Fått respons från handlaren. Och det var väl sådär. Bad om pengarna tillbaka då det inte känns särskilt bra att ha en dykarklocka som rostar.. Även om de fixar det så känns det fortfarande sådär. (Som att ha en bil nån har gjort inbrott i, även om du fixar det så det inte märks så känns det fortfarande inte lika bra)
De ignorerade min önskan om att få tillbaka pengarna. Visserligen är det upp till handlaren hur de vill göra. Men var lite irriterad över att de ignorerade min fråga utan sa att det enda valet jag har är det de gav mig.
Vilket kändes lite väl defensivt, vilket jag besvarade, kanske något drygt och påpekade ett EU direktiv kring detta. Vilket inte säger mer än att förhandlaren ska åtgärda problemet på det viset de tycker är bäst. I normalfallet så är det ju en reparation, men eftersom jag inte ens vill ha klockan längre så tyckte jag det var lite onödigt och tänkte att vi kan lösa det så båda blir nöjda. Mer i stil med "Jag får tillbaka mina pengar, och så får ni sälja klockan igen"
Varpå de återkom efter ha pratat med sitt juridiska ombud i juvelerare-förbundet i Holland. Hävdade sin rätt, och sa rakt ut att om jag vill gå vidare juridiskt så får jag göra det om jag vill då de har lagen på sin sida.
Trist att vi inte kunde diskutera & lösa det så båda parter var nöjda. Utan att de ville sätta punkt där, lösa det genom att Squale reparerar den. Men jag orkar inte bråka mer med dem. Så, klockan blir reparerad av Squale och sen returnerad till mig. så om någon vill ha en special edition Squale. Släng iväg ett PM!
Känslan av deras kundkontakt just nu kan summeras genom Austin Powers: