• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Zalath

Panerai
Åter på Oyster, vilket ju förstås är bäst!

image.jpeg
Snygging!
Är det där någon slags grovare skjorta? Typ flanell eller nåt?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Inköpte min första riktiga klocka för en månad sedan, och slutade på inget mindre än en Explorer 1. Jag ser många år utav utforskningar framför mig med den här klockan i högsta hugg.

IMG_1483.jpg
Kan inte bli bättre. ;)
Klart det finns mååånga schyssta klockor, både Rolex och mycket annat. Men ska man ha en enda schysst klocka är Explorern ett utmärkt alternativ. Funkar i precis ALLA lägen! :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker mig ha sett uppgifterna: 14270 42h, 114270 48h och 214720 60h. Men jag kan minnas fel.

Edit tydligen mindes jag fel - 214720 verkar vara 48h enligt Rolex
Jag har mätt upp min 14270 från -95. servicehistorik okänd men amplitud på 260 och gångavvikelse 1,5 sekund/dygn.
Jag mätte gångreserven till hela 55 timmar....?! Jag vågar nästan svära på att jag räknat rätt men man börjar ju ändå fundera..Är detta möjligt överhuvudtaget?
 
Senast ändrad:

Ncs

Rolex
2-Faktor
Jag har mätt upp min 14270 från -95. servicehistorik okänd men amplitud på 260 och gångavvikelse 1,5 sekund/dygn.
Jag mätte gångreserven till hela 55 timmar....?! Jag vågar nästan svära på att jag räknat rätt men man börjar ju ändå fundera..Är detta möjligt överhuvudtaget?
55 timmar! Det låter jäkligt mycket. Jag ska kolla min från -94 om den har liknande reserv. Ska bara hitta ett tillfälle att kunna låta den ligga så länge... jag återkommer i frågan!
 
Topp