• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Hej,
Ni som har en 1521a med tillhörande Mesh.. Hur funkar det med inställning av bandlängd? Mesh är väl inte uppbyggt med länkar som ett vanligt band ?hur ställer man längd på ett mesh band? Sugen på en 1521 med meshet nämligen
Squales mesh har bitar som man kan plocka bort precis som på en vanlig länk. :)
 
Hej,
Ni som har en 1521a med tillhörande Mesh.. Hur funkar det med inställning av bandlängd? Mesh är väl inte uppbyggt med länkar som ett vanligt band ?hur ställer man längd på ett mesh band? Sugen på en 1521 med meshet nämligen
Squales mesh är uppbyggt med bitar som man kan plocka bort. Precis som på en vanlig länk :)

Edit: @MaBr hann före..
CCF34972-7D3E-4045-883F-58410F33E7E3.jpeg
9DDA528E-37EF-4F9B-8862-E7F30BA98AEC.jpeg
 
Hej,
Ni som har en 1521a med tillhörande Mesh.. Hur funkar det med inställning av bandlängd? Mesh är väl inte uppbyggt med länkar som ett vanligt band ?hur ställer man längd på ett mesh band? Sugen på en 1521 med meshet nämligen
Jag har mesh utan länkbitar, var tvungen att kapa/ knipsa med avbitare (rejält segt) till önskad längd. Går att finjustera tre steg på spännet (samma som går att se på bilder ovan). Tog en rad åt gången tills lagom längd
 
Slängde på en länk idag! Svart mesh är coolt. Men det här flyger nog ännu bättre?

Nu finns i ombytesväg alltså;
Orange Borealis gummi
Svart Strapcode mesh
Solid oyster-ish
Mesh i stål
Original Squale Nato

Det klarar man sig rätt långt på! Får se hur klockan börjar kännas :)
A48CF6C0-9B5F-4D6B-A800-5923D6E187F1.jpeg
2E0A4FC7-550C-47C2-8EC6-E173770B3811.jpeg
 
Slängde på en länk idag! Svart mesh är coolt. Men det här flyger nog ännu bättre?

Nu finns i ombytesväg alltså;
Orange Borealis gummi
Svart Strapcode mesh
Solid oyster-ish
Mesh i stål
Original Squale Nato

Det klarar man sig rätt långt på! Får se hur klockan börjar kännas :)
A48CF6C0-9B5F-4D6B-A800-5923D6E187F1.jpeg
2E0A4FC7-550C-47C2-8EC6-E173770B3811.jpeg
Det där blev coolt! Kan vi få lite handledsskott?
 
Slängde på en länk idag! Svart mesh är coolt. Men det här flyger nog ännu bättre?

Nu finns i ombytesväg alltså;
Orange Borealis gummi
Svart Strapcode mesh
Solid oyster-ish
Mesh i stål
Original Squale Nato

Det klarar man sig rätt långt på! Får se hur klockan börjar kännas :)
A48CF6C0-9B5F-4D6B-A800-5923D6E187F1.jpeg
2E0A4FC7-550C-47C2-8EC6-E173770B3811.jpeg
Det där var riktigt bra, -lyfte klockan rejält!
 
Är det någon som vet var man hittar serienumret på en 1545 om det inte står på baklocket? På vissa verkar det stå mellan Swiss Made och Sapphire Crystal där det är blankt på min. Hur ser det ut för er andra som har 20 Atmos?

Min klocka:
PSX_20190307_103511.jpg


Bild från Gnomons sida:
Squale20atmosCeramicHeritage9.jpg


Stulen bild från internet:
98655_194_20150523_1755501.jpg
Min militaire har, stålinsert dock.
 
Låter som en utmärkt plan! Klart att den finns kvar till sommaren, det är ju en sommarklocka. Man kan inte köpa den på vintern och sälja den på våren. :confused::D
När du säger det sådär så...... :) Haha! Det har hänt mer än en gång, och börjar tvivla lite. Den bärs bra och är stenhård! Men det är samtidigt en omställning då jag är van att bära klockor i 36-40mm :)
 
När du säger det sådär så...... :) Haha! Det har hänt mer än en gång, och börjar tvivla lite. Den bärs bra och är stenhård! Men det är samtidigt en omställning då jag är van att bära klockor i 36-40mm :)
Nä, det är kanske inte för alla med så coola klockor... :rolleyes: Tvekar du så tycker jag att du ska lägga den i lådan. Plocka fram den när det börjar bli varmt och solen tittar fram, smacka på den på ett polerat mesh eller orange gummi och sen kommer den att sitta på resten av sommaren. :D
 
Haha! Vi får se hur intresset är. Är det lågt så ska jag följa ditt råd och lägga tillbaka den i lådan fram till det börjar vara skönt ute :)
Med det priset du har satt så skulle jag bli förvånad om den inte ryker. Hade det varit den blåa så hade du redan haft ett PM från mig. :rolleyes:
 
Tillbaka
Topp