• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Två bilder från mig, en i skugga och en i solljus:
04440B4B-C689-4455-9DCE-50E2E6EA73AA.jpeg

3F1B9F44-EEA0-45BB-828A-660F162BE927.jpeg
Riktigt snygg! Den där djupblå färgen är magisk!

Bild på urverket i 1521an. Intressant att urverket är i "insert material" (mässing??). Har nästan trott att det är top grade i denna som den går, men tycks vara Elaboré av stötskyddet i balansfjädern att döma (vad jag nyss läst mig till). Hade inte sett någon bild på den och tänkte att det nog fanns någon till som var lite nyfiken på hur det såg ut däri :)
20200411_195209.jpg

Bild på urverket i 1521an. Intressant att urverket är i "insert material" (mässing??). Har nästan trott att det är top grade i denna som den går, men tycks vara Elaboré av stötskyddet i balansfjädern att döma (vad jag nyss läst mig till). Hade inte sett någon bild på den och tänkte att det nog fanns någon till som var lite nyfiken på hur det såg ut däri :)
20200411_195209.jpg
Ja det är Elabore grade :) Har fått det bekräftat av Squale.

20200411_195209.jpg
Jäkligt ambitiöst med branding på rotorn när man ändå inte ser den. :)

När designen var på gång o det nämndes att det skulle bli runt hål för datumet o ingen ram, så kände jag bara”näe.....” O sen kom det info om att det skulle bli kvadratiskt och med ram så tyckte jag ”yes”. Ändå blev det runt hål utan ram o fan vad bra det blev ! :D
C6334702-063E-471D-ADBD-161E9D2C24DF.jpeg

(gammal bild).

Jäkligt ambitiöst med branding på rotorn när man ändå inte ser den. :)
Ja. Jag blev lite förvånad faktiskt. Glatt överraskad. Till exempel CW gör ju stor poäng av att de brandar rotorn TROTS att du inte ens ser det. Squale bara gör det. Men blev än mer överraskad av materialet. Jag kan för lite om för mycket men hur kommer det sig att detta verk är guldfärgat?

Ja. Jag blev lite förvånad faktiskt. Glatt överraskad. Till exempel CW gör ju stor poäng av att de brandar rotorn TROTS att du inte ens ser det. Squale bara gör det. Men blev än mer överraskad av materialet. Jag kan för lite om för mycket men hur kommer det sig att detta verk är guldfärgat?
Squale har alltid varit lite speciella... :rolleyes: Vet faktiskt inte varför den är guldfärgad. Kan de är vara att den är gjord i mässing eller något? Eller 18K guld kanske... :cool:

Squale har alltid varit lite speciella... :rolleyes: Vet faktiskt inte varför den är guldfärgad. Kan de är vara att den är gjord i mässing eller något? Eller 18K guld kanske... :cool:
Ja. Det ser ut som mässing. Men hela urverket är ju i mässing så 0så måste de vara levererat så från ETA. Man undrar varför. Det enda rimliga svaret kanske är, varför inte.

Det är med all säkerhet guldpläterat, finns i standard också så inte speciellt unikt även om man kan tro det ;)

Har äntligen fått svar att 1521 Onda Emerald kommer till oss nästa vecka!! Jag har ju tidigare nämnt att den är aktuell för En passaround så nu kör vi på det:)!
https://zackrissonsur.se/produkt/1521-onda-emerald/
Här är villkoren.
12 deltagare, en veckas användning var
400 kr för att vara med samt fraktkostnad till nästa på listan.
Vinnare som också erhåller klockan utses genom röstning efter att alla har haft den.
Röstningen skall baseras på bästa tagna bilder samt bäst ärliga recension av klockan
Jag kommer att starta en tråd gällande anmälningar samt för recensioner här snarast, har ju redan fått en hel del som har hört av sig gällande detta:) Lägger ut det först här i Squale tråden, svara här eller PM behövs mer deltagare tar jag upp det i Passaorundtråden:) Ni som har anmält ert intresse tidigare, skicka gärna in igen nu när det är officiellt
https://zackrissonsur.se/produkt/1521-onda-emerald/
1521-emerald-metal-510x510.jpg

Tillbaka
Topp