• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Då var jag med i Squale klubben! Gillar den mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Trots att länken är sylvass, klockan fick även klart godkänt omdöme av frugan :D

IMG_20200120_204735.jpg
 

Goflorp

Cartier
Nu har jag inte särskilt bra koll på prisnivån på Squale men man får ha i åtanke att Zackrisson till skillnad från Gripenbro har fysisk butik och verkar dessutom ha tagit in alla (?) modeller i lager när de är beställningssortiment hos Gripenbro. Kul med ny AD hur som helst. :)

jovisst, jag tog pendeln till Kungsmässan för att finns att butiken där inte fanns... trots skriverier på nätet. ....
 

HSK

Patek
2-Faktor
jovisst, jag tog pendeln till Kungsmässan för att finns att butiken där inte fanns... trots skriverier på nätet. ....
Jäkligt märkligt när de anger en butiksadress på hemsidan och säger sig ha en fysisk butik. Jag vet inte hur gammal bilden från Google maps är men deras skylt har i alla fall suttit utanför gallerian en gång i tiden. De kanske har flyttat? o_O

20200120_210223.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag vet att det är bättre specifikationer på Master-serien, menar bara att den inte skulle fungera bättre än en 1521a för en professionell dykare. :)

Jag tycker ärligt talat att de är sådär, speciellt om man jämför med den gamla Mastern som var fantastisk.
Klart det är en gimmick, de flesta som dyker använder Suuntos och mer praktiska prylar ändå så skitsamma haha...
Ja äldre Masters 100 Atmos var/är ju läckra på riktigt helt klart :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Klart det är en gimmick, de flesta som dyker använder Suuntos och mer praktiska prylar ändå så skitsamma haha...
Ja äldre Masters 100 Atmos var/är ju läckra på riktigt helt klart :)
Nej, det nog ingen som dyker med en vanlig klocka idag mer än eventuellt som backup, man kör ju dykdator. :) Jag letar efter en gammal Master, det hade varit så schysst att ha en sån. Inte mycket som klår vridringsinläggen och känslan i de där. Så råa och tooliga! :cool:
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
I samma butik i Kunfsmässan ligger en urmakare.
Två rara blondiner som mest säljer M Kors, Gant och lite Seiko.....
Enligt deras FB så lämnade de Kungsmässan i augusti "för nya äventyr" vad det nu innebär?
Någon får gärna kasta ljus på frågan, hade ju vart skitkul att klämma och känna lite.
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Är ganska säker på att Zackrissons har kånkat alternativt stängt. I alla fall den fysiska butiken. Var där i höstas i ett ärende som dock gällde nätbutiken och då var det stor rea i hela butiken, såg ut att stängas ner.
 
  • Like
Reactions: v0n

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kanske inte ska säga det högt om det nu är någon som vill klicka hem en men det ser ut som att de har lagt in fel pris på den. Alla 1521or på läder/gummi ligger för 9700kr och alla på mesh på 10400kr förutom den blåa polerade på mesh. :p
Med 20% rabatt hamnar en grön 1521 på tropic på 7760kr. Altt lite lockande.. de tar förövrigt klarna så borde vara tämligen riskfritt att göra ett köp..
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Med 20% rabatt hamnar en grön 1521 på tropic på 7760kr. Altt lite lockande.. de tar förövrigt klarna så borde vara tämligen riskfritt att göra ett köp..
Den gröna är riktigt cool. När det är snyggt på Squales produktbilder så vet man dessutom att det kommer att se fantastiskt ut i verkligheten. :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om man tittar under https://zackrissonsur.se/kopvillkor/ så kan man läsa:
Kontakta Webshoppen

JBA
Kabelgatan 5
Tel 031 7552130
Epost: [email protected]
Ringer man det numret så finns det ingen abonnent och det har inte funnits det på flera månader i alla fall, just saying.
Adressen verkar vara något slags företagshotell i ett industriområde och kikar man på bolagsinfo kring Zackrissons Ur AB och JBAgency verkar det som att Zackrissons Ur har försatts i konkurs/lagts ner strax innan årsskiftet men att JBAgency har upptagit Zackrissons Ur AB i egenskap av moderbolag. Oklart om man genom detta satsar helhjärtat på näthandeln men man bör nog kanske handla mot faktura med tanke på detta och att de verkar vara oanträffbara via telefon.

Mvh, Holmes :pompus:
 
Topp