mega
Guld
Vansinnigt läcker!PRX-killer??
![]()
Jag hade väldigt svårt för att bestämma mig för med eller utan "bezel", tycker båda modellerna är så grymt läckra.
Hoppas kunna posta här inom 4-5 dagar iaf, med bild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vansinnigt läcker!PRX-killer??
![]()
Jag vill absolut inte förringa Astron, men som arbetsklocka och ute på sjön skulle jag kolla på motsvarigheten ifrån Citizen.Jag är lite sugen på en SSH175 att ha när jag jobbar på sjön. Slipper man oroa sig för att skada den riktigt dyra klockan, och så går ju Astronen alltid exakt i tid.
Mycket intressant. Ska kolla upp!Jag vill absolut inte förringa Astron, men som arbetsklocka och ute på sjön skulle jag kolla på motsvarigheten ifrån Citizen.
![]()
Måste erkänna att det där kan vara den snyggaste solar dial jag settJag vill absolut inte förringa Astron, men som arbetsklocka och ute på sjön skulle jag kolla på motsvarigheten ifrån Citizen.
![]()
Nice, grattis!!Äntligen äntligen äntligen.
![]()
![]()
Jag tror att jag nämnt det tidigare, men det ”osynliga glaset” på Astron är mer än bara AR. Seiko tog tidigt fram ett extra klart glas för att släppa in så mycket ljus som möjligt till det energikrävande GPS-urverket (oklart vilken modell som fick det först), sedan har det hängt kvar till kommande modellerFinns så mycket att gilla med den här klockan. AR är så bra så man ser inte glaset, man ser att det blänker om man rör på klockan, men i dom flesta vinklarna ser det ut att saknas glas.
Uppskattar även att sekundvisaren träffar index precis perfekt på varenda sekund run tavlan. Ganska självklart egentligen, men inte alltid så i verkligheten.
Den enda detaljen som jag tycker kunde förbättras är 12/24 visningen (lilla svartröda subdial).
Den hade varit mer lätt att greppa snabbt om 0-12 hade varit på höger sida, och 12-24 hade varit på vänster, istället för över/under som nu.
Eller så hade det kanske inte harmonierat nu när jag tänker efter...
![]()
Ja, det är helt klart otroligt genomskinligt. Intressant info!Jag tror att jag nämnt det tidigare, men det ”osynliga glaset” på Astron är mer än bara AR. Seiko tog tidigt fram ett extra klart glas för att släppa in så mycket ljus som möjligt till det energikrävande GPS-urverket (oklart vilken modell som fick det först), sedan har det hängt kvar till kommande modeller![]()
Finns så mycket att gilla med den här klockan. AR är så bra så man ser inte glaset, man ser att det blänker om man rör på klockan, men i dom flesta vinklarna ser det ut att saknas glas.
Uppskattar även att sekundvisaren träffar index precis perfekt på varenda sekund run tavlan. Ganska självklart egentligen, men inte alltid så i verkligheten.
Den enda detaljen som jag tycker kunde förbättras är 12/24 visningen (lilla svartröda subdial).
Den hade varit mer lätt att greppa snabbt om 0-12 hade varit på höger sida, och 12-24 hade varit på vänster, istället för över/under som nu.
Eller så hade det kanske inte harmonierat nu när jag tänker efter...
![]()
Den reffen är verkligen fin. Det var nog denna bilden som fick mig att börja leta Astron på allvar.Jag har ju inte riktigt samma ref - radiosynk istället för GPS etc - men är enig i väldigt mycket.
Helt otrolig klocka egentligen: bekymmersfri, stryktålig, lätt och komfortabel som få andra.
Min enda anmärkning rör dual-time subdialen kl 6. Det hade varit mycket bättre om den hade varit 12 timmar istället för 24. Den blir väldigt svårläst, speciellt när man börjar få gubbsyn
![]()
Kul! Det är inte så vanligt med radiosynk - den jag har är en sk JDM klocka, dvs säljs bara på japanska marknaden.Den reffen är verkligen fin. Det var nog denna bilden som fick mig att börja leta Astron på allvar.
Hade ingen aning om att det var radiosynk på vissa.
På den jag har (SSH111) så visar den med sekundvisaren hur många satelliter den hittar när den synkar. Den behöver en för att synka tiden, och tre för att synka tidszonen.