Zalath
Silver
Snygging!Åter på Oyster, vilket ju förstås är bäst!
Är det där någon slags grovare skjorta? Typ flanell eller nåt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygging!Åter på Oyster, vilket ju förstås är bäst!
Lite grövre. Men det är 100 % bomull.Snygging!
Är det där någon slags grovare skjorta? Typ flanell eller nåt?
Kan inte bli bättre.Inköpte min första riktiga klocka för en månad sedan, och slutade på inget mindre än en Explorer 1. Jag ser många år utav utforskningar framför mig med den här klockan i högsta hugg.
Kan inte bli bättre.
Klart det finns mååånga schyssta klockor, både Rolex och mycket annat. Men ska man ha en enda schysst klocka är Explorern ett utmärkt alternativ. Funkar i precis ALLA lägen!
Riktigt fräsch! Min 14270 hälsarNOS 114270 randomserie.
Ganska prick 30 i OK skick utan tillbehör.Fått ett riktigt sug efter att testa en 36mm
Är de strax söder om 30? Utan Box /papper
Pendlar mellan USD 3750 och 3950 på HQ Milton om utan tillbehör.Fått ett riktigt sug efter att testa en 36mm
Är de strax söder om 30? Utan Box /papper
Den där kommer stanna på handleden
Äntligen med i tråden. Börjar försiktigt med skrivbordsutforskande.
Ja, plötsligt känns konceptet OWG möjligt. I säkert en vecka...Den där kommer stanna på handleden
Härligt! Välkommen hem
Äntligen med i tråden. Börjar försiktigt med skrivbordsutforskande.
Tack. Det känns varmt och mysigt här.Härligt! Välkommen hem
Vilken gångreserv hade nya Explorer 14270?
Jag tycker mig ha sett uppgifterna: 14270 42h, 114270 48h och 214720 60h. Men jag kan minnas fel.Vilken gångreserv hade nya Explorer 14270?
Jag har mätt upp min 14270 från -95. servicehistorik okänd men amplitud på 260 och gångavvikelse 1,5 sekund/dygn.Jag tycker mig ha sett uppgifterna: 14270 42h, 114270 48h och 214720 60h. Men jag kan minnas fel.
Edit tydligen mindes jag fel - 214720 verkar vara 48h enligt Rolex
55 timmar! Det låter jäkligt mycket. Jag ska kolla min från -94 om den har liknande reserv. Ska bara hitta ett tillfälle att kunna låta den ligga så länge... jag återkommer i frågan!Jag har mätt upp min 14270 från -95. servicehistorik okänd men amplitud på 260 och gångavvikelse 1,5 sekund/dygn.
Jag mätte gångreserven till hela 55 timmar....?! Jag vågar nästan svära på att jag räknat rätt men man börjar ju ändå fundera..Är detta möjligt överhuvudtaget?
Jag kollar oxå igen. Vi återkopplar om några dagar55 timmar! Det låter jäkligt mycket. Jag ska kolla min från -94 om den har liknande reserv. Ska bara hitta ett tillfälle att kunna låta den ligga så länge... jag återkommer i frågan!
Om jag minns rättJag tycker mig ha sett uppgifterna: 14270 42h, 114270 48h och 214720 60h. Men jag kan minnas fel.
Edit tydligen mindes jag fel - 214720 verkar vara 48h enligt Rolex
Matt.Kastar ut en fråga till tråden:
Är tavlan på 214270 lackerad/blank (som på 114270) eller matt?