• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

haha i know... ok pris ändå och koolt med Squalemärkt tavla och gillar faktiskt visarna.
Budade på just denna förra veckan och förlorade men den las upp igen med ett högre utgångspris av nån konstig anledning :hilarious:
Tavlan är riktigt fin och glas/krona är original så det är alltid något. Skumt, köparen kanske inte betalade men det förklarar inte varför de höjde priset. :confused:

Tavlan är riktigt fin och glas/krona är original så det är alltid något. Skumt, köparen kanske inte betalade men det förklarar inte varför de höjde priset. :confused:
Japp alltid är det något, man får prioritera sina kompromisser men här blev det lite väl märkligt kan jag tycka.
Även 1515 börjar ju bli rejält sällsynta och dragit iväg prismässigt på sistone så hade vart kul att lägga vantarna på en innan det är för sent.
Räknar kallt med att du sparar minst en vridring åt mig såklart :D

Går det att byta bezel på Onda-modellerna? Tänker framför allt på Acquamarina som jag tror skulle göra sig bättre med neutral bezel, som de andra Onda.

Med risk för att bli lite tjatig.
@Zackrissonsur.se Något nytt angående leveranserna?
Jag valde klarna som betalsätt och såg nu att statusen är ”avbruten”. Det gjorde mig lite nojig så tänkte höra vad som händer?:)

edit: Väljer att ta det här istället för PM för jag vet att det är fler än jag som lagt beställningar. :)

Jag valde klarna som betalsätt och såg nu att statusen är ”avbruten”. Det gjorde mig lite nojig så tänkte höra vad som händer?:)
Nu har jag inte erfarenhet med klarna men det kan ha blivit så att om butiken inte debiterar betalningen inom viss tid så avbryts den automatiskt. Det är iallafall så med Payson som jag använder men där är det typ ett halvår innan det händer.

Nu har jag inte erfarenhet med klarna men det kan ha blivit så att om butiken inte debiterar betalningen inom viss tid så avbryts den automatiskt. Det är iallafall så med Payson som jag använder men där är det typ ett halvår innan det händer.
Så är det nog. Tänkte bara på hur det ska lösas. Om man måste lägga beställningen på nytt för att den ska bli betalbar igen. Det visar sig väl. :)

Så är det nog. Tänkte bara på hur det ska lösas. Om man måste lägga beställningen på nytt för att den ska bli betalbar igen. Det visar sig väl. :)
Det får @Zackrissonsur.se svara på :)

Oavsett så ska det bli kul att så småningom se dina bilder på din nya klocka. Det är en riktigt grym rackare jag tror du kommer gilla. Speciellt nu när solen börjar komma fram.

Det får @Zackrissonsur.se svara på :)

Oavsett så ska det bli kul att så småningom se dina bilder på din nya klocka. Det är en riktigt grym rackare jag tror du kommer gilla. Speciellt nu när solen börjar komma fram.
Ja, på ett sätt är jag nästan glad över att det dröjer då 1545-an är relativt ny för mig fortfarande. Bra att nöta lite på 1545 innan det är dags att nöta 21 :)
Plus att det hinner bli lite somrigare;)

Japp alltid är det något, man får prioritera sina kompromisser men här blev det lite väl märkligt kan jag tycka.
Även 1515 börjar ju bli rejält sällsynta och dragit iväg prismässigt på sistone så hade vart kul att lägga vantarna på en innan det är för sent.
Räknar kallt med att du sparar minst en vridring åt mig såklart :D
Ja, de börjar bli riktigt dyra i bra skick. Jag gav ca. 3' för min och den är i ok skick och 100% original. Vissa går för det dubbla i sämre skick nu. :confused: Haha, vi har väl se, är ju alltid trevligt att ha två att byta med... :D

edit: Väljer att ta det här istället för PM för jag vet att det är fler än jag som lagt beställningar. :)
Jag har fått besked att allt skall gå från Schweiz nu, hoppas på imorgon. Konstigt med Klarna, kollar upp detta vi har inte tagit bort någon order så ringer dem imorgon

Härligt! Ser fram emot total bildbomb från alla nya Squale-ägare i tråden. Den här sommaren kommer det att bli fullkomlig bonanza av Squale ju! :cool:
Det gillar vi :)
Funderar fortfarande på att skaffa en moddad Squale som studentpresent till mig själv med gravering och allting. Kommer dock inte på någon bra kombination. Någon som har några kul idéer?

Ingen aning! De jag köpt från Gripenbro kommer med blå låda och den som Squale skickade mig kom också med den vanliga lådan. Gnomon verkar dock skicka med rulle. Kanske Zackrissons också gör det?
Jag har fått två av mina från Gnomon i den blåa lådan och en med rulle. Båda från Gripenbro kom i den blåa lådan och den från @Zackrissonsur.se kom i rulle. Verkar som att det är lite olika. :confused:

Tillbaka
Topp