• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Såg att Squale skulle komma ut med en 1521 i kolfiber, kallad T183. Någon som vet ngt mer? Ser ut att vara i färgerna svart, röd och blå.
https://wornandwound.com/baselworld-2019-first-look-at-the-squale-t183-diver/
SQUALE_T183_RED_8.jpg

Så nice. glaset ser ju domat ut, men det kanske är bilden som luras lite...
Hade ju dött för en 60 Atmos i 1521 caset med dome och allt
Tack! Det är bara vinkeln som luras, det är platt. :) Jag gillar också det välvda glaset på 60 Atmos, det ger ett annat djup i tavlan.

• Like
Reactions: v0n
Någon som vet om det går att få tag i visarna till 1521 bronsen? Hade gärna bytt till dessa på min pepsi.
Annat alternativ är att försöka byta till standard 1521 visare (dock är frågan hur det skulle se ut? Ingen som är bra på photoshop :)
1521BR-026-G-5.jpg

blasted-azzurro-copia.jpg

20190726_181329.jpg
Mejla Gnomon och fråga, det var där vi beställde visare till vår modd. Jag är dock skeptisk till att det blir bra med bronsvisare. :)

Fick svar från Anders på GNOMON. Dessvärre så blir 1521 visarna för långa. Har tyckte även att nyansen på visare med index/GMT skulle avvika för miycket. Lite synd. Får hoppas att Squale/GNOMON släpper fler klockor med guldvisare.

Fick svar från Anders på GNOMON. Dessvärre så blir 1521 visarna för långa. Har tyckte även att nyansen på visare med index/GMT skulle avvika för miycket. Lite synd. Får hoppas att Squale/GNOMON släpper fler klockor med guldvisare.
Misstänkte det också, trist! Jag hoppas att de släpper fler versioner i den boetten och att de är smarta nog att släppa en utan Mercedes-visarna som de gjorde på 42mm.

Misstänkte det också, trist! Jag hoppas att de släpper fler versioner i den boetten och att de är smarta nog att släppa en utan Mercedes-visarna som de gjorde på 42mm.
Jag hoppas det också.
Passade samtidigt att fråga om oyster länken passade caset (från 20 atmos). Han sa att den dessvärre inte gjorde det :/

Då var priserna på 60th anniversary släppta. Kommer att hamna på runt 13 000 SEK inkl moms om man har rabattkoden som ger 10%. Inte så blodigt men jag är tveksam till att jag kommer att beställa en.
PSX_20190801_113007.jpg
Ser riktigt bra ut! Inte så farligt pris heller. En speciell klocka också som man blir hyfsat ensam om att äga :)

Ser riktigt bra ut! Inte så farligt pris heller. En speciell klocka också som man blir hyfsat ensam om att äga :)
Klickade på köpknappen så fort den gick live imorse (kört refresh på sajten ett hundratal gånger senaste dagarna eftersom de vägrade svara på när den skulle lanseras - drog ett mail i förra veckan).

Tycker den ser fantastisk ut och diggar måtten. Min Helson Skindiver kommer få hård konkurrens när denna landar i höst ;-)

Klickade på köpknappen så fort den gick live imorse (kört refresh på sajten ett hundratal gånger senaste dagarna eftersom de vägrade svara på när den skulle lanseras - drog ett mail i förra veckan).

Tycker den ser fantastisk ut och diggar måtten. Min Helson Skindiver kommer få hård konkurrens när denna landar i höst ;-)
Grymt! Skönt att du fick en då! :cigar:

Känns ju som att de kommer sälja slut ganska snart. Stod att det var 10 st kvar om jag fattade rätt på sajten.

Grymt! Skönt att du fick en då! :cigar:

Känns ju som att de kommer sälja slut ganska snart. Stod att det var 10 st kvar om jag fattade rätt på sajten.
Tack, har däremot inte pyntat än (valde banköverföring). Är alltså inte helt hundra på att jag kniper en. Bommade raden med lagersaldot, men ser nu att det ska vara 10 kvar. Misstänker att ett ganska stort gäng av upplagan aldrig kom ut till försäljning. Samtliga som var på ”eventet” lär ju t.ex. ha fått ett ex.

Tack, har däremot inte pyntat än (valde banköverföring). Är alltså inte helt hundra på att jag kniper en. Bommade raden med lagersaldot, men ser nu att det ska vara 10 kvar. Misstänker att ett ganska stort gäng av upplagan aldrig kom ut till försäljning. Samtliga som var på ”eventet” lär ju t.ex. ha fått ett ex.
Ja men precis, så är det säkert!

Okej, men har ordern gått igenom får vi hoppas du har en reserverad :) Håller tummarna!

Har funderat på squale ett par gånger, är det inte lite homage över dom?
Allt ligger i betraktarens ögon som man brukar säga. Men givetvis baserat på vilken modell du kollar på, kan man ju vart de hittat inspiration.

Däremot är många modeller enligt mig självständiga i sitt utförande och står på egna ben designmässigt :)

Tillbaka
Topp