• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Det kan inte gå en hel fredag utan att posta i Squale-tråden! Slänger in en bild från tidigare idag och en färsk. :) Ha en riktigt härlig fredagskväll tråden! :happyhappy:
PSX_20190726_200013.jpg

PSX_20190726_200308.jpg

Otydligt av mig... men ja exakt! :) Eller den som kommer på Tropicen till exempel. Jag vet inte om den till 1545 passar på denna...
Tropicen passar definitivt inte för den är 21mm och den du har är 20mm. Du får titta på en vanlig 1545:a och se om bandhornen är likadana och hålen är placerade på samma ställe. Alternativt låna en länk och se om det passar. :)

Tropicen passar definitivt inte för den är 21mm och den du har är 20mm. Du får titta på en vanlig 1545:a och se om bandhornen är likadana och hålen är placerade på samma ställe. Alternativt låna en länk och se om det passar. :)
Jaha... då blev det svårt alltså.. jaja jag älskar jubilee länken ändå :)

Då fick man äntligen vara med och posta här. Första intrycket är väldigt bra och faktum är att den känns så gedigen att jag nästan kan bortse från datumbubblan. Ursäkta den risiga mobilbilden samt klockan på ”fel” arm. Återkommer framöver med mer intryck och bättre bilder.
5B68D04E-D9E4-4BEF-8475-F530BC5B8D50.jpeg

Hittade dessa två på Ebay och jag vill haaaa! :woot: 2002or gjorda för Italienska Forestry services (vad det nu heter på svenska) med grön tavla och vridringsinlägg. Kostar tyvärr 24' per styck. :sorry: Finns en i blästrad titan och en i PVD.
PSX_20190729_201100.jpg

PSX_20190729_201119.jpg

PSX_20190729_201127.jpg

PSX_20190729_201137.jpg

PSX_20190729_201146.jpg

PSX_20190729_201201.jpg

Någon som vet om det går att få tag i visarna till 1521 bronsen? Hade gärna bytt till dessa på min pepsi.
Annat alternativ är att försöka byta till standard 1521 visare (dock är frågan hur det skulle se ut? Ingen som är bra på photoshop :)
1521BR-026-G-5.jpg

blasted-azzurro-copia.jpg

20190726_181329.jpg
Mejla Gnomon och fråga, det var där vi beställde visare till vår modd. Jag är dock skeptisk till att det blir bra med bronsvisare. :)

Mejla Gnomon och fråga, det var där vi beställde visare till vår modd. Jag är dock skeptisk till att det blir bra med bronsvisare. :)
Ok, får ta och maila dem för att se vad de säger. Jag håller med dig att det kan bli fel. Min förhoppning dock är att visarna är mer åt guldnyansen än brons (har dock aldrig sett irl så vet inte). Någon som sett klockan live och kan uttala sig om visarna? Andra alternativet är att ha vanliga 1521 visarna dock kanske det blir lite för busy (med vitt/orange)

Ok, får ta och maila dem för att se vad de säger. Jag håller med dig att det kan bli fel. Min förhoppning dock är att visarna är mer åt guldnyansen än brons (har dock aldrig sett irl så vet inte). Någon som sett klockan live och kan uttala sig om visarna? Andra alternativet är att ha vanliga 1521 visarna dock kanske det blir lite för busy (med vitt/orange)
Du får kolla så att de passar också. Sitter ju ett vanligt trehands ETA-verk i 1521 och ett GMT Sellita-verk i Pepsi GMT.

Du får kolla så att de passar också. Sitter ju ett vanligt trehands ETA-verk i 1521 och ett GMT Sellita-verk i Pepsi GMT.
Precis, 1521 bygger på 2824 verket medans Pepsi GMT bygger på 2893, två separata verk och plattformar. @rambo_amadeus gör lite research om detta innan du beställer så att du med säkerhet vet att de passar.
Det är sant. Jag var dock av den uppfattningen att måtten för visarinfästningen är samma på 2824 som 2893? Visar det sig att det är ett Selitta verk i min klocka då är jag lite mer osäker. Ska kolla med Gnomon. Frågan är dock om nyansen på visarna inte är helt off jmf mot tavla och GMT visaren. Tycker det är svårt att se via datorn :(

Det är sant. Jag var dock av den uppfattningen att måtten för visarinfästningen är samma på 2824 som 2893? Visar det sig att det är ett Selitta verk i min klocka då är jag lite mer osäker. Ska kolla med Gnomon. Frågan är dock om nyansen på visarna inte är helt off jmf mot tavla och GMT visaren. Tycker det är svårt att se via datorn :(
Jag har för mig att det är Sellita i alla 40mm GMT men jag är inte helt hundra.

Tillbaka
Topp