Läcker. Funkar dykfunktionerna fortfarande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mumsigt! Du har inte hittat en med Seikos också?
Åh! Glömde kvar min A714-500A på ett vandrarhem i Arizona för väldigt många år sedan. Vilka tider.Jag har en SEIKO "running man" där jag måste byta batteri. Sen kommer en bild
Den funkar som barometer också eller?M795 idag,
Den funkar som barometer också eller?
Söker fortfarande 1:a hjälpen till dennaTyvärr helt död, men om någon kan tänka sig att få liv i den vore jag tacksam!
Ja shit se där! Vågar man fråga vad du gav för den och om allt funkar? A829-6019 är ju Seikos andra rymdklocka och den exakta referensen och färgen som Wubbo Ockels tog med sig upp i rymden. Den är ju inte helt vanlig. Var väl ett helt gäng A829 som åkte upp men just den är väl den riktiga "Rymd A829"?
Ett kap ändå, är ju inte helt lätt att hitta en fullt fungerade. Den var väl en officiell klocka för ESA precis som Speedy var för NASA och Fortis Chrono är för ROSCOSMOS? Pougen var ju ingen officiell klocka heller så A829 är väl den enda riktiga Seiko rymdklockan?Gav för mkt iom frakten (ebay gsp) men valde fullfölja. Allt verkar fungera även om det inte är helt distinkta klick på vridringen (ska försöka rengöra). Vad jag förstår ordnade några astronauter att den anskaffades och togs upp i rymden.
Behändig formfaktor där funktion kompletterar, en cool klocka som klarar sig bra även utan rymdkopplingen.
Grym!
Ett kap ändå, är ju inte helt lätt att hitta en fullt fungerade. Den var väl en officiell klocka för ESA precis som Speedy var för NASA och Fortis Chrono är för ROSCOSMOS? Pougen var ju ingen officiell klocka heller så A829 är väl den enda riktiga Seiko rymdklockan?
Grym!
Orkar du bjuda på lite fler bilder tro?
Ja shit se där! Vågar man fråga vad du gav för den och om allt funkar? A829-6019 är ju Seikos andra rymdklocka och den exakta referensen och färgen som Wubbo Ockels tog med sig upp i rymden. Den är ju inte helt vanlig. Var väl ett helt gäng A829 som åkte upp men just den är väl den riktiga "Rymd A829"?
Ett kap ändå, är ju inte helt lätt att hitta en fullt fungerade. Den var väl en officiell klocka för ESA precis som Speedy var för NASA och Fortis Chrono är för ROSCOSMOS? Pougen var ju ingen officiell klocka heller så A829 är väl den enda riktiga Seiko rymdklockan?
Har möjligen ytterligare en (skadad) version av a829 på ingång.
Ja usch! Bara skräp och skrot, skicka den till mig så ser jag till att den sopsorteras korrekt, kostnadsfritt!Mer skräp:
Gissar på 1982Fick med denna Citizen Seven när jag köpte en annan kvartsklocka på Ebay.
Den har suttit på ett hemskt meshband och har sprucket glas, men jag satte på ett nato istället så nu kan jag iaf bära den utan att få krupp.
Kronograf, alarm, datum via knapptryckning och även en kul dagvisning med fasta positioner.
Vet inte årtal, gissar tidigt/mitten av åttiotalet. Boetten är faktiskt av metall, antagligen kromad fulmetall. Lite kul ändå.