• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Från tidigare idag. Måste ju få in fler bilder här i tråden :)
IMG_20190429_143952.jpg

Länge funderat på att återigen köpa en Squale och velat mellan att köpa en borstad eller polerad.
Släppte sargen och köpte mig en polerad klocka i klara färgen men jäklar vad positivt överraskad jag blev :)

DSC_0390.JPG

Japp jag är löjligt dålig på att ställa datumet... :)

Frågor till Squaleexperterna:
Är original meshet borstat eller polerat?
Hur är kvalitén på meshet?

Det till 50ATMOS är borstat, sedan finns det en variant som heter ”Milanaise” till 60ATMOS som jag tror är lite mer åt det polerade hållet.

Jag hade det förstnämnda och var väldigt nöjd med kvalitén :)

Finns båda delarna. Kvaliteten är väldigt bra!
Tack låter bra! Tyckte det såg lite konstigt ut med ett borstat mesh till en polerad klocka men precis som @McNulty skriver verkar det som att just 50ATMOS endast säljs med ett borstat, oavsett polerad klocka eller blästrad. De priser som jag sett så verkar de kosta runt 1300kr. Dyrt men original är alltid original.
Har tidigare köpt meshlänkar från Watchgecko och alltid varit nöjd och såg nu att de även har uppdaterat låset på deras Sharkmesh så det kanske blir en sådan istället.

Annars kanske någon trevlig Squalare har ett original att sälja? :)

Tack låter bra! Tyckte det såg lite konstigt ut med ett borstat mesh till en polerad klocka men precis som @McNulty skriver verkar det som att just 50ATMOS endast säljs med ett borstat, oavsett polerad klocka eller blästrad. De priser som jag sett så verkar de kosta runt 1300kr. Dyrt men original är alltid original.
Har tidigare köpt meshlänkar från Watchgecko och alltid varit nöjd och såg nu att de även har uppdaterat låset på deras Sharkmesh så det kanske blir en sådan istället.

Jag tycker ändå det ser riktigt bra ut, trots att klockan är polerad. Men ja, lite mastigt pris på den! Jag köpte mitt mesh när dollarn låg lite lägre så kom väl undan med drygt 7-800kr om jag minns rätt.

Annars är ju Watchgecko ett bra alternativ, du och många andra har bara pratat gott om dem :)

Bifogar en inspirationsbild på min gamla... Fan, saknar den! :banghead::hilarious:
86264E12-1B30-40F4-AE12-5E541C906309.jpeg

Jag tycker ändå det ser riktigt bra ut, trots att klockan är polerad. Men ja, lite mastigt pris på den! Jag köpte mitt mesh när dollarn låg lite lägre så kom väl undan med drygt 7-800kr om jag minns rätt.

Annars är ju Watchgecko ett bra alternativ, du och många andra har bara pratat gott om dem :)

Bifogar en inspirationsbild på min gamla... Fan, saknar den! :banghead::hilarious:
86264E12-1B30-40F4-AE12-5E541C906309.jpeg
Ja, så går det när man säljer sin Squale! Dags för en ny snart... ;)

Fick hem ett äkta Tropic Star till min 2002:a idag. Känns 100% rätt på den här klockan. Har såklart hämtat inspiration från @Aurum och hans blåa 2002:a för det bandvalet. :)
PSX_20190502_140231.jpg

PSX_20190502_140245.jpg
Grymt! Även trevligt att jag inte var helt ensam i att tycka det passade fint. Bär du den verkligen så löst? Måste spänna åt min lilla tjockis annars åker den runt för mycket.

Grymt! Även trevligt att jag inte var helt ensam i att tycka det passade fint. Bär du den verkligen så löst? Måste spänna åt min lilla tjockis annars åker den runt för mycket.
Tyckte att det såg så sjukt kaxigt ut med vitt Tropic på din så jag snodde idén rakt av. Kommer att bli så bra till sommaren. :D Nej, drog bara på den lite snabbt för bilderna, hade nog tagit ett hål till om jag skulle ha den på mig nu. Den är ju ganska tung så den glider som du säger runt annars. :)

På tyska squale.de finns det orginal mesh till Atmos 50 i både polerat o borstat.

Tillbaka
Topp