• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Efter ett par trevliga pm, lite swisch, en service så pryder @Seikosthlm squale marina militare nu min handled - episk känsla!
Stort tack till @Seikosthlm för att jag fick äran att köpa den och även stort tack till @rogart-63 för exemplariskt service.
Smidigt på alla sätt med båda parter.
Glad som en 5 åring på julafton :)
20160725_192056.jpg

Efter ett par trevliga pm, lite swisch, en service så pryder @Seikosthlm squale marina militare nu min handled - episk känsla!
Stort tack till @Seikosthlm för att jag fick äran att köpa den och även stort tack till @rogart-63 för exemplariskt service.
Smidigt på alla sätt med båda parter.
Glad som en 5 åring på julafton :)
20160725_192056.jpg
Den har hamnat på helt rätt ställe!

Vad tycker ni om denna då? Limited Edition i samarbete med holländska AWCO. Jag förhandsbokade en i ren eufori men avbokade sen efter att den fått sjunka in lite. Tycker att den är fantastiskt snygg. Helrätt utförande. MEN, gravyren på sidan. Varför? Den har inget där att göra! I övrigt är den ju perfekt!

Sen kan jag väl tycka att den är ganska saftigt prisad. €1195.
http://awco.nl/winkel/nieuw-collectie/squale/special-edition-squale-1521

Voorzijde.jpg

1.jpg

4.jpg

Fan. Sålde av mina andra två och råkade köpa ett ex... Kommer nästa vecka :D

Har beställt en Squale 1521 026/A (Svarta) och sitter ni i valet och kvalet om jag vill ha ett "polished" eller "satin" shark mesh.
Gillar inte milanesebandet som man kan köpa den på och vill ha ett grövre mesh med öppna länkar i änden. (Alltså inget rör).

Så vad säger ni andra Squaleägare? Vad har ni för mesh till eran?

Har beställt en Squale 1521 026/A (Svarta) och sitter ni i valet och kvalet om jag vill ha ett "polished" eller "satin" shark mesh.
Gillar inte milanesebandet som man kan köpa den på och vill ha ett grövre mesh med öppna länkar i änden. (Alltså inget rör).

Så vad säger ni andra Squaleägare? Vad har ni för mesh till eran?

Jag körde Squale meshet. Men insåg att jag inte gillade mesh över huvudtaget. Ser bra ut på bild, men passar inte mig.

Till din svarta 1521 skulle jag nog ta satin för att ge kontrast.

Jag körde Squale meshet. Men insåg att jag inte gillade mesh över huvudtaget. Ser bra ut på bild, men passar inte mig.

Till din svarta 1521 skulle jag nog ta satin för att ge kontrast.
Tack för input! Det är lite åt det hållet jag lutat också. Ska suga på karamellen i några dagar men jag tror nog att satin is the way to go!

Sådär, då kom den @Jaggis :)

Fick med ett Nato & nya gummit från Squale, natot är långt och känns ruskigt bra.

Paketet var lite personligt inslaget, som en present och kvalitén på boxen är en miljard gånger bättre än de vanliga blåa boxarna.

Bonus att man får en Squale läderulle för alla tillbehör.

Gravyren tänker jag inte alls på, utöver det känns den mer speciell än min gamla 1521:a fastän det är samma boett, men tavlan och insertet gör mycket.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Fick med ett Nato & nya gummit från Squale, natot är långt och känns ruskigt bra.

Paketet var lite personligt inslaget, som en present och kvalitén på boxen är en miljard gånger bättre än de vanliga blåa boxarna.

Gravyren tänker jag inte alls på, utöver det känns den mer speciell än min gamla 1521:a fastän det är samma boett, men tavlan och insertet gör mycket.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Ser grym ut! Stort Grattis! Du vet ju vem du kan höra av dig till om du skulle flippa :hungry:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Stort grattis, ser verkligen bra ut.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Ser riktigt fin ut! Grattis! Gillar insertet som attans.
Bärs den större än vanliga 1521:an ? Ser ut som att den skulle kunna göra det på bilderna.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Liten statusrapport:

Efter några dagar i grekland med sol och bad i hav & pool så började inlägget mellan boetten och bezeln rosta.. Trots rigorös sköljning i sötvatten. Nu är den returnerad till återförsäljaren för reparation eller pengarna tillbaka om han går med på det.

Jag är inte så förvånad över det här egentligen då man känner till att de har lite shaky QC, men något som är rostfritt ska/bör inte rosta efter bara några dagar..

Tillbaka
Topp