• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Du får se till att hänga i tråden ändå så att du får lite inspiration. :D Är den den moderna versionen av 1521 PVD du har sneglat på eller något äldre?
Givetvis kommer jag det! Både och faktiskt. Enklast är väl den moderna, men en lite äldre MM-variant vore ju coolt också! :)
 
Givetvis kommer jag det! Både och faktiskt. Enklast är väl den moderna, men en lite äldre MM-variant vore ju coolt också! :)
Har också kollat på MM, det hade varit riktigt coolt att ha en sån. Tyvärr så kan de bli ganska dyra när de väl kommer ut. Det har dock gått ett par här på forumet för en rimlig peng. :)
 
Några gissningar?
D759BC60-8ADE-4066-B83D-90C7D918B746.jpeg
 
Tack så mycket! Dessutom väldigt lättburen trots storleken på papper :)
Inväntar ett schyst Borelias gummi i Orange samt ett svart SharkMesh som jag hoppas ska bli bra!
Kan tänka mig att den upplevs som mindre eftersom bandhornen ligger på undersidan (eller hur man nu ska uttrycka det). Hur är utrymmet mellan bandstift och boett? Finns det gott om plats för gummi/nato etc eller är det tight?
 
Känns så rätt med ett vitt original-Tropic till 70-talaren. En av mina favoriter i lådan faktiskt. Skönt när man hittar rätt för en relativt låg prislapp. Har använt denna mer än min Ploprof på senaste tiden.
Känns ännu mer rätt på en klocka med italienska rötter också. Riktigt stekigt till brunbränd hud på sommaren. Dina shorts passar perfekt till klockan också. :D Förstår att det har blivit en favorit! :)
 
Kan tänka mig att den upplevs som mindre eftersom bandhornen ligger på undersidan (eller hur man nu ska uttrycka det). Hur är utrymmet mellan bandstift och boett? Finns det gott om plats för gummi/nato etc eller är det tight?

Känns rätt OK. OEM natot är ju rätt tjockt och det går igenom utan större bekymmer. Ska testa med gummi och mesh när det landat i postlådan :)

Jävlar vad cool! Riktigt fin. Tänkte faktiskt gissa på den eller en Matic. Stort grattis! :woot:

TACK! Första intrycket är toppen!

Stenhård! Gillar verkligen modellen, den gör sig även riktigt bra på Squales OEM tropic! Du får mer än gärna bomba på med bilder :cool:

Bilder kommer under morgondagen! Men kan bjussa på ett WS från tidigare ikväll på min ~16,5cm handled!
852EF7BE-0544-428E-91FE-78164C99689A.jpeg
 
Känns rätt OK. OEM natot är ju rätt tjockt och det går igenom utan större bekymmer. Ska testa med gummi och mesh när det landat i postlådan :)



TACK! Första intrycket är toppen!



Bilder kommer under morgondagen! Men kan bjussa på ett WS från tidigare ikväll på min ~16,5cm handled!
852EF7BE-0544-428E-91FE-78164C99689A.jpeg
Sitter ju helt perfekt! :) Bra referensbild för mig, har också 16,5cm handled. :D
 
Tillbaka
Topp