• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om skönt retro-digital-mögel

Sorubim

Audemars
Marlin-trippel...
cas_mar08.jpg

(W-150, W-350, W-21)
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Har fått korn på den här, väldigt sugen men har lite svårt att avgöra vad det kan vara värt att betala för den, någon som vill hjälpa mig med en uppskattning?
Undrar också om någon vet vad det kan vara för ref och hur gammal den kan vara?
Tycker den ser grym ut på något klassiskt sätt, fin länk också (original?) :)
Screenshot_20180417-065509.png
 

JDH

Cartier
Har fått korn på den här, väldigt sugen men har lite svårt att avgöra vad det kan vara värt att betala för den, någon som vill hjälpa mig med en uppskattning?

Undrar också om någon vet vad det kan vara för ref och hur gammal den kan vara?
Tycker den ser grym ut på något klassiskt sätt, fin länk också (original?) :)
Screenshot_20180417-065509.png

Vad är den värd för dig?
Tycker du det är värt att lägga 300, 400 eller 500 kronor på den.. eller mer?
Alla klockaffärer behöver inte vara bra affärer så länge du är nöjd i slutändan.
Har du kontakt med säljaren så kan du be denne skicka en bild på boettlocket.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Vad är den värd för dig?
Tycker du det är värt att lägga 300, 400 eller 500 kronor på den.. eller mer?
Alla klockaffärer behöver inte vara bra affärer så länge du är nöjd i slutändan.
Har du kontakt med säljaren så kan du be denne skicka en bild på boettlocket.

Tack för svar! Jag håller absolut med i ditt resonemang, jag borde förstås betala vad jag tycker det är värt.
Samtidigt vill jag alltid känna att mitt klockintresse ska vara ekonomiskt försvarbart och att jag kan köpa och om jag tröttnar sälja utan att förlora allt för mycket.
Klockan säljs på en auktionssite och jag gillar att sätta ett vettigt maxpris för mig själv även om maxpriset såklart kan få överstiga värdet om jag gillar klockan, frågan är ju med hur mycket som är försvarbart.
Sorry för långt offtopic-resonemang men jag har sneglat i den här tråden ett bra tag och velat hitta en schyst retro digitalare :)
I annonsen beskrivs den som en 70-talare men känns inte det lite tidigt givet designen? Tänkte att någon här kanske skulle ha bättre koll än jag.
 
  • Like
Reactions: Zee

Sorubim

Audemars
Tack för svar! Jag håller absolut med i ditt resonemang, jag borde förstås betala vad jag tycker det är värt.
Samtidigt vill jag alltid känna att mitt klockintresse ska vara ekonomiskt försvarbart och att jag kan köpa och om jag tröttnar sälja utan att förlora allt för mycket.
Klockan säljs på en auktionssite och jag gillar att sätta ett vettigt maxpris för mig själv även om maxpriset såklart kan få överstiga värdet om jag gillar klockan, frågan är ju med hur mycket som är försvarbart.
Sorry för långt offtopic-resonemang men jag har sneglat i den här tråden ett bra tag och velat hitta en schyst retro digitalare :)
I annonsen beskrivs den som en 70-talare men känns inte det lite tidigt givet designen? Tänkte att någon här kanske skulle ha bättre koll än jag.

Ifall du vill veta vad andra värderar klockan till så gör du förslagsvis såhär: Det du behöver är ett modellnummer/namn (brukar ibland förkortas "ref", referensnummer?). Sen kan du söka på det och se vad samma modell säljs/har sålts för på tex ebay, Watchuseek och liknande. Det ger dig en fingervisning av "ungefärligt värde". Till syvende och sist så är det ju dock så som @JDH skriver att det är du som avgör vad klockan är värd för dig.
Om du inte har modellnummer så kan du förslagsvis bläddra igenom den siten som @Flipper2 gav länk till här. Stor chans att den finns med där.

 

oftast

Panerai
2-Faktor
Ifall du vill veta vad andra värderar klockan till så gör du förslagsvis såhär: Det du behöver är ett modellnummer/namn (brukar ibland förkortas "ref", referensnummer?). Sen kan du söka på det och se vad samma modell säljs/har sålts för på tex ebay, Watchuseek och liknande. Det ger dig en fingervisning av "ungefärligt värde". Till syvende och sist så är det ju dock så som @JDH skriver att det är du som avgör vad klockan är värd för dig.
Om du inte har modellnummer så kan du förslagsvis bläddra igenom den siten som @Flipper2 gav länk till här. Stor chans att den finns med där.

Så slog jag till, till slut :)
Kunde inte riktigt hitta modellen på sidan du länkade tyvärr (tack för länkning!), desto mer spännande att ta emot den och kolla vad det faktiskt handlar om. Säljaren svarade aldrig på min fråga angående ref-numret..
 
Topp