• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Citerar mig själv!
Blev rätt schyst.
8205E3D2-6417-48DF-A4B7-846583F10E39.jpeg
9AF873EB-3ECB-4D25-A82E-1B8BF9D06B07.jpeg
EE9BAEDD-3D3F-4AC2-A6AB-5A9C23BCBC99.jpeg
Mesh är ju perfekt på den där! :)

Det kan ha tagits upp tidigare (hyfsat ny här), men jag vill bara tipsa om ett nato, som i min mening, passar riktigt bra till de borstade 1521orna. Detta för att finishen på öglorna är i princip densamma som boetten :) Zuludiver:
6A6B7360-17B1-4993-888D-FADFC4D8DD76.jpeg
Tack för tipset, det ser riktigt bra ut! Hur tycker du att bandet är? Jag såg att dom bara är 1 mm tjocka -känns det tunt och fladdrigt?

Jag har också ett tips fast tvärtom, typ.
Jag vill minnas att jag har läst att det är Bonetto som gör Squale-gummit och tänkte då att det är 285 modellen med en logga på. Köpte därför detta och det liknande ND-gummit men det passar inte 100. Banhornen är för långa och tar i lite grann där gummit breddar upp så ska det funka bra så måste jag sätta kniven i det.
B23B65BA-A787-4C1F-ADCC-B0F277EF4132.jpeg

Tack för tipset, det ser riktigt bra ut! Hur tycker du att bandet är? Jag såg att dom bara är 1 mm tjocka -känns det tunt och fladdrigt?

Jag har också ett tips fast tvärtom, typ.
Jag vill minnas att jag har läst att det är Bonetto som gör Squale-gummit och tänkte då att det är 285 modellen med en logga på. Köpte därför detta och det liknande ND-gummit men det passar inte 100. Banhornen är för långa och tar i lite grann där gummit breddar upp så ska det funka bra så måste jag sätta kniven i det.
B23B65BA-A787-4C1F-ADCC-B0F277EF4132.jpeg
Inga problem!
Ja, det är av lite tunnare modell, men kör man det tight, som jag gillar mina klockor runt handleden, så är det inget som märks av. Har ett lika men 22 till min tuna och funkar bra där med, men då får man dra åt lite som sagt. Bra kvalité på bandet tycker jag.

Tack, ska spara på det. Har lyckats flippa min 1521 redan, men bra tips framåt.

Ni som kör mesh, är det OEM som gäller eller finns det bättre alternativ? Snålheten slår ju in med 1500:- för ett meshband:oops:

Jag är lite överväldigad just nu men detta kan mycket väl vara världens hårdaste klocka...
Eller hur!? :D Jag bara måste ha en sån. Den första jag postade ligger för €350 på Ebay men det verkar inte som att de skeppar till Sverige.

Kommer det ut en PVD-variant till salu så kommer jag definitivt att knipa den, så sjukt hård!

Jag har blivit allt mer sugen på en Squale för var dag som går, men kan omöjligt bestämma mitt sinne för en modell, jag har tidigare ägt SKX, Turtle och lite andra "klassiska" dykarklockor men när det kommer till just Squale tycker jag alla modeller har sina olika fördelar rent utseendemässigt. (är givetvis medveten om att detta är sjukt objektivt) men vad är det i de olika modellerna som tilltalat er?

Jag har blivit allt mer sugen på en Squale för var dag som går, men kan omöjligt bestämma mitt sinne för en modell, jag har tidigare ägt SKX, Turtle och lite andra "klassiska" dykarklockor men när det kommer till just Squale tycker jag alla modeller har sina olika fördelar rent utseendemässigt. (är givetvis medveten om att detta är sjukt objektivt) men vad är det i de olika modellerna som tilltalat er?
Som nybliven ägare, till en polerad 1521 med svart tavla, så var det enkelheten och den ikoniska designen jag drogs till. Just svart blev det för att ha fler alternativ när det kommer till band, oavsett gummi, mesh eller nato så ser det ohyyyyyggligt bra ut i min mening :)

Och jag gick på en svart 1521 Opaco. Svart 1521 av samma anledningar som TerryTee och matt för att jag helt enkelt tycker att den är mer balanserad och sansad. Dom polerade blir lite too much och för mycket bling i mina ögon, och polerade klockor blir så tydligt och tråkigt repiga med tiden.
Den matta känns mer som ett dykverktyg än den polerade strandraggaren, men poppar ändå och känns ganska somrig med den orangea visaren och blåtonen i glaset i vissa vinklar.
176469DD-68B0-4BA3-A433-564A41E3B04A.jpeg

Håller med de två föregående talarna. Ska du testa en Squale så tycker jag att du ska gå på en 1521. Det är den mest ikoniska designen de har och den är lätt att bära. :)

Är du riktigt hardcore kan du alltid köra på en Squale 2002 för den är cool på så många sätt. :D

Köp en 1521, kan inte bli fel. Hade en som jag sålde för att köpa en bratte men jag saknar den fortfarande! :)

Tillbaka
Topp