Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusigt. Vad är det för någon? 80-tal?En repa på glas men helt klart värt en tia!
Tack! Väldigt skön. A914-5010.Tjusigt. Vad är det för någon? 80-tal?
Låter troligt. Bara att kolla serienumret, börjar den på 4 så är det 84 eller 94, sen kolla i Seilokatalogerna och kika ifall du hittar rätt modell eller någon annan med samma verk i.Tack! Väldigt skön. A914-5010.
Säljaren daterat den till 84. Har inte dubbelkollat.
423991 Så långt stämmer det!Låter troligt. Bara att kolla serienumret, börjar den på 4 så är det 84 eller 94, sen kolla i Seilokatalogerna och kika ifall du hittar rätt modell eller någon annan med samma verk i.
Ingen dålig samling, både m158 och 0634
Sänder ut en ny efterlysningTyvärr helt död, men om någon kan tänka sig att få liv i den vore jag tacksam!
En heads-up... Jag kollade Tradera idag och det finns en hel del intressanta vintage-digitalare, mycket mer än jag sett på länge. Casio, Seiko och Citizen m.fl. Många som verkar vara NOS/snudd på nyskick dessutom.
(Disclaimer: Det är inte mina annonser och jag har ingen koppling till nån som annonserar ut dessa klockor på Tradera.)
Ascool!Luftar M795 idag,
Matchar tuben!Luftar M795 idag,
Cool! Tidig dykdator? Från vilket år är den?Luftar M795 idag,
1994 är denna från.Cool! Tidig dykdator? Från vilket år är den?
Grym!Seiko Astronaut från -82
Tack! En klar digitalfavorit, och en av de allra coolaste/bästa Seikomodellerna någonsin IMHO.
Clas Ohlson? Finns 3 olika 20mm Casio gummiband där. En av dem ser ut att matcha ganska bra. Finns att få billigare på bukten för 50lapp kanske.Hittade denna hemma. En w-47. Började tillverkas 1986. Armbandet var trasigt så jag slängde på ett 20mm nato. Finns det nya gummiband att få tag på?
Tack. Då får jag kika på det. Känns fel att ha den på nato även om den höjt sig efter några timmar på armen.Clas Ohlson? Finns 3 olika 20mm Casio gummiband där. En av dem ser ut att matcha ganska bra. Finns att få billigare på bukten för 50lapp kanske.
https://www.clasohlson.com/se/Klockarmband Casio/Pr364630000
Cool, grattis!fick hem en icke fungerande M516-4000
En rengöring och nya batterier så vipps, the ghostbuster is alive