• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Squale har typ slut på alla 1521 för tillfället men hade tur och fick nappat några av dom i alla fall :woot:
BofLJ6n.jpg

Jag har en i lager.....
Det går snabbt i hockey... Nu har jag klivit på en Fortis istället, eller för tillfället ;). Min grundtanke var att jag skulle ha en klocka med lite tool stuk. Jag funderade initialt på Tudor Pelagos men fastnade för Squalen efter att ha sett både klocka och pris :rolleyes:. Nu var det ju lite lurigt att få till ett snabbt köp med just den modellen jag ville ha, så då letade jag alternativ. Det blev en Fortis B-42 Titan... Jag ska lägga upp bilder när jag fått den, men det verkar vara ett mycket gott alternativ till Pelagosen

Är sjukt sugen på en 1521 med blå sunburst tavla. Var ska man vända sig? Spelar ingen roll om det är nytt eller begagnat. Är det gripenbro som gäller?

Vad tycker ni om denna då? Limited Edition i samarbete med holländska AWCO. Jag förhandsbokade en i ren eufori men avbokade sen efter att den fått sjunka in lite. Tycker att den är fantastiskt snygg. Helrätt utförande. MEN, gravyren på sidan. Varför? Den har inget där att göra! I övrigt är den ju perfekt!

Sen kan jag väl tycka att den är ganska saftigt prisad. €1195.
http://awco.nl/winkel/nieuw-collectie/squale/special-edition-squale-1521

Voorzijde.jpg

1.jpg

4.jpg

Vad tycker ni om denna då? Limited Edition i samarbete med holländska AWCO. Jag förhandsbokade en i ren eufori men avbokade sen efter att den fått sjunka in lite. Tycker att den är fantastiskt snygg. Helrätt utförande. MEN, gravyren på sidan. Varför? Den har inget där att göra! I övrigt är den ju perfekt!

Voorzijde.jpg

1.jpg

4.jpg

Jag gillar den! Synd att priset är lite väl högt bara. Gravyren är okej på de nya, men om den ska vara limited så kan de ta bort den..
Påminner om gnomons BP squale.
image.jpeg

Voorzijde.jpg

1.jpg

4.jpg
Håller med dig. Är heller inget fan av gravyren. Jag tycker inte att det förstör klockan, men jag tycker inte det passar och hade antagligen bara stört mig på det om jag köpte en. Sen är den liiiite väl dyr också kan jag tycka. Men i övrigt, riktigt snygg! :)

Jag gillar den! Synd att priset är lite väl högt bara. Gravyren är okej på de nya, men om den ska vara limited så kan de ta bort den..
Påminner om gnomons BP squale.
image.jpeg

Och på just den där modellen du visar bild på så hade dom väl ingen gravyr?

Jag kan tycka att det är lite tråkigt att alla som är villiga att betala får göra vad dom vill med Squale. Men så har ju Squale alltid livnärt sig så det är ju inget nytt :)

Och på just den där modellen du visar bild på så hade dom väl ingen gravyr?

Jag kan tycka att det är lite tråkigt att alla som är villiga att betala får göra vad dom vill med Squale. Men så har ju Squale alltid livnärt sig så det är ju inget nytt :)

Nä, inte den. Föredrar oglaserad boett egentligen. Känns väldigt icke Squale med den svarta bezeln. Men tog slut på 2 sekunder.. Jag hade gärna köpt en om de var prissatta som en vanlig 1521.

Ja, dessvärre har du rätt. Squale har en del att nå upp till innan de hamnar på samma nivå som förr..
Hade varit kul om de hade gjort en 1521 liknande AwCo och Bund i deras standard sortiment, istället för samma klocka men 2345 olika färgkombinationer..

Tillbaka
Topp