Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Monterade mitt nya gummi från @Jbagency.com på min 60 Atmos, det blev riktigt snyggt och jäkligt bekvämt.
![]()
Dags för söndagsmiddag med Squale Matic![]()
Häftig skjortaDags för söndagsmiddag med Squale Matic![]()
Var ju tvungen när jag såg modellen och man jobbar med klockor, passar bättre med kostymklocka dockHäftig skjorta![]()
Det där är en oerhört kompetent samling!Här kommer en uppdateringar av samlingen. Har inte hänt så mycket på sistone men hoppas på att det ska hända betydligt mer framöver.
![]()
Från vänster till höger (typ):
1545 Militaire modd
1545 TT 38mm
1545 Tropic GMT
1545 μ LE
1521 Ocean blue
50 Atmos PVD (fat case)
Sigel Super Squale
60 Atmos/Matic grey
2002 vintage
Darris medium Squale
1545 38mm
Lite få Barton Elite Silicone straps annars ser det bra ut.Här kommer en uppdateringar av samlingen. Har inte hänt så mycket på sistone men hoppas på att det ska hända betydligt mer framöver.
![]()
1545 Militaire modd
1545 TT 38mm
1545 Tropic GMT
1545 μ LE
1521 Ocean blue
50 Atmos PVD (fat case)
Sigel Super Squale
60 Atmos/Matic grey
2002 vintage
Darris medium Squale
1545 38mm
Det funkar väl, men brunt och svart är inte de bästa av vänner i något sammanhang.
Funkar det med brunt läder mot PVD-boett? Är själv lite kluven...![]()
Såklart, ingen skjorta man dyker iVar ju tvungen när jag såg modellen och man jobbar med klockor, passar bättre med kostymklocka dock![]()
Tack ska du ha!Det där är en oerhört kompetent samling!![]()
Tycker inte riktigt att de passar stilmässigt på någon av mina Squale men det är ju en smaksak.Lite få Barton Elite Silicone straps annars ser det bra ut.Vad hoppas du ska hända?
Första jag skaffa var av märket Castor Pollux, men tyvärr har det märke upphört så nu syr jag upp dem,Såklart, ingen skjorta man dyker i. Var får man tag på sådana skjortor?
Proffsigt. Funkar det om man har en länk (går inte att särar på ändarna)?Första jag skaffa var av märket Castor Pollux, men tyvärr har det märke upphört så nu syr jag upp dem,
absolut, fungerar lika bra, man får trä in klockan under tyg flärpen baraProffsigt. Funkar det om man har en länk (går inte att särar på ändarna)?
Gummiiiiii
Funkar det med brunt läder mot PVD-boett? Är själv lite kluven...![]()
Gummit åkte på igen!Gummiiiiii
Här kommer en uppdateringar av samlingen. Har inte hänt så mycket på sistone men hoppas på att det ska hända betydligt mer framöver.Mäktig samling!!!
![]()
1545 Militaire modd
1545 TT 38mm
1545 Tropic GMT
1545 μ LE
1521 Ocean blue
50 Atmos PVD (fat case)
Sigel Super Squale
60 Atmos/Matic grey
2002 vintage
Darris medium Squale
1545 38mm
Snyggt. Squale har sagt till mig att de till mestadels använder Elaboré grade 2824-or. Det händer att de använder Standard-grade också men då regleras verken till Elaboré standard hos Squale. En vettig uppgradering hade varit att börja satsa på Top-Grade-verk. Men sen vet vi ju inte hur stor prisökning det skulle innebära...1521:an håller sig inom COSC än så länge.
![]()
![]()
Där är den! Imo en av de bästa i din lineup.Fick bli den här under eftermiddagen, så jäkla kaxig.
![]()
Snyggt. Squale har sagt till mig att de till mestadels använder Elaboré grade 2824-or. Det händer att de använder Standard-grade också men då regleras verken till Elaboré standard hos Squale. En vettig uppgradering hade varit att börja satsa på Top-Grade-verk. Men sen vet vi ju inte hur stor prisökning det skulle innebära...
Har också hört olika, just det jag skrev är vad Squale gör just nu. Tidigare har de sagt att de använt Top Grade till vissa modeller, Elabore till andra, osv. Man vet inte riktigt var man har dem där, bara att de använder 2824 haha...Jag är ju lite accuracy nörd så jag hade nog accepterat viss prishöjning för top grade definitivt (inte för att det är det enda som spelar in men..) men kul att veta exakt vad det är för 2824 eftersom jag har hört olika från olika håll.
Tack så mycket!Mäktig samling!!!
Tack, håller med. Boetten är sjukt cool, samma som de använde till Blancpain Fifty Fathoms.Där är den! Imo en av de bästa i din lineup.
Som sagt, king Squale!!Här kommer en uppdateringar av samlingen. Har inte hänt så mycket på sistone men hoppas på att det ska hända betydligt mer framöver.
![]()
1545 Militaire modd
1545 TT 38mm
1545 Tropic GMT
1545 μ LE
1521 Ocean blue
50 Atmos PVD (fat case)
Sigel Super Squale
60 Atmos/Matic grey
2002 vintage
Darris medium Squale
1545 38mm
Ingen dålig titel att ha, haha.Som sagt, king Squale!!Mycket imponerande samling. Riktigt bra!
![]()
Tror de flesta i tråden delar min uppfattning om att du ska ha den titelnIngen dålig titel att ha, haha.Tack så mycket, den ska dock bli ännu bättre.
![]()