• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Så jäkla cool den där! Stenhård :cool:

Inte riktigt lika hård, men liknande stuk blir det för mig!
5BB37878-7819-40CF-B36F-B9830BEB7EDE.jpeg
Tack! Din är inte dum dem heller, jag tycker att de är riktigt snygga. Lite smidigare än min tjockis också... :p
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Så jäkla sexigt vridringsinlägg på den där :woot:
Du borde ju blåsa rent tavlan alltså, hade ju lyft helheten rejält (antar att det är lysmassa som släppt?)
Håller med, vridringsinlägget är det bästa på hela klockan. :cool: Tyvärr så har någon tidigare ägare skrapar bort all lysmassa och det som syns på tavlan är nog skador så det är inte så mycket man kan göra något åt. :( Har dock planer på att lägga dit ny lysmassa.
PSX_20200327_105605.jpg


Tog lite bilder för att jämföra storleken mot en modern 1521. Syns inte riktigt när man ser den på bild på armen men sida vid sida... :rolleyes:
PSX_20200327_105712.jpg

PSX_20200327_105650.jpg


Kolla hur mycket baksidan sticker ut också jämfört med den nyare boetten.
PSX_20200327_105629.jpg

PSX_20200327_105618.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Håller med, vridringsinlägget är det bästa på hela klockan. :cool: Tyvärr så har någon tidigare ägare skrapar bort all lysmassa och det som syns på tavlan är nog skador så det är inte så mycket man kan göra något åt. :( Har dock planer på att lägga dit ny lysmassa.
PSX_20200327_105605.jpg


Tog lite bilder för att jämföra storleken mot en modern 1521. Syns inte riktigt när man ser den på bild på armen men sida vid sida... :rolleyes:
PSX_20200327_105712.jpg

PSX_20200327_105650.jpg


Kolla hur mycket baksidan sticker ut också jämfört med den nyare boetten.
PSX_20200327_105629.jpg

PSX_20200327_105618.jpg
Tycker nog det ser om rester av lysmassan ändå och skulle eventuellt kunna tas bort av en "Bergeonkludd" om du vet vad jag menar? Kan ju vara värt att testa kanske.

Så lika men ändå olika, intressant jämförelse. Nytt för mig att placeringen av kronan skiljde sig så mycket. Gillar ändå klumpedunsen av någon konstig anledning även om den nyare boetten givetvis följer armen på ett bättre sätt :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tycker nog det ser om rester av lysmassan ändå och skulle eventuellt kunna tas bort av en "Bergeonkludd" om du vet vad jag menar? Kan ju vara värt att testa kanske.

Så lika men ändå olika, intressant jämförelse. Nytt för mig att placeringen av kronan skiljde sig så mycket. Gillar ändå klumpedunsen av någon konstig anledning även om den nyare boetten givetvis följer armen på ett bättre sätt :)
Jag har Rodico liggande så får se om jag vågar öppna den någon dag...

Även om den gamla ser väldigt klumpig ut så sitter den oväntat bra på armen. Kronplaceringen är lite udda, den sitter väldigt långt ner, men det är för att urverket ligger djupt i boetten. Jämför min med den @McNulty har postat, min chapter ring är typ 50% högre. :confused:
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det gick förövrigt jäkligt fort denna gång från CNS, skickat från Sverige denna gång. Sist jag beställde tog det typ 2-3 veckor och hade utländska stämplar.

Läderbandet luktar dock mer mögel än just läder..
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det gick förövrigt jäkligt fort denna gång från CNS, skickat från Sverige denna gång. Sist jag beställde tog det typ 2-3 veckor och hade utländska stämplar.

Läderbandet luktar dock mer mögel än just läder..
CNS är ju svenskt så du fick förmodligen direkt från leverantör förra gången. Därför som det alltid är fraktfritt inom Sverige förmodar jag. Har själv alltid fått på ett par dagar när jag har beställt.
 
Topp