Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite dyr, men annars kanonbra!!Såg denna som verkar väldigt spännande! Vad tycker ni?
https://wornandwound.com/introducing-the-60th-anniversary-edition-squale-30-atmos/
Hopp o lek!
Dyr i allmänhet eller för att vara en Squale? Känns inte som det är ”sämre” delar i denna än andra modeller och prismässigt ligger den ju hyfsat i linje med övriga Squale-dinkor.Lite dyr, men annars kanonbra!!
Ja visst är denMycket trevlig även utan länk
Tycker inte heller att det är dyrt för en helt nyutvecklad limiterad klocka från Squale. Ska bli kul att se bilder när den dyker upp. Finns det något leveransdatum för den?Dyr i allmänhet eller för att vara en Squale? Känns inte som det är ”sämre” delar i denna än andra modeller och prismässigt ligger den ju hyfsat i linje med övriga Squale-dinkor.
Fick för övrigt 10% rabatt på denna, vilket då blev 1070 CHF. Helt ok!
Tycker inte heller att det är dyrt för en helt nyutvecklad limiterad klocka från Squale. Ska bli kul att se bilder när den dyker upp. Finns det något leveransdatum för den?
Ohh, det är ju snart. Så trevligt!Kan vara fel på det men tror att de skulle börja rullas ut under september redan.
Ohh, det är ju snart. Så trevligt!
Ja, i början av september är det sagt. Blev det så att du knep en tillslut? I annat fall finns en ny chans i september - dock till ordinarie pris. Såg detta på Insta (inget de nämner på sajten...).
Ja, i början av september är det sagt. Blev det så att du knep en tillslut? I annat fall finns en ny chans i september - dock till ordinarie pris. Såg detta på Insta (inget de nämner på sajten...).
Själv älskar jag 22-luggar och fetare band, verk som bygger lite höjd (typ Valjoux 7750) samt tyngre dinkor som känns på handledenNej, jag skred inte till verket. Varför? Ja, lite svårt att säga men tror att det är något med proportionerna- t.ex har den 22mm lugwidth. Sedan hamnar den i konkurrens med övriga dykare i samlingen varibland en är den polerade blå 1521:an som redan personifierar Squale för mig.
Blir intressant att följa om man ångrar beslutet.
Själv älskar jag 22-luggar och fetare band, verk som bygger lite höjd (typ Valjoux 7750) samt tyngre dinkor som känns på handleden
Som sagt, om du kommer på andra tankar så släpps en ny batch i september.
Köpte på direkten! Gillar verkligen det jag sett av klockan så här långt, sedan vet man ju aldrig när man väl får möjlighet att klämma och känna. Hur som helst lovandeSjälv då? Knep du eller ska du köra på nya batchen?
Riktigt bra släpp, får blancpainvibbarSåg denna som verkar väldigt spännande! Vad tycker ni?
https://wornandwound.com/introducing-the-60th-anniversary-edition-squale-30-atmos/
Var hittade du och köpa? Ser den inte på deras hemsida (varken svenska eller utländska) eller var det någon specialsida?Köpte på direkten! Gillar verkligen det jag sett av klockan så här långt, sedan vet man ju aldrig när man väl får möjlighet att klämma och känna. Hur som helst lovande
Ny AD som fick möjligheten att kränga denna. Spana in https://www.swisswatchpassion.com/en/squale_sub-39Var hittade du och köpa? Ser den inte på deras hemsida (varken svenska eller utländska) eller var det någon specialsida?
Aha - du får se till att posta direkt den landar i septemberNy AD som fick möjligheten att kränga denna. Spana in https://www.swisswatchpassion.com/en/squale_sub-39
AbsolutAha - du får se till att posta direkt den landar i september
BOOM!!Fick hem ett gäng nya band till 1521:an idag så tänkte köra lita bandbonanza! Här är hela min uppsättning som används. Alla till vänster om klockan och det som är monterat på klockan är från Squale, allt till höger om är från Watchgecko, Royalstraps och Borealis.
En jämförelse av Squales gummin, de är inte så enhetliga i sina längder med det är kanske iofs bra, finns något för alla!
En jämförelse i tjocklek på Squales olika tropic med tunnaste överst och tjockast längst ner. Jag trodde att alla var av samma typ men det är en jäkla skillnad!
Fick hem detta idag också för att jag tänkte att det kunde bli coolt men det passar inte alls för det fastnar i bandhornen. Delen som går in mellan bandhornen är typ en millimeter för kort. Har sett att andra här använder det bandet på 1521, hur har ni gjort?
Lite wristshots också. Först ut ett Zuludiver 285, sannolikt tillverkat av Bonetto Cinturini och samma typ som det blåa Squale-gummit och samma som jag fick i svart som original på min 60 Atmos. Tyvärr så är de väldigt långa och även på innersta hålet sitter de lite löst. Hade hoppats på att 20mm skulle vara lite kortare men tyvärr inte.
Det andra är ett Tropic-style från Squale och det som var längst ner i högen på bilden där jag jämförde tjockleken. Byggt som en tank men ändå bekvämt när det sitter på armen. Känns som att det skulle överleva en hajattack! Gripenbro skickade tyvärr med ett blästrat spänne men det är inte hela världen även om det varit snyggare med ett blankt.
Edit: Kom på att det är detta som Squale kallar för Supertropic! Har också Squales logga ingjuten i gummit längst ut på flärpen vilket är jäkligt coolt.
Sist ut ett Tropic Type II som Squale så fint kallar det. Har en lite rolig funktion där den lilla orangea grejen längst ut har en liten pin (se tjockleksbilden) som håller in änden på bandet. Ganska kort så passar perfekt på mina klena handleder och utan tvekan det bekvämaste och snyggaste gummit jag haft. 7/5.
Nu får ni slänga upp lite bilder på era bandkombinationer också!
Grymt, det är så jäkla kul att 1521 är så pass mångsidig.Fick hem ett gäng nya band till 1521:an idag så tänkte köra lita bandbonanza! Här är hela min uppsättning som används. Alla till vänster om klockan och det som är monterat på klockan är från Squale, allt till höger om är från Watchgecko, Royalstraps och Borealis.
En jämförelse av Squales gummin, de är inte så enhetliga i sina längder med det är kanske iofs bra, finns något för alla!
En jämförelse i tjocklek på Squales olika tropic med tunnaste överst och tjockast längst ner. Jag trodde att alla var av samma typ men det är en jäkla skillnad!
Fick hem detta idag också för att jag tänkte att det kunde bli coolt men det passar inte alls för det fastnar i bandhornen. Delen som går in mellan bandhornen är typ en millimeter för kort. Har sett att andra här använder det bandet på 1521, hur har ni gjort?
Lite wristshots också. Först ut ett Zuludiver 285, sannolikt tillverkat av Bonetto Cinturini och samma typ som det blåa Squale-gummit och samma som jag fick i svart som original på min 60 Atmos. Tyvärr så är de väldigt långa och även på innersta hålet sitter de lite löst. Hade hoppats på att 20mm skulle vara lite kortare men tyvärr inte.
Det andra är ett Tropic-style från Squale och det som var längst ner i högen på bilden där jag jämförde tjockleken. Byggt som en tank men ändå bekvämt när det sitter på armen. Känns som att det skulle överleva en hajattack! Gripenbro skickade tyvärr med ett blästrat spänne men det är inte hela världen även om det varit snyggare med ett blankt.
Edit: Kom på att det är detta som Squale kallar för Supertropic! Har också Squales logga ingjuten i gummit längst ut på flärpen vilket är jäkligt coolt.
Sist ut ett Tropic Type II som Squale så fint kallar det. Har en lite rolig funktion där den lilla orangea grejen längst ut har en liten pin (se tjockleksbilden) som håller in änden på bandet. Ganska kort så passar perfekt på mina klena handleder och utan tvekan det bekvämaste och snyggaste gummit jag haft. 7/5.
Ja, den sväljer det mesta i form men den är inte så lätt när det kommer till färger. Har man en svart så funkar ju allt!Grymt, det är så jäkla kul att 1521 är så pass mångsidig.
Jo du har nog rätt, inget hutlöst pris.. mtp begränsad upplaga osvDyr i allmänhet eller för att vara en Squale? Känns inte som det är ”sämre” delar i denna än andra modeller och prismässigt ligger den ju hyfsat i linje med övriga Squale-dinkor.
Fick för övrigt 10% rabatt på denna, vilket då blev 1070 CHF. Helt ok!
Fick hem ett gäng nya band till 1521:an idag så tänkte köra lita bandbonanza! Här är hela min uppsättning som används. Alla till vänster om klockan och det som är monterat på klockan är från Squale, allt till höger om är från Watchgecko, Royalstraps och Borealis.
Snyggt! Bra blandning av band och den ser riktigt vass ut på MN-strap också. Angående spänne så har du ju ett matt Squale-spänne på det gula bandet, det är bara att flytta. Kolla på min bild så ser du att jag bytt spänne och flyttat mitt Squale-spänne från det blåa gummit till första Tropic-bandet till höger om klockan. Det bandet är från Royalstraps och det passar perfekt. Har även haft det monterat på ett sailcloth och även om formen på hålen skiljer lite så sitter det bra.Okej, här är mitt gäng:
Från vänster: Erikas MN-strap, zulu-nato, svart Squale-gummi (omvänt problem för mig, med blankt spänne till matt boett), gult Squale-gummi (visserligen matt spänne, men blir aldrig kompis med gula färgen), och lädret som följde med klockan.
Under sommaren har jag kört Tropic Type II-gummit, och håller med @MaBr : grymt bra!
Precis bytt tillbaka till MN-bandet och ska köra det ett tag under hösten:
Funderar framöver på att skaffa antingen svart sailcloth eller ett khaki-canvas. Men liten utmaning att hitta med matta spännen.