• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

När man talar om trollen...
Letade andra grejer i rassel-lådan när jag hittade detta
Hade helt glömt bort :bored:
Någon som är sugen på ett no name 20mm till ett bra pris? Skicka ett PM
IMG_1880.JPG

IMG_1879.JPG

Hm, ser väldigt lik ut den svarta? Lånade bilder från Google nu men vid direkt ljus blir ju den svarta tavlan grå i tonen? @Aston rätta mig gärna om jag har fel :eek:
181010093328_1179016-55dbe7d091acf9a7a4bcdbc29f11389e.jpg

squale-1521-black-polished.jpg
På deras hemsida så marknadsförs det som två olika. Den vanliga svarta 1521:an har en "Black lacquered dial" och den nya en "Shark Grey Dial".

På deras hemsida så marknadsförs det som två olika. Den vanliga svarta 1521:an har en "Black lacquered dial" och den nya en "Shark Grey Dial".
Lustigt. Alltid tyckt svarta varit matt och inte alls ”lackad”, mao blank? Ska bli spännande att se hur nya gråa ser ut dock. :)

/e
Enligt flickvännen så är tydligen inte lack = enbart blankt. Drar tillbaka det där med blank..... :rolleyes:

Lustigt. Alltid tyckt svarta varit matt och inte alls ”lackad”, mao blank? Ska bli spännande att se hur nya gråa ser ut dock. :)
Jag har aldrig sett den svarta på riktigt så jag har inget att jämföra med. Svårt att se också för Squale har alltid så sjukt dåliga produktbilder. :confused:

Hm, ser väldigt lik ut den svarta? Lånade bilder från Google nu men vid direkt ljus blir ju den svarta tavlan grå i tonen? @Aston rätta mig gärna om jag har fel :eek:
181010093328_1179016-55dbe7d091acf9a7a4bcdbc29f11389e.jpg

squale-1521-black-polished.jpg
Min är ju matt svart och kan uppfattas som grå i vissa vinklar.
E8215E98-7B9B-43D2-A750-557838B9C01C.jpeg

Men nu såg jag att något hänt med hajen. Har de gjort om hajloggan? Har jag missat något. Den hajen som är på ”shark gray” är samma som på min 30 atmos men olik den på 1521

Min är ju matt svart och kan uppfattas som grå i vissa vinklar.
E8215E98-7B9B-43D2-A750-557838B9C01C.jpeg

Men nu såg jag att något hänt med hajen. Har de gjort om hajloggan? Har jag missat något. Den hajen som är på ”shark gray” är samma som på min 30 atmos men olik den på 1521
Skumt, ska bli intressant att se om den verkligen är grå då.

Det har du ju helt rätt i! Min logga ser likadan ut som din. Jag tycker ändå att den nya är lite snyggare, den ser inte lika efterbliven ut. :D

Skumt, ska bli intressant att se om den verkligen är grå då.

Det har du ju helt rätt i! Min logga ser likadan ut som din. Jag tycker ändå att den nya är lite snyggare, den ser inte lika efterbliven ut. :D
Nu blev jag förvirrad. Kollade min box till min 1521 och där är den andra hajen. Har de två hajloggor??
Och ja den är snyggare
61E83E84-F047-441F-BF27-A48E312A365F.jpeg

Bra med ett eget referensbibliotek. Mycket fin samling du har.
Tack så mycket! :)

Är det bara jag som tycker att hajen på 1521/60 Atmos ser ut som att den är positivt överraskad av någon anledning, typ för att den har träffat en kompis som den inte sett på länge eller något? Den ser så glaaad ut! :D

Tack så mycket! :)

Är det bara jag som tycker att hajen på 1521/60 Atmos ser ut som att den är positivt överraskad av någon anledning, typ för att den har träffat en kompis som den inte sett på länge eller något? Den ser så glaaad ut! :D
Ju mer jag tittar på den desto märkligare blir designen. Första gångerna jag såg Squale-klockor/loggan förstod jag faktiskt inte riktigt vad den skulle föreställa -Resultatet av en het natt mellan en haj och en muräna, kanske?
Jag gillar den dock. Den känns mer retro och Squale än den nya, men med det sagt hoppas jag nog att SG-modellen nu har polerad boett och grå sunburst. Den kan nog bli lagom mycket bling, och då kan det nog hända att den får trängas bredvid min 1521 Opaco och tjäna mig i sommarens solgass på rivieran.

Ju mer jag tittar på den desto märkligare blir designen. Första gångerna jag såg Squale-klockor/loggan förstod jag faktiskt inte riktigt vad den skulle föreställa -Resultatet av en het natt mellan en haj och en muräna, kanske?
Jag gillar den dock. Den känns mer retro och Squale än den nya, men med det sagt hoppas jag nog att SG-modellen nu har polerad boett och grå sunburst. Den kan nog bli lagom mycket bling, och då kan det nog hända att den får trängas bredvid min 1521 Opaco och tjäna mig i sommarens solgass på rivieran.
Ja, den är helskum men det är det jag gillar med den. Hade den sett ut som en stor arg vithaj så hade charmen försvunnit. Nu ser det ut som den där sneda hundvalpen som man vill adoptera och ta hand om. :D Jag gillar att de har valt att ha kvar den också, den är ju tidlös även om den är retro. Den klär deras boetter väldigt bra!

SG 1521:an ser ut att ha polerad boett men det är omöjligt att se om det är sunburst. Får väl hålla utkik på Instagram och se om det är någon som kniper en och lägger ut vettiga bilder. :)

Ja, den är helskum men det är det jag gillar med den. Hade den sett ut som en stor arg vithaj så hade charmen försvunnit. Nu ser det ut som den där sneda hundvalpen som man vill adoptera och ta hand om. :D Jag gillar att de har valt att ha kvar den också, den är ju tidlös även om den är retro. Den klär deras boetter väldigt bra!

SG 1521:an ser ut att ha polerad boett men det är omöjligt att se om det är sunburst. Får väl hålla utkik på Instagram och se om det är någon som kniper en och lägger ut vettiga bilder. :)
:D

Ja, dom måste ju själva inse hur redigt kass bilden är och då lägga upp info till bilden istället för att be om att få inkorgen sänkt av samma fråga i 1011 mail. :banghead:

:D

Ja, dom måste ju själva inse hur redigt kass bilden är och då lägga upp info till bilden istället för att be om att få inkorgen sänkt av samma fråga i 1011 mail. :banghead:
Såg att du ställt frågan på deras Instagram nu. :) Förstår inte hur något företag kan ha så dåliga produktbilder. Så svårt är det faktiskt inte att ta en vettig bild på en klocka. :confused:

Oerhört vackert! :happyhappy: Fan, nu vill jag åka hem och ta på mig min 1521, haha.

Själv kör jag typ ingen färg alls idag. Mycket karaktär har den i alla fall. :D
PSX_20190503_074025.jpg

Ha en riktigt härlig fredag Squale-tråden! :cool:
Fin! Härligt härjad.

Ska testa 1521:an på mesh idag när det kommer också, kanske gillar det bättre än meshet till 60 atmos, de ska ju vara olika.

Jag trodde att det var samma fast med olika bredd. Vad är det som skiljer dem åt?
"Länkbitarna" verkar vara annorlunda. På 60 atmos är det polerade solida stålbitar som länkbitar du kan ta av och på, dessa var ganska stela och väldigt tunga. Tror det är de bitarna som gjorde att 60 atmosen inte satt så bekvämt på mig.

50 atmos meshband ska visst ha mesh-bitar. Hoppas på att de är lite mer flexibla och lättare så den passar bättre.

Tillbaka
Topp