• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

En riktigt cool detalj. Vridningen som skimrar så fint är också grym!
Ja, det är riktigt mycket bling på den vridningen. :D

Upptäckte dock något riktigt tråkigt idag och det är att de har misslyckats totalt när de har gjutit den svarta massan i vridningen. Det ser värre ut på bilderna än i verkligheten och tittar man på armlängds avstånd så syns det knappt men once you've seen it... :sorry: Sånt här fattar jag inte att det ens kommer igenom QC.

Nu ska jag inte förstöra för andra men är det något annan som har en 60 Atmos, oavsett färg, som kan kolla om det ser likadant ut? Antar att det inte syns lika tydligt på den vit/blåa med tillverkningen är ju likadan.
PSX_20190410_104113.jpg
PSX_20190410_104052.jpg
PSX_20190410_104037.jpg
 
Ja, det är riktigt mycket bling på den vridningen. :D

Upptäckte dock något riktigt tråkigt idag och det är att de har misslyckats totalt när de har gjutit den svarta massan i vridningen. Det ser värre ut på bilderna än i verkligheten och tittar man på armlängds avstånd så syns det knappt men once you've seen it... :sorry: Sånt här fattar jag inte att det ens kommer igenom QC.

Nu ska jag inte förstöra för andra men är det något annan som har en 60 Atmos, oavsett färg, som kan kolla om det ser likadant ut? Antar att det inte syns lika tydligt på den vit/blåa med tillverkningen är ju likadan.
PSX_20190410_104113.jpg
PSX_20190410_104052.jpg
PSX_20190410_104037.jpg
Oj! Ja det där ser inte riktigt rätt ut...
Vill du byta kan du ju alltid be Gripenbro fråga Squale vad som gäller för ev. garanti-repair.
Men stör det inte dig så låt det vara...
 
Ja, det är riktigt mycket bling på den vridningen. :D

Upptäckte dock något riktigt tråkigt idag och det är att de har misslyckats totalt när de har gjutit den svarta massan i vridningen. Det ser värre ut på bilderna än i verkligheten och tittar man på armlängds avstånd så syns det knappt men once you've seen it... :sorry: Sånt här fattar jag inte att det ens kommer igenom QC.

Nu ska jag inte förstöra för andra men är det något annan som har en 60 Atmos, oavsett färg, som kan kolla om det ser likadant ut? Antar att det inte syns lika tydligt på den vit/blåa med tillverkningen är ju likadan.
PSX_20190410_104113.jpg
PSX_20190410_104052.jpg
PSX_20190410_104037.jpg
Oj. Det där var riktigt tråkigt... Hur känslig är du för sådant?
 
Oj! Ja det där ser inte riktigt rätt ut...
Vill du byta kan du ju alltid be Gripenbro fråga Squale vad som gäller för ev. garanti-repair.
Men stör det inte dig så låt det vara...
Ska kolla med Gripenbro vad han säger men det ser onekligen ganska illa ut. Jag gillar att ta macro-bilder på mina klockor och det där kommer att störa mig.
 
Oj. Det där var riktigt tråkigt... Hur känslig är du för sådant?
Så länge jag bara tittar på klockan så stör det mig inte, såg det inte ens förrän jag tog en bild med mobilen. Man måste verkligen hitta precis rätt ljus och titta nära för att se det. Det stör mig ändå att det är så dåligt utfört på en klocka i den prisklassen. Jag har iofs hittat liknande grejer med min GMT, där är det flera prickar som är ingjutna i det keramiska inlägget men det är samma sak där, man måste titta noga för att se det.
GMT.JPG
 
Kan inte se nåt på min groda, som råkar vara på idag. Skall kolla med luppen när jag kommer hem.
IMG_20190410_115425_4.jpg
Grodan har keramisk vridning och de prickarna som jag har på min GMT syns nog bara för att det är så ljus keramik. I det blåa partiet syns det ingenting. Tror inte att du kommer att hitta någon på den. :) Problemet med 60 Atmosen är att det är gjuten bakelit.

Edit: Fan vad bra grodan är. :happyhappy:
 
Grodan har keramisk vridning och de prickarna som jag har på min GMT syns nog bara för att det är så ljus keramik. I det blåa partiet syns det ingenting. Tror inte att du kommer att hitta någon på den. :) Problemet med 60 Atmosen är att det är gjuten bakelit.

Edit: Fan vad bra grodan är. :happyhappy:
Visst, tack. Din samling är inte att leka med (eller det kanske den är ;)).
Det kanske är som du säger men nu när det är uppe måste jag ju kolla :confused::).
 
Grodan har keramisk vridning och de prickarna som jag har på min GMT syns nog bara för att det är så ljus keramik. I det blåa partiet syns det ingenting. Tror inte att du kommer att hitta någon på den. :) Problemet med 60 Atmosen är att det är gjuten bakelit.

Edit: Fan vad bra grodan är. :happyhappy:
Vad jag vet så är inte 60 atmos bezel I keramik utan "Bakelite"
 
Grodan har keramisk vridning och de prickarna som jag har på min GMT syns nog bara för att det är så ljus keramik. I det blåa partiet syns det ingenting. Tror inte att du kommer att hitta någon på den. :) Problemet med 60 Atmosen är att det är gjuten bakelit.

Edit: Fan vad bra grodan är. :happyhappy:
Visst, tack. Din samling är inte att leka med (eller det kanske den är ;)).
Det kanske är som du säger men nu när det är uppe måste jag ju kolla :confused::).
Nu har jag gått över min insert med lupp. Först hittade jag liknande prickar som du visade på din tropic ring men jag tog fram en tops med lite fukt på och vips försvann de. Finns inte ett märke som jag kan se på ringen, men jag kanske bara inte ser dem. Det är gott nog för mej i alla fall. Grin :D green.
 
Nu har jag gått över min insert med lupp. Först hittade jag liknande prickar som du visade på din tropic ring men jag tog fram en tops med lite fukt på och vips försvann de. Finns inte ett märke som jag kan se på ringen, men jag kanske bara inte ser dem. Det är gott nog för mej i alla fall. Grin :D green.
Härligt! :D Tror att även om det skulle finnas så syns de inte på den mörka färgen. Ser inte ett enda märke på den blåa delen på min och den är ändå ljusare än din gröna. :)
 
Jag vill också ha min nu... :sorry: Den blev så bra! Aja, den kommer väl snart. :)

Önskar tråden en trevlig fredag med denna så länge!
PSX_20190412_100210.jpg
Visarbytet lyfte verkligen hela klockan.
Förutom claspen på länken så tycker jag klockan i sig är väldigt välbyggd och med visarbytet blev det betydligt mera Squale än hommage, vilket gör det mycket roligare att använda :)
Hoppas du får hem din snart
 
Visarbytet lyfte verkligen hela klockan.
Förutom claspen på länken så tycker jag klockan i sig är väldigt välbyggd och med visarbytet blev det betydligt mera Squale än hommage, vilket gör det mycket roligare att använda :)
Hoppas du får hem din snart
Ja, det var verkligen helt rätt att byta ut dem. Håller med om claspen men jag använder ändå inte min på länk så det problemet löste sig själv, haha. :happyhappy: Hittade en gammal Squale på eBay (35mm så väldigt liten) men som faktiskt påminner om denna efter moddning.
111s-l1600.jpg
 
Tillbaka
Topp