• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Se där då är man legitim i denna tråden igen och inte bara hustrun. Ankom en liten fin sak idag. :)
DSCF1317_s.JPG

Kompis med hustruns Onda (tur hon inte använde den idag :))
DSCF1319 Bägge squale_s.JPG
Ahhhhh......
Den nya är bra fin.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ny Squale AD i Sverige? Zackrissons Ur säljer nu Squale
https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/squale/
En modell jag inte sett innan verkar de ha också
https://zackrissonsur.se/produkt/squale-1521-polish-grey-4/ (grå urtavla på 1521)
Mycket trevligt! De har helt klart bättre utbud än Gripenbro men det var ju för jäkla höga priser eller? De tar 1500kr mer än Gripenbro för en vanlig 1521a. :confused:

Den gråa har funnits ett tag men den ser riktigt najs ut. :)

Edit: 4000kr dyrare än Gripenbro på en 2002a. Glants priser eller?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket trevligt! De har helt klart bättre utbud än Gripenbro men det var ju för jäkla höga priser eller? De tar 1500kr mer än Gripenbro för en vanlig 1521a. :confused:

Den gråa har funnits ett tag men den ser riktigt najs ut. :)

Edit: 4000kr dyrare än Gripenbro på en 2002a. Glants priser eller?
Haha ja de var ju inte billiga!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha ja de var ju inte billiga!
3000kr dyrare på en 60 Atmos... Väldigt trevligt att de har hela Squales ordinarie utbud men de lär inte sälja många klockor med de priserna. Jag tror dessutom att Gripenbro kan fixa de flesta modellerna om man bara frågar, inte bara det han har på hemsidan.

Jag vet att KS-medlemmar har haft typ 25% på delar av utbudet hos Zackrisson och gäller det det Squale så kan de kanske ha en chans.

Edit: 4000kr dyrare var de tydligen på 60 Atmos så nästan 45% högre pris än Gripenbro. :eek:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu har jag inte särskilt bra koll på prisnivån på Squale men man får ha i åtanke att Zackrisson till skillnad från Gripenbro har fysisk butik och verkar dessutom ha tagit in alla (?) modeller i lager när de är beställningssortiment hos Gripenbro. Kul med ny AD hur som helst. :)
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
3000kr dyrare på en 60 Atmos... Väldigt trevligt att de har hela Squales ordinarie utbud men de lär inte sälja många klockor med de priserna. Jag tror dessutom att Gripenbro kan fixa de flesta modellerna om man bara frågar, inte bara det han har på hemsidan.

Jag vet att KS-medlemmar har haft typ 25% på delar av utbudet hos Zackrisson och gäller det det Squale så kan de kanske ha en chans.
Jag har även fått lite rabatt på Gripenbros priser faktiskt, så Zackrissons får erbjuda rejäl rabatt för att kunna konkurrera med Gripenbro på den sidan.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ja, med de tokiga priserna hos Zackrissons så hamnar de där. Hos Gripenbro går en 2002a på runt 12K och en 60 Atmos på runt 9K så det är fullt rimligt för vad man får tycker jag. :)
Micro Squalen var verkligen prisvärd !
Jag flaggar en gång till...
Ifall nån vill sälja en av de 42 till mig i sommar när jag är hemma (vet i nuläget ej exakt när) så hojta till :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske inte ska säga det högt om det nu är någon som vill klicka hem en men det ser ut som att de har lagt in fel pris på den. Alla 1521or på läder/gummi ligger för 9700kr och alla på mesh på 10400kr förutom den blåa polerade på mesh. :p
Sant, om det nu är så är det i alla fall några hundralappar billigare :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Finns dedikerade proffsgrejer för "riktiga" dyk som ligger betydligt högre i pris än så...Professional Master.
Tror dock inte jag sett någon på här på forumet (kanske för att de inte är så värst fagra eller kreddiga, vad vet jag)
De är också gigantiska lug-lug, typ 52mm och rak boett så man får ha rätt stadiga armar för att bära upp den. De är dock inte mer professionella än t.ex. en vanlig 1521a, de är bara mer limiterade och har bättre finish. :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
De är också gigantiska lug-lug, typ 52mm och rak boett så man får ha rätt stadiga armar för att bära upp den. De är dock inte mer professionella än t.ex. en vanlig 1521a, de är bara mer limiterade och har bättre finish. :)
Jepp den är till för att dyka med, inte ner skrivbordslådan dårå :drowning:
Håller inte med dig om att det är vanlig 1521a för det är det inte, kolla in verk och detaljer så fattar du vad jag menar.
Inte för att jag vill ha en men nog fasen är det fina grejer.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jepp den är till för att dyka med, inte ner skrivbordslådan dårå :drowning:
Håller inte med dig om att det är vanlig 1521a för det är det inte, kolla in verk och detaljer så fattar du vad jag menar.
Inte för att jag vill ha en men nog fasen är det fina grejer.
Jag vet att det är bättre specifikationer på Master-serien, menar bara att den inte skulle fungera bättre än en 1521a för en professionell dykare. :)

Jag tycker ärligt talat att de är sådär, speciellt om man jämför med den gamla Mastern som var fantastisk.
 
  • Like
Reactions: v0n
Topp