• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Finns det några tips på hur man kan få Squales Tropic II gummiband att sluta dra åt sig damm? Det är väldigt bekvämt och tilltalar mig estetiskt med den orangea detaljen, så vill helst använda det. Men att det blir grått och dammigt efter bara några minuter är rätt så irriterande...

JB skrev ju att de var öppna för förslag och väldigt tillmötesgående om man ville få någonting modifierat innan leverans. Jag antar att man kanske kan skicka in befintliga klockor för moddning?

Tänker mig en blå 1545 med orange minutvisare och stor vit minutvisare som en perfekt sommarklocka. :hungry: Lite som den blåsilvriga 60 atmos i ett betydligt smidigare (och enligt mig snyggare) format.

@Jbagency.com Ni hade tydligen inte möjlighet att ta hem 1545 för tillfället men kan man beställa en på egen hand och sedan lägga en beställning på reservdelar/modifiering hos er? :)
Två minutvisare är ju onekligen unikt :D Skojar bara, tror alla fattar vad du menar. ;)

• Like
Reactions: HSK
Finns det några tips på hur man kan få Squales Tropic II gummiband att sluta dra åt sig damm? Det är väldigt bekvämt och tilltalar mig estetiskt med den orangea detaljen, så vill helst använda det. Men att det blir grått och dammigt efter bara några minuter är rätt så irriterande...
Inte direkt, såvida du inte prövar med någon typ av impregneringsspray?

Nu när vi ändå pratar reservdelar.. Ingen som är sugen på en mattblå 1521 tavla? Tillhör från början den blästrade modellen. :)
FF3D0465-0BBB-4E78-9D25-971A96F3FE3F.jpeg

Finns inget värre än gummi som är damm-magneter. Vet inte hur dom har valt gummi/silicon här för bättre gummi brukar inte ha dom egenskaperna. Man tycker dom skulle testa egenskaperna bättre kanske. Resten är ju ganska premium och det borde ju följa med även till banden kan tyckas.

Ser ju galet bra ut! Riktigt snyggt på det gummit också. :D

Själv kör jag på vintage-Sigel idag!
PSX_20200201_151050.jpg
Tack så mycket king Squale! :D Blev inspirerad av dig när jag såg gummit på din LE. Riktigt prisvärt och snyggt tycker jag så är nöjd!

Och jäklar vad schyst den pjäsen är! Gör sig verkligen bra på lädret :)

Tack så mycket king Squale! :D Blev inspirerad av dig när jag såg gummit på din LE. Riktigt prisvärt och snyggt tycker jag så är nöjd!
Och jäklar vad schyst den pjäsen är! Gör sig verkligen bra på lädret :)
Haha, tack för utnämningen. :D Det gummit är löjligt prisvärt, det håller jag med om. Det kräver nästan att man formar det genom kokning men det är jäkligt schysst. :)

Tycker också att det passar bra på lädret. Det är också från CNS förresten.

20200201_124528.jpg

Jag har velat lite mellan en 1521 som jag gillar och haft flera stycken och en 1545 militaire! Det blev den senare, mycket klocka för pengarna.

Hallå Squale bröder! Efter att ha kortat länken med en bit sitter hajen som en smäck nu. Förväntade mig inte att meshen skulle vara såpass bra. :cigar:

ADF5380B-7C20-497B-BF0C-85017A6DB44E.jpeg

Jäklar vad mycket bra klockor det är i tråden nu. Är det bara jag som känner att Squale-tråden har exploderat på sistone? Love it! :cool: :D

Hur är det med tillgängligheten på lösa tavlor till 1521an? Och passar en nodate tavla i en vanlig 1521?
Vart lite sugen på att köra en militaire tavla i min. @Jbagency.com är det något ni kan få fram? :angel:

Vet inte men jag använder medel i mina fordon som är antistatiska kanske en sådan spray skulle funka,har tyvärr inget gummi hemma jag skulle kunna testa på.

Hur är det med tillgängligheten på lösa tavlor till 1521an? Och passar en nodate tavla i en vanlig 1521?
Vart lite sugen på att köra en militaire tavla i min. @Jbagency.com är det något ni kan få fram? :angel:
De vanliga tavlorna är möjliga att köpa separat, LE-tavlor bör vara lika enkelt, så länge de finns i lager dvs och dem inte är kinkiga med att de är limiterade versioner. Oavsett date/no date så ska tavlorna passa då det är samma diameter. Datumram eller ej spelar ingen roll så vitt jag vet.

De vanliga tavlorna är möjliga att köpa separat, LE-tavlor bör vara lika enkelt, så länge de finns i lager dvs och dem inte är kinkiga med att de är limiterade versioner. Oavsett date/no date så ska tavlorna passa då det är samma diameter. Datumram eller ej spelar ingen roll så vitt jag vet.
Tror inte det skall vara några problem, vill du ha någon tavla skicka mig ett pm så testar jag att beställa

Tillbaka
Topp