Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket fin present. Man får inte glömma av att visa sig själv lite uppskattning ibland. Grattis i förskott!Fördelsedagspresenten från mig till mig. Fyller år först om några veckor men kan inte låta bli att ta upp den och titta lite ibland
![]()
Mycket fin present. Man får inte glömma av att visa sig själv lite uppskattning ibland. Grattis i förskott!![]()
Åhhh, graverad rehaut. Från 2009 eller 2010?Fördelsedagspresenten från mig till mig. Fyller år först om några veckor men kan inte låta bli att ta upp den och titta lite ibland
![]()
Åhhh, graverad rehaut. Från 2009 eller 2010?
Den var du värd! Grattis och välkommen in i gängetFördelsedagspresenten från mig till mig. Fyller år först om några veckor men kan inte låta bli att ta upp den och titta lite ibland
![]()
Nice, då har vi samma serie!V-serie uttagen 2010. I finfint skick, näst intill fullset. Tidigare ägare samt Xupes UK som trycktestat den har gjort bedömningen att den är opolerad. Jag kan inte mer än att vara nöjd![]()
Den var du värd! Grattis och välkommen in i gänget![]()
Grattis till en mycket fin klocka!Min första utforskare! Blev en 14270 med lugghål från 91. Måste säga att första intrycket är mycket trevligt
![]()
Riktigt fin den där...![]()
Det är denna.
/Söder
Jo, Det tycker tjejen med. Fick ju korta länken på Explorern och ständigt säga "vad fin Explorern är på din handled" för att få har kronografen själv.Riktigt fin den där...
Sitter klockrent på dig! Stort grattis!Min första utforskare! Blev en 14270 med lugghål från 91. Måste säga att första intrycket är mycket trevligt
![]()
Sitter klockrent på dig! Stort grattis!
Hahaha, du kanske skulle köra en timeshare på den därKlockan som gör mig schizo är tillbaka!
Länken, lumen och den omedelbara tydligheten har fångat mig igen. Nu kör vi, @vaniljglass!
![]()
Bra där!Klockan som gör mig schizo är tillbaka!
Länken, lumen och den omedelbara tydligheten har fångat mig igen. Nu kör vi, @vaniljglass!
![]()
Va! Har du gjort dig av med 114270?Klockan som gör mig schizo är tillbaka!
![]()
Här ska inte timeshareas! Den ska bäras, bäras och bäras!Hahaha, du kanske skulle köra en timeshare på den där![]()
Nä, då skulle jag ju ångra mig med en gång!Va! Har du gjort dig av med 114270?
Told youNä, då skulle jag ju ångra mig med en gång!
Tillsvidare har jag båda. Det var ju dåraktigt att försöka välja bort en av dem. Som att välja mellan Elvis och Cash! Det går liksom inte...![]()
Jag har försökt hitta den ingraverade Rolexkronan i glaset vid klockan 6 på min 114270, men inte lyckats. Visst skall det finnas en sådan på en V serie (dvs. tillverkad ca 2009)? Hur svår är den egentligen att hitta? Har använt iPhonens luppfunktion och ser minsta lilla dammkorn men inte ett spår av någon krona. Om kronan bör finnas är tydligen safiren på min klocka utbytt till icke original Rolex, eller hur? Detta fick jag ingen information om då jag köpte klockan, men å andra sidan frågade jag inte heller. Tycker ni att detta är något en seriös handlare (Watchfinder) borde ha informerat köparen om? Hur mycket inverkar det på klockans värde? Anser ni att jag borde kontakta dem för att klaga? Jag känner mig i alla fall lite lurad, men vill höra era synpunkter före jag gör något åt saken.
Ok, nu har jag försökt från olika vinklar, med led ljus, solljus etc från olika håll, men forfarande hittar jag ingen krona i glaset. Gör jag något fel eller finns kronan helt enkelt inte?
![]()
![]()
![]()
Nu har jag testat igen både uppifrån och nerifrån men inte finns där någon krona.
![]()
![]()
Jo, tack, klockan tycker jag fortfarande är fantastisk, men lite fel känns det om glaset är utbytt till icke original Rolex. Eller är jag helt ute och cyklar? Jag menar, om tex kronan eller länken är icke Rolex, då är det ju självklart att försäljaren skall informera köparen om detta, eller hur? Och det skall också reflekteras i priset. Men är original glaset alltså inte relevant? Om det är relevant, hur mycket skulle ni säga det inverkar på priset?
Jag håller med skulle inte heller tycka det var så kul. Men det behöver inte betyda att glaset inte är original, kan ju ha bytts och då har man tagit ett gammalt glas från lager som inte varit märkt. Jag skulle säga att priset skulle gå ned med den kostnad det kostar att byta ett glas.
Kan du inte fråga säljaren. Om det stör dig mkt så returnera om möjligt och köp den ny. Vet inte vad du betalade för den men känns som mkt med jobb. Men förstår dig helt klart, är själv lite pedantisk så jag hade nog returnerat.
Är det rimligt att glaset är aftermarket? Det känns som en väldig märklig grej att kompromissa på om någon vill köra ett oärligt spel.