maxGMT
Basic
Ok, thx
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, thx
Tjena. Jag lämnade min Explorer 14270 i byrålådan i fredags kväll kl19:00. nu är det söndagkväll, klockan är över 23 och klockan tickar fortfarande på. Jag fattar ingenting...55 timmar! Det låter jäkligt mycket. Jag ska kolla min från -94 om den har liknande reserv. Ska bara hitta ett tillfälle att kunna låta den ligga så länge... jag återkommer i frågan!
https://klocksnack.se/threads/55-timmars-gångreserv-rolex-explorer.64396/55 timmar! Det låter jäkligt mycket. Jag ska kolla min från -94 om den har liknande reserv. Ska bara hitta ett tillfälle att kunna låta den ligga så länge... jag återkommer i frågan!
Antar att det är exakt samma matta tavla på Mk1 och mk2? Har nämligen inte sett den nya tavlan irl.
Vågar inte svara på det faktiskt.Antar att det är exakt samma matta tavla på Mk1 och mk2? Har nämligen inte sett den nya tavlan irl.
Det verkar alltså som att den uppgivna gångreserven är ett minimum men att det skulle diffa så pass mycket är ändå förvånande! Jag la av mig min igår kväll, återkommer om 30 timmar med resultat då
Ja precis, att den uppgivna gångreserven skulle vara ett minimum är ju självklart men att det skulle kunna diffa så väldigt mycket är mycket förvånande. återkom senare när du vet...Det verkar alltså som att den uppgivna gångreserven är ett minimum men att det skulle diffa så pass mycket är ändå förvånande! Jag la av mig min igår kväll, återkommer om 30 timmar med resultat då
Ingen förändring när det gäller mattheten, bara lumen i de arabiska siffrorna som redan påtalats. Den detaljen har större betydelse än förändringen av visarna IMO.Antar att det är exakt samma matta tavla på Mk1 och mk2? Har nämligen inte sett den nya tavlan irl.
Ok/Bra för jag är sugen att prova igen även om jag hade föredragit blank tavla!Ingen förändring när det gäller mattheten, bara lumen i de arabiska siffrorna som redan påtalats. Den detaljen har större betydelse än förändringen av visarna IMO.
Nu har klockan stannat efter (förvånansvärt exakt) 55 timmar! Den håller sig alltså nästan 55 timmar på minuten. Förvånad men glad, jäklar vilken reservJa precis, att den uppgivna gångreserven skulle vara ett minimum är ju självklart men att det skulle kunna diffa så väldigt mycket är mycket förvånande. återkom senare när du vet...
Förvånad över denna överkapacitet. Men grymt imponerande tycker jag.Nu har klockan stannat efter (förvånansvärt exakt) 55 timmar! Den håller sig alltså nästan 55 timmar på minuten. Förvånad men glad, jäklar vilken reserv
Håller med!Förvånad över denna överkapacitet. Men grymt imponerande tycker jag.
Bra, tidlöst, klassiskt val! Du kommer att bli nöjdJag har bestämt mig. Ska köpa min första Rolex, och valet kommer falla på en 14270. Så får det bli!
Tanken var att det skulle bli mitt nyårslöfte, men om någon vill krascha det och går i säljtankar - hojta gärna till!
OBS! Tritiumtavla är ett krav.
Varför skulle man vilja det?Någon som vet om det fortf går att få tag på den gamla versionen av 214270 ny?
Skulle precis fråga detsammaVarför skulle man vilja det?
Krons hade ett ex i september. Annars borde det inte vara några problem på Chrono. Om du kan tänka dig en lätt begagnad finns det ett antal t ex på Blocket och ett på K&S just nu om jag inte minns fel.Någon som vet om det fortf går att få tag på den gamla versionen av 214270 ny?
Inte min kopp te heller men smaken är som baken. Alla gillar olikaSkulle precis fråga detsamma
Det var den här jag tänkte påKrons hade ett ex i september. Annars borde det inte vara några problem på Chrono. Om du kan tänka dig en lätt begagnad finns det ett antal t ex på Blocket och ett på K&S just nu om jag inte minns fel.
Javisst! Men intressant att höra vad det är som lockar med den äldre..Inte min kopp te heller men smaken är som baken. Alla gillar olika
Det kan jag hålla med om men då tycker jag man ska formulera det som du just gjorde.Javisst! Men intressant att höra vad det är som lockar med den äldre..
Nu tycker jag du är lite känslig...Det kan jag hålla med om men då tycker jag man ska formulera det som du just gjorde.
Känsliga tider på KS!Nu tycker jag du är lite känslig...
Alltså, har man hängt här på KS ett tag så har man förmodligen stött på både trevliga och direkt oförskämda inlägg. Detta här ovan vet jag inte varför man reagerar på överhuvudtaget...Känsliga tider på KS!