Grym!En liten korspostning.
Enda jag hade ändrat på den är visarna.
Hur är jubileet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym!En liten korspostning.
Stabilt, spännet är väl det som håller lägst klass. Gör sitt jobb, men inte mer än såGrym!
Enda jag hade ändrat på den är visarna.
Hur är jubileet?
Jag vill ha mitt sånt gummi! Undrar hur det går för Gripenbro...
Har missat klockan två gånger nu...En liten korspostning.
Passar perfekt och det har en riktigt härlig retrofeeling tycker jag.Det är riktigt bra. Särskilt det lilla orange (orangea? Brandgula?) plastspännet funkar bra med minutvisaren.
Sorry för sent svar. Jag upplever den perfekt. Den nya 40mm boetten bärs riktigt bra.Har missat klockan två gånger nu...
Hur upplever du den?
Är du nöjd med den?
Inga problem alls, bättre sent än aldrig.Sorry för sent svar. Jag upplever den perfekt. Den nya 40mm boetten bärs riktigt bra.
1545?Någon som går i säljtankar och har en mysig Squale?
Snygg.Här bild också.
Nyskick. Moddad med squales blå sunbursttavla. Svarta originaltavlan medföljer (Klockmaster Globen som bytt tavla och trycktestat). Original vaniljgummi knappt använt, fullset.
Nu är sidan uppe igen:Hej alla Squale fantaster! Jag har alltid gillat 1521 modellen från squale, men jag har inte riktigt blivit 100% kompis med tavlan. Ända sedan jag såg denna nya version av deras 1521 modell, kallad "militaire" (tror jag att den heter) så blev jag helt såld. Jag måste ha en sån! Jag kan däremot inte hitta någon som säljer den. Jag har kontaktat Gnomonwatches flertal gånger, med svar att det är inget dom har tagit in. Är det kanske någon här som vet vart denna kan inköpas? Tacksam för svar! Bild på klockan i fråga:
Underbart! Utan såna här styggelser skulle märket vara helt normalt och mycket svårare att älska.Squale fyller 60 år idag och jag hade hoppats på att de skulle släppa någon riktigt smaskig homage till sitt jubileum. Allt vi fick var en svart 1521:a med en ful logga limiterad till 60 ex.
Haha, du har en poäng där!Underbart! Utan såna här styggelser skulle märket vara helt normalt och mycket svårare att älska.
Den där var inte dålig!Jag tar tillbaka allt jag har sagt! Hoppas nu bara att den inte blir alltför dyr...
Stainless steel case
Tournable top ring with special glass insert
Special box sapphire glass
Screw crown
Screw back cover
Dial in black matt with index in superluminova old radium
Movement Automatic "SWISS MADE" SELLITA SW 200 - 26 JEWELS "REGLAGE ELABORÉ"
Case diameter: 39.00 mm
Diameter: 40.80 mm
Case thickness: 8.15 mm
Total watch thickness: 12.45 mm
Lug to lug: 48.50 mm
Lug: 22.00 mm
Dial diameter: 29.50 mm
Glass diameter: 31.50 mm
Glass thickness: 4.60 mm
Crown diameter: 7.00 mm
Water resistant: 30 ATM - 300 m
Underbar storlek också! Det enda, om man ska klaga på något, är 22mm bandbredd. Sjukt stort på en 39mm klocka.Den där var inte dålig!
Ja det låter lite märkligt. Hade varit kul o testa den i verkligheten, men Squale finns ju tyvärr inte i några butikerUnderbar storlek också! Det enda, om man ska klaga på något, är 22mm bandbredd. Sjukt stort på en 39mm klocka.
Denna kommer att vara limiterad också. Ser ut som att det står /150 på baksidan så ganska liten batch.Ja det låter lite märkligt. Hade varit kul o testa den i verkligheten, men Squale finns ju tyvärr inte i några butiker
Ah,Denna kommer att vara limiterad också. Ser ut som att det står /150 på baksidan så ganska liten batch.
Ja, det hade varit trevligt. Boetten och vridringen påminner mycket om medium-Squalen och den är riktigt fin.Ah,
Fin boett, hoppas de skapar en ny modell med den fast med lite roliga färgkombinationer och utan fake patina. Hade varit grymt.
Det här var andra bullar!Jag tar tillbaka allt jag har sagt! Hoppas nu bara att den inte blir alltför dyr...
Stainless steel case
Tournable top ring with special glass insert
Special box sapphire glass
Screw crown
Screw back cover
Dial in black matt with index in superluminova old radium
Movement Automatic "SWISS MADE" SELLITA SW 200 - 26 JEWELS "REGLAGE ELABORÉ"
Case diameter: 39.00 mm
Diameter: 40.80 mm
Case thickness: 8.15 mm
Total watch thickness: 12.45 mm
Lug to lug: 48.50 mm
Lug: 22.00 mm
Dial diameter: 29.50 mm
Glass diameter: 31.50 mm
Glass thickness: 4.60 mm
Crown diameter: 7.00 mm
Water resistant: 30 ATM - 300 m
Japp, det var allt annat än pannkaka!Det här var andra bullar!
Japp, det var allt annat än pannkaka!
Nope, inte den här gången. Det är Swiss Watch Passion: https://www.swisswatchpassion.com/en/60th_squaleRiktigt snygg! Är det Gnomon man ska spana på om man vill hinna med att knipa en sån här?
Nope, inte den här gången. Det är Swiss Watch Passion: https://www.swisswatchpassion.com/en/60th_squale
Finns bara en intresseanmälan man kan göra än så länge.