Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar du matchningen mellan bezel och index så tycker jag att det är helt okej att de skiljer sig åt, de hade ju inte åldrats likadant ändå om det var tritium t.ex. Kolla den här 2002:an jag har, inte alls samma färg.Färgmatch på lysmassan ser ju inte heller 100% ut om man säger så, men igen...bilden kan vara missvisande
Det hade varit snyggare med krispigt vita index och vanligt lume, det vill jag ändå tillägga.
Din 2002a är ju trots allt riktig vintage så svårt att jämföra Tycker också den orangea lumen på bezeln ser väldigt off ut, men det kanske är en smaksak.Menar du matchningen mellan bezel och index så tycker jag att det är helt okej att de skiljer sig åt, de hade ju inte åldrats likadant ändå om det var tritium t.ex. Kolla den här 2002:an jag har, inte alls samma färg.
Jag hade dock hellre sett den med vridringsinlägget från den vanliga eller i alla fall en ljusare färg eller annan nyans för den där orangea lumen ser konstig ut.
Jo, men jag bara menar att om man nu försökt efterlikna hur gamla modeller åldras så har de gjort helt rätt i att använda olika färg.Din 2002a är ju trots allt riktig vintage så svårt att jämföra Tycker också den orangea lumen på bezeln ser väldigt off ut, men det kanske är en smaksak.
Suck... för mig så känner jag att dessa ’utgåvor’ sänker intresset för Squale.. ”Typ” mer OK om det stått Gnomon Watches eller dyl. på topp istället för Squale, tex. både under & över. Då hade en vetat vart de kommer ifrån. Istället kopplas dessa direkt till Squale själva som inte ens nämner eller länkar dessa på sin egna officiella sida. Lite halvdant som en annan i tråden nämnt att de säljs under bordet för cashen.
Suck... för mig så känner jag att dessa ’utgåvor’ sänker intresset för Squale.. ”Typ” mer OK om det stått Gnomon Watches eller dyl. på topp istället för Squale, tex. både under & över. Då hade en vetat vart de kommer ifrån. Istället kopplas dessa direkt till Squale själva som inte ens nämner eller länkar dessa på sin egna officiella sida. Lite halvdant som en annan i tråden nämnt att de säljs under bordet för cashen.
Åtminstone inga Mercedes-visare. (Y)
/färdig-gnällt
Precis! Som även går att yttra. Squale har så mycket att erbjuda från arkivet så det är sanslöst. Deras senaste Squale-60 år modell är hel-grym till exempel, även Giramondon. Mer sånt. Tyvärr hamnar de i skuggan av annat.
Såklart att det gör och det var inget illa menatPrecis! Som även går att yttra. Squale har så mycket att erbjuda från arkivet så det är sanslöst. Deras senaste Squale-60 år modell är hel-grym till exempel, även Giramondon. Mer sånt.
Tycker jag dom ligger väl på samma pris?Har min squale pepsi till salu och har blivit erbjuden en squale gmt black ceramica 42mm i byte.
Är det ett vettigt byte, rakt av?
Tänker då mest värdemässigt?
Har min squale pepsi till salu och har blivit erbjuden en squale gmt black ceramica 42mm i byte.
Är det ett vettigt byte, rakt av?
Tänker då mest värdemässigt?
Svarta låg väl 50 dollar lägre? Dock i det stora hela är det inte ngn större skillnad. Gillar du den svarta bättre så är det bara att bytaTycker jag dom ligger väl på samma pris?
Bara att Pepsi ej finns längre.
Härligt! Ser riktigt bra ut på dig! Sugen på att köpa en?
Mystiskt om de droppar den modellen efter så kort tid ? Den har ju sålt som smör i solsken.Tycker jag dom ligger väl på samma pris?
Bara att Pepsi ej finns längre.
Ja verkligen, ska man hålla på den istället. Nu när den verkar ha försvunnitMystiskt om de droppar den modellen efter så kort tid ? Den har ju sålt som smör i solsken.
Ja du... Jag förstår liksom inte filosofin bakom det hela.Ja verkligen, ska man hålla på den istället. Nu när den verkar ha försvunnit
Den ryker, trivs verkligen inte med den.Ja du... Jag förstår liksom inte filosofin bakom det hela.
Samma sak med den gröna GMT'n, sålde slut hela tiden men försvann väldigt snabbt ur sortimentet. Vet inte om det är en ny taktik men i så fall är det konstigt att 42mm vintage GMT är kvar.Mystiskt om de droppar den modellen efter så kort tid ? Den har ju sålt som smör i solsken.
Jo fasen! Den är ju lite på gränsen men med det rätta bandet (typ SuperTropic/Millefori) så går den väldigt an! Skön avsmalning på dem banden, typ 22/18 om jag minns rätt?Härligt! Ser riktigt bra ut på dig! Sugen på att köpa en?
Den där så fantastiskt fin! Kollade på den som ett alternativ när jag skulle beställa men föll på den gråa till slut för den var sååå shiiiineeeyyy! Håller men om en borstad 1521:a, det hade varit läckert. Frågan är vad man hade velat ha för tavla och vridringsinlägg till en borstad boett?Jo fasen! Den är ju lite på gränsen men med det rätta bandet (typ SuperTropic/Millefori) så går den väldigt an! Skön avsmalning på dem banden, typ 22/18 om jag minns rätt?
I vilket utförande då? Jo den borstade med svart tavla plus tvåfärgad vridring. JÄVLIGT läcker Lite så där bling-toolig. En vacker dag kanske Squale förstår att en borstad 1521 boett också vore ett grymt tillägg till arsenalen
Den där var riktigt bra! Borstade sidor är sexigt som attanJo fasen! Den är ju lite på gränsen men med det rätta bandet (typ SuperTropic/Millefori) så går den väldigt an! Skön avsmalning på dem banden, typ 22/18 om jag minns rätt?
I vilket utförande då? Jo den borstade med svart tavla plus tvåfärgad vridring. JÄVLIGT läcker Lite så där bling-toolig. En vacker dag kanske Squale förstår att en borstad 1521 boett också vore ett grymt tillägg till arsenalen
Den är lite cool den där. Jag var inte redo när Fixxxer sålde sin men hör gärna av dig om din ska lämna sen. Möjligt att jag är redo dåTillbaka i tråden!
Då @Fixxxer är min idol så var jag tvungen att apa efter
Tvåtons-suget har legat som en dimma hela sommaren dessutom
Jag har en igenDen är lite cool den där. Jag var inte redo när Fixxxer sålde sin men hör gärna av dig om din ska lämna sen. Möjligt att jag är redo då
Den är lite cool den där. Jag var inte redo när Fixxxer sålde sin men hör gärna av dig om din ska lämna sen. Möjligt att jag är redo då
Jag har en igen
Haha ok ja samma gäller dig dåJag har en igen
Hm, jag tycker de gjorde sunburst-tavlan på dessa 60 Atmos riktigt jäkla bra och kan absolut se den finishen i en borstad 1521 boett. Gärna halvmatt vridringsinlägg i matchande färg.Den där så fantastiskt fin! Kollade på den som ett alternativ när jag skulle beställa men föll på den gråa till slut för den var sååå shiiiineeeyyy! Håller men om en borstad 1521:a, det hade varit läckert. Frågan är vad man hade velat ha för tavla och vridringsinlägg till en borstad boett?
Den där finns med brun sunburst-tavla också, så jäkla rätt! En sån ska du ha...
Håller med, det hade nog blivit en vinnare tror jag. Hade gärna sett vridringsinläggen de har på 60 Atmos även på 1521:an, i alla fall som ett alternativ.Hm, jag tycker de gjorde sunburst-tavlan på dessa 60 Atmos riktigt jäkla bra och kan absolut se den finishen i en borstad 1521 boett. Gärna halvmatt vridringsinlägg i matchande färg.
Den bruna sunburst-tavlan är svincool också. Gillar den du har dock, någon slags grå-svart i subtil sunburst. Väldigt lagom och inget ögat tröttnar på
Jag fick ju spader på min blåa sunburst för jag bar klockan så pass mycket, därför jag bytte till matt hehe..