• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Blev ett snabbt bandbyte när jag kom hem :) Ser fram emot att testa länken sen!
2811F90D-8799-4855-8CB0-22DA02A38086.jpeg

Så, då ansöker jag också om att få vara med i Maticklubben.
Tilltänkt band får vänta lite men lika glad är jag för det, mycket positivt överraskad med det mesta faktiskt.
Inte en susning om hur man gör denna rättvisa på bild men tja, med lite fantasi kanske det går. Just ja, 120 klicks vridring :cigar:
o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg

Tilltänkt band får vänta lite men lika glad är jag för det, mycket positivt överraskad med det mesta faktiskt.
Inte en susning om hur man gör denna rättvisa på bild men tja, med lite fantasi kanske det går. Just ja, 120 klicks vridring :cigar:
o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg

:squale:
Vilken fining!

• Like
Reactions: v0n
o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg
Härligt! Riktigt tjusig :)

• Like
Bara jag som tycker att Giramondo har potential? De har fuckat upp den helt men med några små justeringar kan den bli riktigt grym!

Jag hade erbjudit fler bezelfärger, haft helsvart urtavla, matchande GMT-färg (samma som bezel) och mindre text kl.6. Kanske byta form på timmarkeringar också. Gärna applied markers hela vägen.
watch_squale_giramondo2.jpg

Vilka vill att jag öppnar upp baksidan på min 1521 och kollar vilken grad ETA 2824-verket är? Jag är grymt nyfiken. Squale är inte direkt speciellt öppna. Kan ta lite bilder också :)
Jag har lagt upp denna bild tidigare, men ta gärna lite schysstare bilder du som kan :)
Edit: Jag konstaterade då att det är ett Elaboré baserat på stötskyddet på balansfjädern. Det enda jag har att gå på.
20200411_195209.jpg

o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg
Kul! Grattis! Och tack för bra bilder.

På nedersta bilden ser det ut som att tavlan matchar pigmentet på din arm perfekt så att det nästan blir en synvilla kring att det inte finns någon tavla alls, att det armen som syns :D

• Like

o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg
o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg
Välkommen till Maticklubben. Min hälsar :):)
SQUALE Matic - 1.jpg

Potentiellt OT (men kanske inte, med tanke på minutvisarna): någon som är intresserad av sprillans nytt och fortfarande med oöppnad förpackning av Bartons Elite silicone, orange/svart i 22 mm.

Hann köpa en hög med andra gummin under de två månader det tog för dem att anlända.

EDIT: 20 mm tillkommer en ny lycklig(are) ägare.

Bilagor

• 6D3EAAC7-0763-4C6F-82B1-2C1D31C659A2.jpeg
    6D3EAAC7-0763-4C6F-82B1-2C1D31C659A2.jpeg
    52.8 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Min är inte guldfärgad. Ingen speciell finish heller, det ser nästan ut som ett Standard-verk. Men med Squale-rotor. Aja, det presterar bra iallafall så jag är nöjd :)
De använder nog helt sonika de 2824-or de kommer över vid det aktuella tillfället. Och är inte så tydliga med exakt vad de använder. Killgissar jag.

o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg
Kanon! :woot: Stort grattis till en riktigt tjusig pjäs. :cool:

• Like
Min är inte guldfärgad. Ingen speciell finish heller, det ser nästan ut som ett Standard-verk. Men med Squale-rotor. Aja, det presterar bra iallafall så jag är nöjd :)
P1140716.JPG
P1140713.JPG
P1140712.JPG
Är det min bild från tokig vinkel som gör att det ser ut som att vi har olika stötskydd, nu var det ett tag sedan så jag minns inte. I så fall kan det vara olika grader. I så fall får jag öppna min igen och kika. Tog bara en bild :banghead:

Edit: Nej. Jag som tänker fel. Det rör sig om samma stötskydd och samma grad troligen. Min plussar cirka 6 spd sist jag mätte. Det är jag mycket nöjd med.

Edit 2: Kan också tillägga att finishen inte var särskilt imponerande på min heller.

Härligt! Riktigt tjusig :)
Kul! Grattis! Och tack för bra bilder.
På nedersta bilden ser det ut som att tavlan matchar pigmentet på din arm perfekt så att det nästan blir en synvilla kring att det inte finns någon tavla alls, att det armen som syns :D
Välkommen till Maticklubben. Min hälsar :):)
SQUALE Matic - 1.jpg
Kanon! :woot: Stort grattis till en riktigt tjusig pjäs. :cool:
Whooho, tack ska ni ha grabbar!
Orangea detaljer är liksom mer lysorange i verkligheten än vad jag har lyckats se på någon bild, @Bozz vet säkert vad jag menar, störtskön!
Hoppas på solsken imorgon så tavlan får visa sitt rätta ansikte också :D

Potentiellt OT (men kanske inte, med tanke på minutvisarna): någon som är intresserad av sprillans nya och fortfarande med oöppnade förpackningar av Bartons Elite silicone, orange/svart i 20 och 22 mm.

Hann köpa en hög med andra gummin under de två månader det tog för dem att anlända.
Du har PM. :cigar:

De använder nog helt sonika de 2824-or de kommer över vid det aktuella tillfället. Och är inte så tydliga med exakt vad de använder. Killgissar jag.
Tror det är så ja :)

Är det min bild från tokig vinkel som gör att det ser ut som att vi har olika stötskydd, nu var det ett tag sedan så jag minns inte. I så fall kan det vara olika grader. I så fall får jag öppna min igen och kika. Tog bara en bild :banghead:

Edit: Nej. Jag som tänker fel. Det rör sig om samma stötskydd och samma grad troligen. Min plussar cirka 6 spd sist jag mätte. Det är jag mycket nöjd med.

Edit 2: Kan också tillägga att finishen inte var särskilt imponerande på min heller.
Intressant! Well, det viktigaste är att de presterar väl, min går typ +3-4spd så jag är nöjd :)

o4Adu03.jpg

GrwVzMu.jpg

28GEEtk.jpg
Snyggt; grattis :)

• Like
Tillbaka
Topp