Märke, historia m.m.. Skulle personligen inte köpa det autentiska tyvärr.Ändå skiljer det x4 på priset...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Märke, historia m.m.. Skulle personligen inte köpa det autentiska tyvärr.Ändå skiljer det x4 på priset...![]()
Inte jag heller, känns inte värt det.Märke, historia m.m.. Skulle personligen inte köpa det autentiska tyvärr.
Riktigt snygg! Den där djupblå färgen är magisk!Två bilder från mig, en i skugga och en i solljus:
![]()
![]()
Wow den är verkligen grymt blå! Fick mail sv gnonom att de hade en inne nämligenTvå bilder från mig, en i skugga och en i solljus:
![]()
![]()
Jäklar vad bra du har fångat ljuset i ringarna runt index och visarna. Snyggt!Mikro idag.
![]()
Vilket fint foto!Mikro idag.
![]()
Tack! Ibland ska man ha tur. Ty fotografering är inte min starka sida.Jäklar vad bra du har fångat ljuset i ringarna runt index och visarna. Snyggt!![]()
Tack! Till skillnad mot de övriga dryga tjugotalet bilderna, bör tilläggasVilket fint foto!
Fullt förståeligt av fotot att döma. Snygg!![]()
Ingen annan klocka har fått handledstid sen Ferrovian kom.
Jäkligt bra asså!Glad påsk
![]()
Enigmatisk tavla! Börjar gilla den. Sent ska syndaren vakna osv.1521 FL idag!
![]()
Ja det är Elabore gradeBild på urverket i 1521an. Intressant att urverket är i "insert material" (mässing??). Har nästan trott att det är top grade i denna som den går, men tycks vara Elaboré av stötskyddet i balansfjädern att döma (vad jag nyss läst mig till). Hade inte sett någon bild på den och tänkte att det nog fanns någon till som var lite nyfiken på hur det såg ut däri![]()
![]()
Jäkligt ambitiöst med branding på rotorn när man ändå inte ser den.Bild på urverket i 1521an. Intressant att urverket är i "insert material" (mässing??). Har nästan trott att det är top grade i denna som den går, men tycks vara Elaboré av stötskyddet i balansfjädern att döma (vad jag nyss läst mig till). Hade inte sett någon bild på den och tänkte att det nog fanns någon till som var lite nyfiken på hur det såg ut däri![]()
![]()
Jäklar så snygg!Mikro idag.
![]()
Kan bara hålla med!När designen var på gång o det nämndes att det skulle bli runt hål för datumet o ingen ram, så kände jag bara”näe.....” O sen kom det info om att det skulle bli kvadratiskt och med ram så tyckte jag ”yes”. Ändå blev det runt hål utan ram o fan vad bra det blev !
![]()
(gammal bild).
Ja. Jag blev lite förvånad faktiskt. Glatt överraskad. Till exempel CW gör ju stor poäng av att de brandar rotorn TROTS att du inte ens ser det. Squale bara gör det. Men blev än mer överraskad av materialet. Jag kan för lite om för mycket men hur kommer det sig att detta verk är guldfärgat?Jäkligt ambitiöst med branding på rotorn när man ändå inte ser den.![]()
Squale har alltid varit lite speciella...Ja. Jag blev lite förvånad faktiskt. Glatt överraskad. Till exempel CW gör ju stor poäng av att de brandar rotorn TROTS att du inte ens ser det. Squale bara gör det. Men blev än mer överraskad av materialet. Jag kan för lite om för mycket men hur kommer det sig att detta verk är guldfärgat?
Ja. Det ser ut som mässing. Men hela urverket är ju i mässing så 0så måste de vara levererat så från ETA. Man undrar varför. Det enda rimliga svaret kanske är, varför inte.Squale har alltid varit lite speciella...Vet faktiskt inte varför den är guldfärgad. Kan de är vara att den är gjord i mässing eller något? Eller 18K guld kanske...
![]()
Det är med all säkerhet guldpläterat, finns i standard också så inte speciellt unikt även om man kan tro detJa. Jag blev lite förvånad faktiskt. Glatt överraskad. Till exempel CW gör ju stor poäng av att de brandar rotorn TROTS att du inte ens ser det. Squale bara gör det. Men blev än mer överraskad av materialet. Jag kan för lite om för mycket men hur kommer det sig att detta verk är guldfärgat?
Håller med resten, en av de finaste bilderna jag sett på mikron faktiskt (vet ju själv vad svår den rackarn är att fotaMikro idag.
![]()
![]()
Ingen annan klocka har fått handledstid sen Ferrovian kom.
Det var faktiskt inte det utan kopiera in fel text, inlägget kan bli hur långt som helst men med förklaring men det är i vilket fall fixatJohan man ska inte arbeta med hemsidor på fyllan.![]()
Förstod det men får skoja liteDet var faktiskt inte det utan kopiera in fel text, inlägget kan bli hur långt som helst men med förklaring men det är i vilket fall fixat![]()