• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Svart 1521 utan datum och Militaire på tavlan. Molto bello! :woot:
PSX_20190412_151223.jpg

PSX_20190412_151232.jpg
 
Då är det väl dags för en blå Militaire, efterfrågas ju nya idéer hela tiden. Inte homage det inte :) Kanske en polkagrisrandig som passar paintball.
Hade iofs varit riktigt coolt men det går kanske inte ihop så bra med resten av camo-utstyrseln i militären? :D

Jag vill ha en klarblå 1521 utan datum. Är för snäll för Militare-versioner :D
Det hade faktiskt varit snyggt men jag tycker att den blå funkar med datum också. :)

Underbar! Äntligen ett riktigt bra släpp!
Ja, den är riktigt grym. Jag vill ha! :p
 
Inte alls dum! Varifrån köper man enklast Squales klockor? Jag har sett att någon av näthandlarna i Sverige har en del, men när man läser i tråden här så verkar utbudet vara betydligt bredare än så?
Gripenbro som driver squale.se är svensk AD för Squale men basutbudet är ganska magert. Priserna på squale.se är däremot rikigt bra jämfört med många andra ställen. Vill man ha ett bredare utbud så kolla t.ex. på Gnomon. Vet inte var denna kommer att dyka upp någonstans och det är lite otydligt än så länge om det är en limited edition. Står på Instagram att den ska kosta €990 så lite mer än den vanliga.
 
Hehe, det har du rätt i. Jag tänker annars att det är badvaktsterritorium på den blåa. Squale, Baywatch edition! :D
Bra tanke, där ser jag för mej en orangea eller röd i samma färg som det där flytetyget de håller i. Då har vi fem förslag till Squale, kommer de säkert att ta:
-svart för skogsmulle-mille
-mörkblå för parad-mille
-marinblå för däcksvabbar-mille
-polkagrisröd för paint-ball-mille
-orangea/röd för bay-watch
:cool:
 
Bra tanke, där ser jag för mej en orangea eller röd i samma färg som det där flytetyget de håller i. Då har vi fem förslag till Squale, kommer de säkert att ta:
-svart för skogsmulle-mille
-mörkblå för parad-mille
-marinblå för däcksvabbar-mille
-polkagrisröd för paint-ball-mille
-orangea/röd för bay-watch
:cool:
Utmärkt! Jag tycker att du ska skicka din lista till Squale och skriva upp mig på en orange nodate. :D
 
Gillar verkligen denna! Riktigt bra utfört.

Och på tal om nya saker från Squale.. önskar verkligen de skulle satsa mer på helborstade boetter likt den nedan. Är så förbannat snyggt!
SqualeMatic60AtmosBlackSatin4L.jpg
Håller med, den borstade boetten på 60 Atmos är sjukt bra. Finns det någon 1521:a som har borstad boett?
 
Ingen 1521 i borstad boett, bara blästrad.. Är nyfiken på hur en borstning av den polerade skulle se ut? Förstörs fasningarna och sånt?
Tveksamt, det är ju inga skarpa kanter på fasningarna på en 1521 så det borde vara lugnt. Svårt att få det snyggt bara. :)
 
Tillbaka
Topp