• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

v0n

Patek
2-Faktor

Goflorp

Cartier
Jag oroas lite över hur oseriöst det verkar

Gripenbro har inte svarat på Mail som jag skickat i söndags.
Zackrisson tar överdrivna priser och verkar rent allmänt lite oseriösa.

de vill gärna ha våra pengar dock.....


Lusten inför att köpa en NY klocka försvann totalt.
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag oroas lite över hur oseriöst det verkar

Gripwnbro har inte svarat på Mail som jag skickat i söndags.
Zackrisson tar överdrivna priser och verkar rent allmänt lite oseriösa.

de vill gärna ha våra pengar dock.....


Lusten inför att köpa en NY klocka försvann totalt.
Gripenbro är värdelös på att svara på mejl. Testa att skicka PM här på KS istället, då svarar han oftast snabbt. Jag skickade till honom häromdagen och då svarade han på mindre än 15min.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Ja faktiskt :)!

Gripenbro är värdelös på att svara på mejl. Testa att skicka PM här på KS istället, då svarar han oftast snabbt. Jag skickade till honom häromdagen och då svarade han på mindre än 15min.

Usch då, får la se om han svarar snabbt nu när jag har reklamerat klockan pga en tråkig repa på boetten. Tog den på faktura så får kontakta fakturaföretaget i värsta fall.

Gripenbro svarade iofs blixtsnabbt när jag mailade om de hade en H1545 på lager.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja faktiskt :)!



Usch då, får la se om han svarar snabbt nu när jag har reklamerat klockan pga en tråkig repa på boetten. Tog den på faktura så får kontakta fakturaföretaget i värsta fall.

Gripenbro svarade iofs blixtsnabbt när jag mailade om de hade en H1545 på lager.
Ibland svarar han snabbt på mejl och ibland kan det ta flera veckor. Blir inte klok på det. :confused:

Här kommer i alla fall en bild på dagens klocka, köpt av Gripenbro. :D
PSX_20200121_081227.jpg
 

Goflorp

Cartier
Ja faktiskt :)!


Usch då, får la se om han svarar snabbt nu när jag har reklamerat klockan pga en tråkig repa på boetten. Tog den på faktura så får kontakta fakturaföretaget i värsta fall.

Gripenbro svarade iofs blixtsnabbt när jag mailade om de hade en H1545 på lager.

Sådana där saker som livet kanske kommer emellan - jag har det problemet själv ibland. Jag har skrivit ett PM här, det går säkert bättre
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ibland svarar han snabbt på mejl och ibland kan det ta flera veckor. Blir inte klok på det. :confused:

Här kommer i alla fall en bild på dagens klocka, köpt av Gripenbro. :D
PSX_20200121_081227.jpg

Sådana där saker som livet kanske kommer emellan - jag har det problemet själv ibland. Jag har skrivit ett PM här, det går säkert bättre

Ja det löser sig säkert, är en konstig repa som bara syns under vissa ljusförhållanden så det är inte så konstigt att den slank med.

Här kommer dagens klocka, inköpt från Gripenbro :)

IMG_20200121_081540.jpg
 

Goflorp

Cartier
Zackrisson tror jag är så här.

pappan, 70, har gått i pension. Han har lagt ner telefonnumret med.

sonen kör urförsäljning via nätet och är
rätt kass på att uppdatera mer än databasen....
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Zackrisson tror jag är så här.

pappan, 70, har gått i pension. Han har lagt ner telefonnumret med.

sonen kör urförsäljning via nätet och är
rätt kass på att uppdatera mer än databasen....

Låter rimligt. Dessutom Klarna och avvakta med betalning tills efter leverans borde vara safe!?

Jag mailade JBagency och frågade om leveranstider om det är lagervaror ETC.
Fick som svar att de har veckoleveranser av Squale så ca. 1vecka till du har den i handen efter beställning.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Zackrisson tror jag är så här.

pappan, 70, har gått i pension. Han har lagt ner telefonnumret med.

sonen kör urförsäljning via nätet och är
rätt kass på att uppdatera mer än databasen....
Att man väljer att satsa till 100% på näthandel och hänvisar till icke-existerande telefonnummer och en nedlagd butik under kontaktinfon på den egna hemsidan. :facepalm:
Jag mailade JBagency och frågade om leveranstider om det är lagervaror ETC.
Fick som svar att de har veckoleveranser av Squale så ca. 1vecka till du har den i handen efter beställning.
Då finns det väl egentligen ingen vits med att beställa genom Zackrissons istället för direkt från Squale och dessutom betala tusentals kronor mer för samma klocka. Det hade varit en sak om de hade klockorna i lager, att de fanns att prova i deras fysiska butik osv. men nu blir det i praktiken bara att man betalar en mellanhand 2000 spänn för att lägga en beställning åt en...
 

v0n

Patek
2-Faktor
Att man väljer att satsa till 100% på näthandel och hänvisar till icke-existerande telefonnummer och en nedlagd butik under kontaktinfon på den egna hemsidan. :facepalm:
Då finns det väl egentligen ingen vits med att beställa genom Zackrissons istället för direkt från Squale och dessutom betala tusentals kronor mer för samma klocka. Det hade varit en sak om de hade klockorna i lager, att de fanns att prova i deras fysiska butik osv. men nu blir det i praktiken bara att man betalar en mellanhand 2000 spänn för att lägga en beställning åt en...
...min tanke exakt.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Hej En kompis hörde av sig här till mig gällande Zackrissonsur.se Jag är en av de som driver den. Så här är en kort förklaring gällande ovan inlägg om Zackrissons. Vi har sålt vår butik och har idag endast försäljning till andra butiker samt till slutkund genom Zackrissonsur.se. Vår tanke är att köra igång den här på riktigt då den tidigare varit i stort sett obefintlig. Tyvärr har vi inte hunnit att uppdatera allt på sidan ännu, nu är i vilket fall kontaktuppgifter uppdaterat. Squale är ett av flera nya varumärken vi tar in. Gällande Squale så vår målsättning att framförallt sälja detta i Norge, gällande priserna så går vi efter Squale rekommenderade priser som vi har fått av dem. Ser att vi har betydligt högre prisbild än andra. Jag har därför skapat en rabattkod åt Er här som är sugna på att köpa, använd: all25 och ni erhåller 25% rabatt på alla våra varor. Ber om ursäkt för att allt inte har blivit uppdaterat på sidan, vi jobbar hårt på att få allt att fungera med den men tex kontaktuppgifter hade vi helt missat. Gällande just Squale så har vi lagt mest tid på att fixa med bilderna då de inte har så "stark" bild bank i Milano. Vi kommer att köra deras sortiment och vi har blivit lovade en leveranstid på 2-3 dagar. Vi kommer att ha bästsäljande modeller hemma i lager och sedan beställa övrigt en gång i veckan. Som det är nu så är det endast 1521 Bronze som skall vara restnoterad. Hoppas att detta ger lite klarhet gällande sidan och vårt företag och jag ber igen om ursäkt för att allt inte fungerar 100% ännu.
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej En kompis hörde av sig här till mig gällande Zackrissonsur.se Jag är en av de som driver den. Så här är en kort förklaring gällande ovan inlägg om Zackrissons. Vi har sålt vår butik och har idag endast försäljning till andra butiker samt till slutkund genom Zackrissonsur.se. Vår tanke är att köra igång den här på riktigt då den tidigare varit i stort sett obefintlig. Tyvärr har vi inte hunnit att uppdatera allt på sidan ännu, nu är i vilket fall kontaktuppgifter uppdaterat. Squale är ett av flera nya varumärken vi tar in. Gällande Squale så vår målsättning att framförallt sälja detta i Norge, gällande priserna så går vi efter Squale rekommenderade priser som vi har fått av dem. Ser att vi har betydligt högre prisbild än andra. Jag har därför skapat en rabattkod åt Er här som är sugna på att köpa, använd: all25 och ni erhåller 25% rabatt på alla våra varor. Ber om ursäkt för att allt inte har blivit uppdaterat på sidan, vi jobbar hårt på att få allt att fungera med den men tex kontaktuppgifter hade vi helt missat. Gällande just Squale så har vi lagt mest tid på att fixa med bilderna då de inte har så "stark" bild bank i Milano. Vi kommer att köra deras sortiment och vi har blivit lovade en leveranstid på 2-3 dagar. Vi kommer att ha bästsäljande modeller hemma i lager och sedan beställa övrigt en gång i veckan. Som det är nu så är det endast 1521 Bronze som skall vara restnoterad. Hoppas att detta ger lite klarhet gällande sidan och vårt företag och jag ber igen om ursäkt för att allt inte fungerar 100% ännu.
Mycket bra, samt snyggt jobbat med rabattkoden! Och kul med en ny AD. :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Hej En kompis hörde av sig här till mig gällande Zackrissonsur.se Jag är en av de som driver den. Så här är en kort förklaring gällande ovan inlägg om Zackrissons. Vi har sålt vår butik och har idag endast försäljning till andra butiker samt till slutkund genom Zackrissonsur.se. Vår tanke är att köra igång den här på riktigt då den tidigare varit i stort sett obefintlig. Tyvärr har vi inte hunnit att uppdatera allt på sidan ännu, nu är i vilket fall kontaktuppgifter uppdaterat. Squale är ett av flera nya varumärken vi tar in. Gällande Squale så vår målsättning att framförallt sälja detta i Norge, gällande priserna så går vi efter Squale rekommenderade priser som vi har fått av dem. Ser att vi har betydligt högre prisbild än andra. Jag har därför skapat en rabattkod åt Er här som är sugna på att köpa, använd: all25 och ni erhåller 25% rabatt på alla våra varor. Ber om ursäkt för att allt inte har blivit uppdaterat på sidan, vi jobbar hårt på att få allt att fungera med den men tex kontaktuppgifter hade vi helt missat. Gällande just Squale så har vi lagt mest tid på att fixa med bilderna då de inte har så "stark" bild bank i Milano. Vi kommer att köra deras sortiment och vi har blivit lovade en leveranstid på 2-3 dagar. Vi kommer att ha bästsäljande modeller hemma i lager och sedan beställa övrigt en gång i veckan. Som det är nu så är det endast 1521 Bronze som skall vara restnoterad. Hoppas att detta ger lite klarhet gällande sidan och vårt företag och jag ber igen om ursäkt för att allt inte fungerar 100% ännu.
Snyggt att du/ni steppar in med lite klarhet i frågan, uppskattas verkligen. Stort lycka till :)
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Mycket bra, samt snyggt jobbat med rabattkoden! Och kul med en ny AD. :)
Tyvärr är jag på klocksnack allt för sällan, är det något Ni vill ha eller undrar över dra ett mail på sidan så svarar jag alltid samma dag. Vi fixar givetvis också reservdelar osv. Squale är det första märket där vi inte är ensamma distributörer för Sverige så lite annorlunda för oss och håll koll efter nya "micro märken" som inom kort kommer att lanseras på sidan. Vet att jag nu är part i målet men bor man i Sverige tycker jag man skall handla i Sverige, tex så har man igen det om man råkar ut för något garantiärende. Därav gav jag Er rabattkoden, är det så att ni hittar klockorna billigare på annat ställe, skicka mig ett mail på sidan så skall jag se om jag kan matcha det.
 

saferide

Omega
2-Faktor
Har från dag ett varit lite sned på att den svarta modellen kom med platt glas - men idag fixades det äntligen till!! Beställde ett ersättningsglas från någon av återförsäljarna i Europa för rätt länge sedan och nu är det på plats! En kass bild men min nygamla Squale säger hej! Väldigt nöjd
 

Bilagor

  • D22F3214-70AD-48E5-A876-1CB5679E8835.jpeg
    D22F3214-70AD-48E5-A876-1CB5679E8835.jpeg
    386.1 KB · Visningar: 6

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hej En kompis hörde av sig här till mig gällande Zackrissonsur.se Jag är en av de som driver den. Så här är en kort förklaring gällande ovan inlägg om Zackrissons. Vi har sålt vår butik och har idag endast försäljning till andra butiker samt till slutkund genom Zackrissonsur.se. Vår tanke är att köra igång den här på riktigt då den tidigare varit i stort sett obefintlig. Tyvärr har vi inte hunnit att uppdatera allt på sidan ännu, nu är i vilket fall kontaktuppgifter uppdaterat. Squale är ett av flera nya varumärken vi tar in. Gällande Squale så vår målsättning att framförallt sälja detta i Norge, gällande priserna så går vi efter Squale rekommenderade priser som vi har fått av dem. Ser att vi har betydligt högre prisbild än andra. Jag har därför skapat en rabattkod åt Er här som är sugna på att köpa, använd: all25 och ni erhåller 25% rabatt på alla våra varor. Ber om ursäkt för att allt inte har blivit uppdaterat på sidan, vi jobbar hårt på att få allt att fungera med den men tex kontaktuppgifter hade vi helt missat. Gällande just Squale så har vi lagt mest tid på att fixa med bilderna då de inte har så "stark" bild bank i Milano. Vi kommer att köra deras sortiment och vi har blivit lovade en leveranstid på 2-3 dagar. Vi kommer att ha bästsäljande modeller hemma i lager och sedan beställa övrigt en gång i veckan. Som det är nu så är det endast 1521 Bronze som skall vara restnoterad. Hoppas att detta ger lite klarhet gällande sidan och vårt företag och jag ber igen om ursäkt för att allt inte fungerar 100% ännu.
Trevlig med återkoppling här! Kul att ni vågar satsa på Squale, ett märke som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag tror att det finns massor med potential i märket men tyvärr så är Squale själva riktigt usla på marknadsföring. Väldigt trevligt att ni har hela Squales officiella utbud också och att ni har så stort utbud av klock-/bandkombinationer.

Att kalla Squales bildbank för "inte så 'stark'" var ändå snällt, vi kan nog vara överens om att deras produktbilder är bland de sämsta någonsin... :D

Ledsen om jag var lite hård i min kritik mot er, var på sjukt dåligt humör av helt andra anledningar igår. :sorry:
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Typiskt, precis innan vi får se verkliga bilder på LE:n köper jag en SKX...
Nu ångrar man sig lite, skulle nappat på denna istället.... :p

Men det finns ju ett antal på forumet så det borde nog gå att få tag på en om några månader, hoppas jag ;)
Passar utmärkt att ha både och :) Håll utkik på K&S, kommer säkert ut från någon rastlös wis snart.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har från dag ett varit lite sned på att den svarta modellen kom med platt glas - men idag fixades det äntligen till!! Beställde ett ersättningsglas från någon av återförsäljarna i Europa för rätt länge sedan och nu är det på plats! En kass bild men min nygamla Squale säger hej! Väldigt nöjd
Snyggt! De borde ha det glaset på fler av sina modeller. Kan vi få en bild från sidan så man ser hur välvt det är? :)
 
Topp