Gillar enkelheten, inte för stor å prålig men heller inte för tunn å dressig, Med sina 36mm sitter den perfekt. SEL och uppgraderat verk (3130) gör att jag föredrar 114270 före 14270 om jag måste välja.

En liten detalj jag nyligen fick kännedom om är att 114270an har rolexkronan ingraverad i glaset vid kl 6, vet dock inte om de kom i samband vid referensbytet 14270/114270 eller om de tillkommit på de senare 114270orna.

Här med min 114270a
 

Bilagor

  • IMG_8538.JPG
    IMG_8538.JPG
    195.7 KB · Visningar: 93

papabear

Panerai
2-Faktor
En fantastiskt allsidig klocka som passar till de mesta. Gillar enkelheten, inte för stor å prålig men heller inte för tunn å dressig, Med sina 36mm sitter den perfekt. SEL och uppgraderat verk (3130) gör att jag föredrar 114270 före 14270 om jag måste välja.

En liten detalj jag nyligen fick kännedom om är att 114270an har rolexkronan ingraverad i glaset vid kl 6, vet dock inte om de kom i samband vid referensbytet 14270/114270 eller om de tillkommit på de senare 114270orna.

Här med min 114270a

Fantastisk klocka! Den lasergraverade kronan kom på senare årgångar av 114270. Vet inte när men jag har iaf inte det på min 114270 från -04.
 
Topp