Ja, som jag sa "Det kan finnas olika skäl till att kliva på Astron". För mig är det designen och resten av hantverket ihop med att den är enkel i sin stil. Den kan i princip bäras till allt. Jag gillar ju Citizen överlag, men visst kan det bli plottrigt med alla småtavlor och all text, och en sån klocka bärs kanske inte till fullt lika många utstyrslar (om man inte är Japan ).Jag ska villigt erkänna att jag inte har pengarna för en Astron just nu men dom stod långt (långt!) upp på listan tills du "avslöjade" detta med den risiga o-synkade tidshållningen. Tycker deras trehands-versioner (tex SSJ011J1) är en perfekt kombo av high tech under huven men i en stilren form. Har svårt för dom övriga modellerna med alla sub dials osv men har nu börjat snegla på Citizen CC9015-54E (specad till i alla fall +/- 5spm o-synkad) men... så plottrig!
Fast egentligen är det kanske också lite av ett hjärnspöke jag skapat själv. Att ha en radio-synkad klocka som får till synken i stort sett varje natt (med hjälp av liten antennförstärkare) har ju triggat en OCD att stämma av klockan mot datorn och se att den, varje dag sedan inköp, går exakt på sekunden. Kanske jag som borde få en lite mer avslappnad attityd