• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Den här var ju lite kul, inte ofta man ser en sån i det skicket. När Squale återupplivades så släppte man runt 2010/2011 ett gäng 1521or med NOS-delar och ett modernt ETA 2824 och detta är en av dem. Mysigt med tritiumtavla och visare. :)
https://www.ebay.it/itm/254581475182
PSX_20200427_231112.jpg

Det är tur att man jobbar hemma när du postar såna bilder utan att tagga dem som NSFW. Är det ett Phoenix-nato? :)
Haha, drömmer mig bort i gamla resminnen.. Från Filippinerna två år sen. Hade det inte varit för vårt kära covid-19 hade Squale’n befunnit sig i Mexiko just nu... Håll ut till vintern så bjussas det på färska NSFW-bilder, om en får resa då dvs ;)

Är ett slit-o-släng Nato. Används inte så mycket längre.

Haha, drömmer mig bort i gamla resminnen.. Från Filippinerna två år sen. Hade det inte varit för vårt kära covid-19 hade Squale’n befunnit sig i Mexiko just nu... Håll ut till vintern så bjussas det på färska NSFW-bilder, om en får resa då dvs ;)

Är ett slit-o-släng Nato. Används inte så mycket längre.
Haha, då håller vi tummarna för att du kan resa för vi vill ha många såna bilder! :D

Ser väldigt bra ut på det där slitna natot i alla fall, passar perfekt. :)

Det är riktigt skönt också! Glömmer hela tiden bort att jag bär klockan :)
Originalgummit är riktigt bra också men med det har du lite mer "presence" som de säger.
Kan tänka mig det. Jag gillar att det du har smalnar av så mycket också, blir riktigt bekvämt. :)
Hörni, vad skulle ni annars kunna tänka er för band förutom svart på den där? Och hur beskriver man färgen på tavlan bäst...citrongul?

Hörni, vad skulle ni annars kunna tänka er för band förutom svart på den där? Och hur beskriver man färgen på tavlan bäst...citrongul?

Hm, skulle kunna säga att den är citrongul i direkt solljus. Inomhus/i skugga är den mer gul/grön typ.
Vad säger du @MaBr , inte lätt att beskriva denna tavla.
Jag håller med, typ mogen lime när lumen lyser igenom, annars citrongul. Svårt att fånga på bild men jäkligt schysst i alla fall!

När det kommer till band så har jag inte testat något annat men mesh (är ju givet) eller orangea band. Det blir nog svårt med något annat. :confused: Ska i alla fall testa min på ett lysande orange nato, kan nog bli piffigt till sommaren. :)

Jag håller med, typ mogen lime när lumen lyser igenom, annars citrongul. Svårt att fånga på bild men jäkligt schysst i alla fall!

När det kommer till band så har jag inte testat något annat men mesh (är ju givet) eller orangea band. Det blir nog svårt med något annat. :confused: Ska i alla fall testa min på ett lysande orange nato, kan nog bli piffigt till sommaren. :)
Ja, orange funkar säkert bra ihop med indexen. Vit är ju en hyfsat neutral färg också så det kanske kan bli en bubblare? Aja, ska bli kul att se vad ni hittar på så småningom :)
Ska helt ärligt erkänna att jag inte tyckte denna var superbra till en början men den växer på mig varje gång ni slänger upp era goa bilder, ingen gravyr på sidan eller hur var det nu igen?

Tillbaka
Topp